Ενισχύονται οι προοπτικές των εξαγωγικών επιχειρήσεων

Ενισχύονται οι προοπτικές των εξαγωγικών επιχειρήσεων

Το 51% αναμένει βελτίωση των διεθνών οικονομικών συνθηκών και το 24% σταθερότητα

1' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Βελτίωση των επιδόσεών τους βλέπουν οι εξαγωγικές επιχειρήσεις, όπως προκύπτει από τον Δείκτη Εξαγωγικών Προσδοκιών που καταρτίζει ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος σε συνεργασία με την εταιρεία DHL.

Ο δείκτης για το α΄ εξάμηνο του 2021 διαμορφώθηκε σε 138,8 μονάδες έναντι 123,0 μονάδων του β΄ εξαμήνου του 2020 και 86,8 μονάδων του α΄ εξαμήνου του 2020 και είναι η καλύτερη επίδοση από το 2016.

Αναλυτικά:

– Σε θετικά επίπεδα διαμορφώθηκαν οι εκτιμήσεις των ερωτηθέντων αναφορικά με τις εξαγωγές για άλλο ένα εξάμηνο, με το 58% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι αναμένει αύξηση στο α΄ εξάμηνο του 2021 και το 34% σταθερότητα, ενώ μόλις το 8% αναμένει ότι θα μειωθούν.

– Οσον αφορά τις διεθνείς οικονομικές συνθήκες, τα αποτελέσματα δείχνουν μια μικρή βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο, με το 51% να αναμένει βελτίωση και το 24% σταθερότητα. Αντίστοιχα, το ποσοστό αυτών που αναμένουν επιδείνωση μειώθηκε σε 25% από 34% στο β΄ εξάμηνο του 2020.

– Ιδιαίτερα αισιόδοξοι παραμένουν οι εξαγωγείς και για τις εγχώριες πωλήσεις τους, καθώς το 59% αναμένει αύξηση, ενώ μόλις το 7% παρουσιάζεται απαισιόδοξο και δηλώνει ότι, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, οι εγχώριες πωλήσεις θα μειωθούν. Το 34% αναμένει σταθερότητα.

– Συγκρατημένη αισιοδοξία επικρατεί και για τις εγχώριες οικονομικές συνθήκες, με το 50% των ερωτηθέντων να αναμένει βελτίωση, ωστόσο το ποσοστό είναι μειωμένο συγκριτικά με το προηγούμενο εξάμηνο κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες. Τη «σταθερότητα» επέλεξε ως απάντηση στη σχετική ερώτηση το 27% του δείγματος και την «επιδείνωση» το 23%.

Ως προς το πώς επηρέασε η πανδημία τις εξαγωγές των επιχειρήσεων των συμμετεχόντων, το 44% απάντησε αρνητικά, το 32% «καθόλου» και το 24% θετικά. Ενδιαφέρον έχει πως το 73% των εξαγωγικών επιχειρήσεων δεν έχει online πλατφόρμες εξαγωγικών πωλήσεων, είτε σε επιχειρήσεις είτε απευθείας στους καταναλωτές. Ωστόσο, οι μισές (51%) προτίθενται να συμμετάσχουν σε ψηφιακές δράσεις με σκοπό την ενίσχυση της εξωστρέφειας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή