ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κέρδη 1,64 δισ. δολ. σε ένα τρίμηνο για τη Hyundai

Η εταιρεία προειδοποίησε πως η παγκόσμια έλλειψη σε μικροτσίπ μπορεί να επηρεάσει τις παραδόσεις του τρίτου τριμήνου

kerdi-1-64-dis-dol-se-ena-trimino-gia-ti-hyundai-561443437

Τα υψηλότερα κέρδη των τελευταίων επτά ετών, λόγω των αυξημένων πωλήσεων των πολυτελών αυτοκινήτων Genesis καθώς και των ηλεκτροκίνητων οχημάτων Ioniq 5, κατέγραψε η Hyundai Motor. Παρά τη σημαντική άνοδο των κερδών της, η εταιρεία προειδοποίησε πως η παγκόσμια έλλειψη σε μικροτσίπ μπορεί να επηρεάσει τις παραδόσεις του τρίτου τριμήνου. Ειδικότερα, τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν σε 1,89 τρισεκατομμύριο γουόν (1,64 δισεκατομμύριο δολάρια) το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, από 590 δισεκατομμύρια γουόν το αντίστοιχο περυσινό διάστημα – παρουσιάζοντας το καλύτερο δεύτερο τρίμηνο από το 2014, σύμφωνα με ανακοινώσεις που έκανε η εταιρεία την περασμένη Πέμπτη. Τα αποτελέσματα της αυτοκινητοβιομηχανίας διαμορφώθηκαν, σύμφωνα με τη μέση εκτίμηση των αναλυτών, σε κέρδη 1,9 τρισ. γουόν, όπως προέκυψε από στοιχεία του Bloomberg. Καθώς όλες οι χώρες από το Ηνωμένο Βασίλειο έως τη Γαλλία προσπαθούν να καταργήσουν σταδιακά τα αυτοκίνητα με ορυκτά καύσιμα, η Hyundai ακολουθεί τους διεθνείς ανταγωνιστές της, όπως τη Volkswagen, και στρέφεται σε οχήματα χαμηλών εκπομπών. Ξεκίνησε τις πωλήσεις του ηλεκτρικού οχήματος Ioniq 5 στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ φέτος, και σχεδιάζει να λανσάρει περισσότερα από 12 ηλεκτρικά 
μοντέλα έως το 2025. 

Σημειώνεται ότι η Hyundai διέκοψε προσωρινά την παραγωγή στα εργοστάσιά της παγκοσμίως, εν μέσω της συνεχιζόμενης έλλειψης ημιαγωγών. Για να ελαχιστοποιήσει τον αντίκτυπο μείωσε την παραγωγή λιγότερο δημοφιλών μοντέλων, όπως τα Sonata sedans, ωστόσο το υψηλότερο κόστος πρώτων υλών, όπως το καουτσούκ και ο χάλυβας, αποτελεί «αγκάθι». «Οι διακοπές στην παραγωγή τον Μάιο και τον Ιούνιο αναμένεται να έχουν κάποια επίδραση στις πωλήσεις το τρίτο τρίμηνο λόγω του χαμηλότερου αποθέματος», δήλωσε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος Gang Hyun Seo, σε τηλεφωνική κλήση με τους αναλυτές. «Οι τιμές των πρώτων υλών αυξάνονται και αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει τα κέρδη στο δεύτερο εξάμηνο». Ωστόσο, η εταιρεία αναμένει πως κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους το πρόβλημα της έλλειψης ημιαγωγών μπορεί να περιοριστεί ελαφρώς, προσθέτοντας πως προχωρεί σε συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες ημιαγωγών προκειμένου να διατηρήσει σταθερή την εφοδιαστική της αλυσίδα. Η μετοχή της εταιρείας έχει σημειώσει από τις αρχές του έτους άνοδο 19%, έναντι κερδών 13% του δείκτη Kospi, στη Σεούλ.

Οι πωλήσεις οχημάτων στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 73% το τρίμηνο συγκριτικά με ένα χρόνο πριν, ενώ οι ευρωπαϊκές πωλήσεις υπερδιπλασιάστηκαν. Στη Νότια Κορέα, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 11%. Στο μεταξύ, η Kia, μονάδα της Hyundai Motor, σημείωσε ρεκόρ λειτουργικών κερδών 1,49 τρισ. γουόν το δεύτερο τρίμηνο, σε σύγκριση με κέρδη 145,2 δισ. γουόν πριν από ένα χρόνο, ξεπερνώντας τη μέση εκτίμηση των αναλυτών για κέρδη 1,31 τρισ. γουόν, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι από τις αρχές του έτους η μετοχή της Κia καταγράφει κέρδη 40%.