Στα 123,5 εκατ. ο τζίρος των ηλεκτρονικών φαρμακείων το α΄ εξάμηνο

Στα 123,5 εκατ. ο τζίρος των ηλεκτρονικών φαρμακείων το α΄ εξάμηνο

Στη διάρκεια του 2019 η συνολική αξία των πωλήσεων είχε διαμορφωθεί στα 188,3 εκατ.

2' 7" χρόνος ανάγνωσης

Τα κλειστά καταστήματα καλλυντικών λόγω lockdown για περίπου δυόμισι μήνες το 2021, αλλά και τα υψηλά ποσοστά εκπτώσεων, καθώς και η ευκολία των αγορών με ένα «κλικ», ώθησαν περαιτέρω τον τζίρο των ηλεκτρονικών φαρμακείων. Το πρώτο εξάμηνο του 2021, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Convert Group, οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών φαρμακείων –τα οποία σημειωτέον στην Ελλάδα δεν επιτρέπεται να διαθέτουν ούτε μη συνταγογραφούμενα φάρμακα– αυξήθηκαν κατά 20%, με τον τζίρο να υπολογίζεται σε 123,5 εκατ. ευρώ. Για να αντιληφθεί κάποιος καλύτερα το μέγεθος της ανάπτυξης των ηλεκτρονικών φαρμακείων, αρκεί να πούμε ότι πέρυσι, την πρώτη χρονιά της πανδημίας, ο τζίρος τους συνολικά το 2020 διαμορφώθηκε σε 223,2 εκατ. ευρώ.

Προ πανδημίας ο τζίρος των ηλεκτρονικών φαρμακείων ήταν 188,3 εκατ. ευρώ (το 2019), ενώ πέντε χρόνια πριν, το 2016, ήταν 110,9 εκατ. ευρώ (τα ποσά αυτά αφορούν όλο το 12μηνο και όχι μόνο το α΄ εξάμηνο).

Τα καλλυντικά φαίνεται ότι αποτελούν πλέον τον μεγαλύτερο πόλο έλξης των καταναλωτών για τρεις βασικούς λόγους: α) υπάρχουν καλλυντικά που διατίθενται μόνο στο κανάλι του φαρμακείου, β) συχνά επικρατεί η άποψη ότι αυτά είναι καλύτερης ποιότητας από τα άλλα καλλυντικά και γ) τα ηλεκτρονικά φαρμακεία παρέχουν, όπως αποτυπώνεται τουλάχιστον στα στοιχεία της έκθεσης, σημαντικές εκπτώσεις που φτάνουν και το 44%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας της Convert Group, το 49% του συνολικού τζίρου των ηλεκτρονικών φαρμακείων προήλθε από τα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς, οι πωλήσεις των οποίων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 ενισχύθηκαν κατά 32% σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020. Κατά 41% αυξήθηκαν οι πωλήσεις βιταμινών και συμπληρωμάτων διατροφής, κατά 30% οι πωλήσεις των ειδών για βρέφη και παιδιά και κατά 24% οι πωλήσεις των προϊόντων υγείας.

Η μέση αξία του «καλαθιού» από το ηλεκτρονικό φαρμακείο διαμορφώθηκε σε 44,21 ευρώ και το «καλάθι» περιλαμβάνει κατά μέσον όρο 4,4 τεμάχια. Τα περισσότερα χρήματα κατευθύνονται στην αγορά ειδών ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (21,7 ευρώ). Τη «μάχη των μεριδίων» κερδίζουν τα δημοφιλέστερα φαρμακεία, όσα δηλαδή δέχονται πάνω από 100.000 επισκέψεις τον μήνα. Αυτά είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 28% το πρώτο εξάμηνο του 2021. Από την άλλη, τα ηλεκτρονικά φαρμακεία με λιγότερες από 10.000 επισκέψεις τον μήνα είδαν τις πωλήσεις τους να υποχωρούν κατά 30% την ίδια περίοδο.

Τα 20 φαρμακεία που βρίσκονται στην πρώτη κατηγορία, συμπεριλαμβανομένης της υπηρεσίας «καλάθι» της πλατφόρμας Skroutz, εκτιμάται ότι πραγματοποίησαν πωλήσεις 85 εκατ. ευρώ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021. Αντιθέτως, η κατηγορία φαρμακείων με κάτω από 10.000 επισκέψεις τον μήνα, που είναι και η πολυπληθέστερη (206 φαρμακεία), είχε πωλήσεις 4 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2021.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT