Η μετάλλαξη «Δέλτα» έπληξε την ανάκαμψη στη ΝΑ Ασία

Η μετάλλαξη «Δέλτα» έπληξε την ανάκαμψη στη ΝΑ Ασία

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η δυναμική οικονομική ανάκαμψη της Ασίας, μετά την εξασθένηση του 2020 εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, κατεβάζει ταχύτητα λόγω νέας έξαρσης των κρουσμάτων. Τα καταστήματα και πάλι είναι άδεια, τα εργοστάσια διακόπτουν τη λειτουργία τους, θέτοντας σε αμφισβήτηση τις προοπτικές για κερδοφορία σε επίπεδο επιχειρήσεων, ενώ προηγήθηκε ένα εξάμηνο εντυπωσιακών επιδόσεων. Η ραγδαία μετάδοση της  μετάλλαξης «Δέλτα» του κορωνοϊού, σε συνδυασμό με τα χαμηλά επίπεδα εμβολιασμού, κατέλαβαν τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας εξαπίνης, ειδικά εκείνες που λογίζονται ως αναδυόμενες οικονομίες. Κι αυτό παρατηρείται ενόσω οι οικονομίες στη Γηραιά Ηπειρο και τις Ηνωμένες Πολιτείες επανεκκινούν. «Είναι σαφές ότι οι οικονομίες στη ζώνη αυτή υποφέρουν περισσότερο από την πανδημία του κορωνοϊού. Και ο βασικός παράγοντας είναι ότι η Ασία δεν έχει εκτεταμένο πρόγραμμα εμβολιασμού», επισημαίνει ο Ρομπ Κάρνεκ διευθυντής ερευνών Ασίας – Ειρηνικού στην ING Σιγκαπούρης. Βέβαια, οι οικονομικοί και εταιρικοί δείκτες δείχνουν μια συνεχιζόμενη ισχυρή ανάκαμψη, βοηθούμενοι και από τις συγκρίσεις με το 2020.

Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις της Νοτιοανατολικής Ασίας ενδεχομένως να εμφανίσουν την πρώτη τριμηνιαία τους μείωση σε διάστημα έξι τριμήνων για την περίοδο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου. Σύμφωνα με υπολογισμούς του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters, η πτώση αναμένεται να είναι της τάξεως του 6,19% βάσει στοιχείων της Refinitiv Eikon, η οποία έχει αναλύσει δεδομένα 1.069 εταιρειών με κεφαλαιοποίηση τουλάχιστον 1 δισ. δολ. Σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα πολλά εξαρτώνται από την πρόοδο των εμβολίων στις χώρες της ΝΑ Ασίας, η οποία είναι μεγάλη παραγωγική βάση για την παγκόσμια οικονομία, αλλά και από το εάν η Κίνα λάβει πρόσθετα δημοσιονομικά μέτρα στήριξης, επισημαίνει ο Νοριχίρο Φουτζίτο, διευθυντής στρατηγικής επενδύσεων της Mitsubishi UFJ Morgan Stanley Securities στο Τόκιο. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις οχημάτων στην Κίνα, τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, μειώθηκαν κατά 11,9% τον Ιούλιο συγκριτικά με τον ίδιο μήνα του 2020. Η πτώση ήταν η τρίτη διαδοχική σε μηνιαία βάση σε συνθήκες νέων κρουσμάτων και παγκόσμιας έλλειψης σε ημιαγωγούς, που περιορίζει την παραγωγή. 

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota Motor, μεγαλύτερη εταιρεία στον κλάδο παγκοσμίως με κριτήριο τον όγκο πωλήσεων, ανακοίνωσε μόλις την προηγούμενη εβδομάδα ότι λόγω της έλλειψης θα περικόψει κατά 40% την παραγωγή του Σεπτεμβρίου σε σχέση με την προηγούμενη εκτίμησή της.

Ωστόσο, διατήρησε αμετάβλητους τους στόχους παραγωγής και πωλήσεων. Στη ΝΑ Ασία τα αυξημένα κρούσματα κορωνοϊού και τα επακόλουθα μέτρα εγκλεισμού έχουν επιφέρει πλήγματα στη μεταποίηση και τις υπηρεσίες. Η οικονομική δραστηριότητα συρρικνώθηκε τον Ιούλιο με τον πιο γρήγορο ρυθμό από πέρυσι τον Ιούνιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της IHS Markit. Ο δε γενικός οικονομικός διευθυντής της Mitsubishi Motors, Κοτζί Ικέγια, δήλωσε ότι η νέα έξαρση του ιού θα βλάψει τη ζήτηση, η έλλειψη ημιαγωγών θα επηρεάσει μακροπρόθεσμα την παραγωγή, ενώ οι τιμές χάλυβα και άλλων υλικών θα βαίνουν αυξανόμενες. «Λόγω των κινδύνων αυτών, το περιβάλλον μας παραμένει ασταθές», είπε εν κατακλείδι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή