ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ψηφιακά αναλφάβητη είναι η συντριπτική πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων

Μία στις 10 ελληνικές εταιρείες χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη

psifiaka-analfaviti-einai-i-syntriptiki-pleionotita-ton-ellinikon-epicheiriseon-561442135

Ψηφιακά αναλφάβητη είναι η συντριπτική πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων. Αν και διαισθάνονται ότι η ψηφιακή εποχή και η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξουν τον τρόπο της εργασίας, της παραγωγής και του επιχειρείν, δυσκολεύονται να αντιληφθούν με ποιο τρόπο θα γίνει αυτό και τι πρέπει να κάνουν οι ίδιες. Γι’ αυτό, σύμφωνα με έρευνα του People for Business «Τεχνολογία, τεχνητή νοημοσύνη και στρατηγική ανθρώπινου δυναμικού», μόλις μία στις 10 ελληνικές εταιρείες έχει υιοθετήσει τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης.

Επιπλέον, είναι ελάχιστα ενημερωμένες σε ό,τι αφορά τις εφαρμογές και τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης, με μόνο τρεις στις 10 να δηλώνουν ενήμερες.

Παρά την υστέρηση που παρατηρείται στην υιοθέτηση εργαλείων και εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης, πάνω από οκτώ στις 10 επιχειρήσεις πιστεύουν ότι ο αντίκτυπός τους θα είναι πολύ έως αρκετά σημαντικός στα χαρακτηριστικά, στις γνώσεις και τις δεξιότητες των εργαζομένων που θα αναζητήσουν στο μέλλον.

Ωστόσο, μέχρι τώρα, μόνο τέσσερις στις 10 εταιρείες έχουν προχωρήσει σε εκπαίδευση ψηφιακών δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού τους. Αντίστοιχα, ψηφιακές πλατφόρμες για τη διαχείριση και ανάπτυξη της απόδοσης των εργαζομένων τους χρησιμοποιεί το 45%, ενώ το 26% δεν τις έχει αξιοποιήσει ακόμη και το 28% προγραμματίζει να τις χρησιμοποιήσει στο άμεσο μέλλον.

Πάντως, όπως προκύπτει από την έρευνα, μόνο τρεις στις 10 επιχειρήσεις θεωρούν ότι η ανάπτυξή τους θα εξαρτηθεί από τον τρόπο που θα συνδυάζουν αποτελεσματικά την προσέλκυση και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού τους με την τεχνολογία και την τεχνητή νοημοσύνη. Το γεγονός ότι η πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων είναι μικρές και πολύ μικρές και δραστηριοποιούνται σε παραδοσιακούς, μη ανταγωνιστικούς κλάδους χαμηλής προστιθέμενης αξίας, εξηγεί το γεγονός ότι δεν βλέπουν τη σύνδεση μεταξύ των δύο. Το 73% θεωρεί ότι οι επιπτώσεις στις θέσεις εργασίας από την εισαγωγή και χρήση της τεχνητής νοημοσύνης δεν θα είναι σημαντικές, σε αντίθεση με το 18%, που απαντά θετικά.

Σε ό,τι αφορά τον τρόπο που οι επιχειρήσεις έχουν εισαγάγει ή σχεδιάζουν να εισαγάγουν αντίστοιχες λειτουργίες, προκύπτει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό (58%) επιλέγει έναν συνδυασμό εξειδικευμένων στελεχών και εξωτερικών συμβούλων. Το 25% το αναθέτει ή θα το αναθέσει σε εξειδικευμένους συμβούλους και το 8% έχει προχωρήσει ή θα προχωρήσει σε προσλήψεις νέων στελεχών για να αναλάβουν το συγκεκριμένο έργο.

Η πανδημία, πάντως, δεν φαίνεται να έχει επηρεάσει τις αποφάσεις της πλειονότητας των εταιρειών (82%) για άμεση υιοθέτηση εργαλείων τεχνολογίας και τεχνητής νοημοσύνης, σύμφωνα με την έρευνα της PfB.

Τέλος, σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή των CEOs και των ανώτατων διοικητικών στελεχών ανθρώπινου δυναμικού στην εφαρμογή εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, το 45% δηλώνει ότι είναι μεγάλη, το 36% μικρή και το 18% ελάχιστη.