Ο αγώνας δρόμου για τη δραστική περικοπή των εκπομπών ρύπων στο σύστημα της τροφοδοτικής αλυσίδας σε όλον τον κόσμο επεκτείνεται από τα οδικά δίκτυα στους αιθέρες, όπως σχετικώς αναφέρει σε δημοσίευμά του το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg. Η DHL, θυγατρική εταιρεία μεταφοράς εμπορευμάτων της Deutsche Post, έδωσε παραγγελία για 12 πλήρως ηλεκτροκίνητα αεροσκάφη, ώστε να συμπληρώσει τον στόλο ηλεκτρικών ποδηλάτων και φορτηγών που διαθέτει. Τη ναυπήγηση των αεροσκαφών έχει αναλάβει η Eviation Aircraft, ενώ η επωνυμία του μοντέλου είναι «Αλίκη» (Alice). Θα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει φορτίο 1.179 κιλών και ενεργειακή αυτάρκεια για απόσταση 440 ναυτικών μιλίων. «Η “Αλίκη” μπορεί να φορτίζεται και κατά τη φόρτωση και κατά την εκφόρτωση», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η DHL, προσθέτοντας ότι η διαδικασία αυτή απαιτεί 30 λεπτά. Αναμένεται, σύμφωνα με τον προγραμματισμό της εταιρείας, να εμπλουτίσει τον στόλο της με τα ηλεκτρικά αεροσκάφη το 2024 και να χρησιμοποιηθούν για εκτέλεση δρομολογίων εντός της πολιτείας της Καλιφόρνιας.
Είναι χαρακτηριστικά όσα επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Τζον Πίρσον: «Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση για τις μεταφορές και κάθε έκφανσή τους διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην εκπλήρωση του συνολικού και γενικευμένου στόχου για τις μηδενικές εκπομπές ρύπων των αερίων του θερμοκηπίου». Η επιχειρηματική κίνηση αγοράς των «πράσινων» αεροσκαφών είναι ενδεικτική των εντονότατων πιέσεων που υφίστανται οι όμιλοι οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην κατασκευή μέσων μεταφοράς, από πλευράς τόσο των επενδυτών όσο και των αρμοδίων εθνικών αρχών, να μειώσουν τους ρύπους τους και να ελαχιστοποιήσουν τις επιπτώσεις στην κλιματική αλλαγή. Αξίζει να σημειωθεί πως το 2020 ο αμερικανικός κολοσσός ηλεκτρονικού εμπορίου έλαβε την αναγκαία έγκριση από τις ρυθμιστικές αρχές να χρησιμοποιεί στόλο με μη στελεχωμένα αεροσκάφη για τις παραδόσεις παραγγελιών, τα οποία κινούνται με μπαταρίες και φορτίζονται με χρήση ανανεώσιμων μορφών ενέργειας.
Επισημαίνεται πως η τεχνολογία η οποία απαιτείται για την κίνηση των ηλεκτρικών αεροσκαφών υστερεί σε σύγκριση με την αντίστοιχη των αυτοκινήτων, και ο βασικός λόγος είναι τα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν στη χρήση βαρέων μπαταριών. Παρά το γεγονός ότι ορισμένοι κατασκευαστές μπαταριών αναζητούν λύσεις, η ναυπήγηση αεροσκαφών πολιτικής αεροπορίας απέχει ακόμα αρκετά χρόνια. Ο Αϊβο Μπόσκαρολ, ιδιοκτήτης της πρωτοπόρου εταιρείας ηλεκτρικών αεροσκαφών Pipistrel, έχει δηλώσει ότι είναι πιο εφικτός ο στόχος των αεροσκαφών μεταφοράς αγαθών από τα αστικά εναέρια ταξί, λόγου χάριν, τα οποία κατασκευάζουν ορισμένες εταιρείες.