ΕΦΚΑ: Συναλλαγές εξ αποστάσεως μέσω βιντεοκλήσης

ΕΦΚΑ: Συναλλαγές εξ αποστάσεως μέσω βιντεοκλήσης

Μέσω βιντεοκλήσης θα μπορούν να εξυπηρετούνται οι ασφαλισμένοι του ΕΦΚΑ και να διεκπεραιώνουν μια σειρά συναλλαγών, όπως η έκδοση πιστοποιητικών.

2' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) μέσω τηλεδιάσκεψης από τον υπολογιστή ή βιντεοκλήσης από το κινητό τηλέφωνο υπόσχεται η νέα ψηφιακή υπηρεσία myEFKAlive.

Μέσω της νέας υπηρεσίας που τέθηκε σε λειτουργία πιλοτικά από χθες, ο ασφαλισμένος μπορεί να εξυπηρετηθεί για μια σειρά πιστοποιητικών και συναλλαγών του με τον ΕΦΚΑ χωρίς να χρειαστεί να μεταβεί σε υποκατάστημα του ταμείου. Ως εκ τούτου διευκολύνονται πρωτίστως οι κάτοικοι νησιωτικών, ορεινών ή απομακρυσμένων περιοχών, καθώς και άτομα με αναπηρία που δυσκολεύονται να μετακινηθούν, αλλά και όσοι δεν είναι εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ.

myEFKAlive

Μέσω του myEFKAlive θα μπορούν να εξυπηρετούνται προς το παρόν οι κάτοικοι των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων (πλην της Κω που θα ενταχθεί στο σύστημα στις 10 Αυγούστου, καθώς τα υποκαταστήματά της βρίσκονται σε διαδικασία συγχώνευσης). Ειδικά οι ασφαλισμένοι σε ακριτικά ή απομακρυσμένα νησιά των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων, όπου δεν λειτουργούν υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ, θα μπορούν πλέον να διεκπεραιώνουν αρκετές από τις συναλλαγές τους με τον φορέα χωρίς να χρειάζεται να ταξιδεύουν από νησί σε νησί για να εξυπηρετηθούν.

Στόχος είναι μέχρι το τέλος του χρόνου να ενταχθούν στην υπηρεσία το σύνολο των νησιωτικών περιοχών της χώρας καθώς και τμήματα της ηπειρωτικής Ελλάδας και εντός του 2022 να καλύπτεται το σύνολο της επικράτειας. 

Ηλεκτρονικά ραντεβού

Η διαδικασία είναι η εξής: μέσω της ιστοσελίδας του ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr) ή της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης (www.gov.gr) και με τη χρήση των προσωπικών κωδικών TAXISnet, ο πολίτης θα μπορεί να κλείνει το ραντεβού του σε ώρα και ημέρα που τον εξυπηρετεί, από τον υπολογιστή του σπιτιού ή του γραφείου του ή ακόμα και από το κινητό του. 

Την ημέρα του ραντεβού θα συνδεθεί με έναν υπάλληλο του ΕΦΚΑ με τηλεδιάσκεψη/βιντεοκλήση προκειμένου να αιτηθεί πιστοποιητικά και επιδόματα ή για να ενημερωθεί για ένα συνταξιοδοτικό ή ασφαλιστικό του ζήτημα.

Την υπηρεσία παρουσίασαν χθες οι υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης μαζί με τη διοίκηση του ΕΦΚΑ.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, οι δύο υπουργοί συνομίλησαν μέσω βιντεοκλήσης με έξι εκπαιδευμένους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ –χειριστές της υπηρεσίας myEFKAlive– σε Ρόδο, Τήνο, Σύρο, Κάλυμνο, Νάξο και Κάρπαθο. Στη συνέχεια έγινε χρήση της υπηρεσίας σε πραγματικό χρόνο από πολίτη στο ακριτικό Καστελόριζο και από πολίτη στη νήσο Ηρακλειά των Μικρών Κυκλάδων, οι οποίοι εξέδωσαν το έγγραφο που χρειάζονταν και το παρέλαβαν στο email τους. 

«Η υπηρεσία myEFKAlive θα εμπλουτίζεται συνεχώς με νέες κατηγορίες συναλλαγών και σταδιακά θα επεκταθεί σε όλη την Ελλάδα. Τέλος του μήνα θέτουμε σε λειτουργία το νέο ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο του υπουργείου Εργασίας και των εποπτευόμενων φορέων του. Ενισχύουμε και αυξάνουμε τις ψηφιακές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, που επιτρέπουν κάθε μήνα πάνω από 1 εκατ. ψηφιακές συναλλαγές. Μονιμοποιούμε και διευρύνουμε τα ηλεκτρονικά ραντεβού. Ενισχύουμε τη συνεργασία του ΕΦΚΑ με τα ΚΕΠ – ήδη έχουν γίνει 44.000 συναλλαγές τους τελευταίους δύο μήνες», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης. 

Επέκταση

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης από την πλευρά του δήλωσε ότι «το myEFKAlive είναι η τηλεδιάσκεψη στην εξυπηρέτηση του πολίτη, είναι ένα εργαλείο ενδυνάμωσης και έχουμε δει την εφαρμογή του σε άλλες υπηρεσίες του ελληνικού Δημοσίου, στα ΚΕΠ, στην ΑΑΔΕ, στον ΟΑΕΔ, στα προξενεία. Ξεκινάμε από εκεί που υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη, από τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα, και στην πορεία θα επεκταθούμε σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα απλουστεύουμε διαδικασίες αλλά και διευρύνουμε υπηρεσίες του eΕΦΚΑ. Η τεχνολογία, γενικά, εξυπηρετεί τους πιο αδύναμους, δεν κάνει διακρίσεις και μειώνει τις ανισότητες. Σήμερα ξεκινάμε το myEFKAlive από τους νησιώτες μας. Ολα αυτά είναι ένα κομμάτι ενός βηματισμού που οριοθετεί ένα κράτος και έναν ΕΦΚΑ φιλικό απέναντι στον πολίτη. Και, πιστέψτε με, είναι απολύτως εφικτό».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή