ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενισχύονται οι προοπτικές των εξαγωγικών επιχειρήσεων

Το 51% αναμένει βελτίωση των διεθνών οικονομικών συνθηκών και το 24% σταθερότητα

enischyontai-oi-prooptikes-ton-exagogikon-epicheiriseon-561444277

Βελτίωση των επιδόσεών τους βλέπουν οι εξαγωγικές επιχειρήσεις, όπως προκύπτει από τον Δείκτη Εξαγωγικών Προσδοκιών που καταρτίζει ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος σε συνεργασία με την εταιρεία DHL.

Ο δείκτης για το α΄ εξάμηνο του 2021 διαμορφώθηκε σε 138,8 μονάδες έναντι 123,0 μονάδων του β΄ εξαμήνου του 2020 και 86,8 μονάδων του α΄ εξαμήνου του 2020 και είναι η καλύτερη επίδοση από το 2016.

Αναλυτικά:

– Σε θετικά επίπεδα διαμορφώθηκαν οι εκτιμήσεις των ερωτηθέντων αναφορικά με τις εξαγωγές για άλλο ένα εξάμηνο, με το 58% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι αναμένει αύξηση στο α΄ εξάμηνο του 2021 και το 34% σταθερότητα, ενώ μόλις το 8% αναμένει ότι θα μειωθούν.

– Οσον αφορά τις διεθνείς οικονομικές συνθήκες, τα αποτελέσματα δείχνουν μια μικρή βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο, με το 51% να αναμένει βελτίωση και το 24% σταθερότητα. Αντίστοιχα, το ποσοστό αυτών που αναμένουν επιδείνωση μειώθηκε σε 25% από 34% στο β΄ εξάμηνο του 2020.

– Ιδιαίτερα αισιόδοξοι παραμένουν οι εξαγωγείς και για τις εγχώριες πωλήσεις τους, καθώς το 59% αναμένει αύξηση, ενώ μόλις το 7% παρουσιάζεται απαισιόδοξο και δηλώνει ότι, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, οι εγχώριες πωλήσεις θα μειωθούν. Το 34% αναμένει σταθερότητα.

– Συγκρατημένη αισιοδοξία επικρατεί και για τις εγχώριες οικονομικές συνθήκες, με το 50% των ερωτηθέντων να αναμένει βελτίωση, ωστόσο το ποσοστό είναι μειωμένο συγκριτικά με το προηγούμενο εξάμηνο κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες. Τη «σταθερότητα» επέλεξε ως απάντηση στη σχετική ερώτηση το 27% του δείγματος και την «επιδείνωση» το 23%.

Ως προς το πώς επηρέασε η πανδημία τις εξαγωγές των επιχειρήσεων των συμμετεχόντων, το 44% απάντησε αρνητικά, το 32% «καθόλου» και το 24% θετικά. Ενδιαφέρον έχει πως το 73% των εξαγωγικών επιχειρήσεων δεν έχει online πλατφόρμες εξαγωγικών πωλήσεων, είτε σε επιχειρήσεις είτε απευθείας στους καταναλωτές. Ωστόσο, οι μισές (51%) προτίθενται να συμμετάσχουν σε ψηφιακές δράσεις με σκοπό την ενίσχυση της εξωστρέφειας.