ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε θέση μάχης οι αεροπορικές για την επόμενη μέρα της πανδημίας

Οι στόχοι των easyJet, Wizz και οι εκτιμήσεις για 4 βασικούς παίκτες

se-thesi-machis-oi-aeroporikes-gia-tin-epomeni-mera-tis-pandimias-561495298

Το βλέμμα στραμμένο στην επόμενη μέρα μετά την πανδημία έχουν οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς, καθώς ύστερα από το πλήγμα που δέχθηκαν το προηγούμενο διάστημα, βρίσκονται τώρα σε φάση ανασυγκρότησης. Αυτό το μήνυμα εξέπεμπε και η πρόσφατη πρόταση εξαγοράς της easyJet από την Wizz, αλλά και η επακόλουθη απόρριψη της εν λόγω πρότασης από την πρώτη.

Σύμφωνα με σχετικό ρεπορταζ των Financial Times, η απόφαση της easyJet δείχνει τη δυναμική των δύο εταιρειών, τη φιλοδοξία τους, αλλά και την επιθυμία τους να αναπτυχθούν περαιτέρω. Βέβαια, όπως σχολιάζει το δημοσίευμα, η Wizz εμφανίστηκε λίγο πιο «επιθετική» κατά τη διάρκεια της πανδημικής κρίσης, όταν η έτερη easyJet ανακοίνωσε αύξηση κεφαλαίου ύψους 1 δισ. στερλινών, προκειμένου να ενισχύσει τον ισολογισμό της την εποχή που ακολουθεί μετά την πανδημία. Εκτός από τις συγκεκριμένες εταιρείες, υπάρχουν και άλλοι αερομεταφορείς που προσπαθούν να εισβάλουν στη νέα αγορά που διαμορφώνεται μετά την πανδημία, μία αγορά που έχει κατακερματιστεί λόγω και της πτώχευσης αρκετών εταιρειών, ακόμη και πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας. Με λίγα λόγια οι αερομεταφορείς κοιτάζουν πέρα από την πανδημία, προετοιμάζοντας ένα νέο επιχειρηματικό περιβάλλον, επεσήμανε ο Ρος Χάρβεϊ, αναλυτής στην Davy Research. «Οι μεγάλοι αερομεταφορείς προετοιμάζουν το έδαφος για την εποχή μετά την πανδημία», σημειώνει στους Financial Times. Οπως αναφέρει το ρεπορταζ, ο διευθύνων σύμβουλος της Wizz, Ζόζεφ Βάραντι αλλά και ο επικεφαλής της Ryanair, Μάικλ Ο’ Λίρι, εμφανίζονται περισσότερο αισιόδοξοι, επιθυμώντας να αναδειχθούν σε πιθανούς νικητές την περίοδο μετά την πανδημία.  

Σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης Goodbody, βάσει των δρομολογίων της τους τρεις τελευταίους μήνες του έτους, η Wizz θα δεχθεί περισσότερους επιβάτες σε σύγκριση με το 2019. Στον αντίποδα, η easyJet θα καλύψει περίπου τα δύο τρίτα της δυναμικής της. Αυτές οι διαφοροποιήσεις αποτυπώνονται και στις χρηματιστηριακές αγορές, με τη μετοχή της easyJet να διαπραγματεύεται στο ήμισυ της τιμής, όπως αυτή διαμορφωνόταν πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας. Αντιθέτως η Wizz έχει ανακτήσει πλήρως τις απώλειες που κατέγραψε εν μέσω πανδημίας, με τη μετοχή της να καταγράφει ρεκόρ την τρέχουσα χρονιά.

Με τα δεδομένα αυτά, επισημαίνουν οι Financial Times, η κεφαλαιοποίηση της Wizz ξεπέρασε την αντίστοιχη της easyJet, φτάνοντας τα 5 δισ. στερλίνες. Αντίθετα, η χρηματιστηριακή αξία της easyJet ανέρχεται πλέον στα 3,3 δισ. στερλίνες. Μάλιστα, ο ευρωπαϊκός κλάδος αερομεταφορών, που μέχρι στιγμής αποτελείται από εταιρείες χαμηλού κόστους, είναι πιθανόν αργότερα να απαρτίζεται από 4 βασικούς παίκτες, όπως ακριβώς συμβαίνει στις ΗΠΑ. «Νομίζω όλοι συμφωνούν πως όταν περνάς από τέτοιες καταστάσεις θα υπάρξουν ενοποιήσεις μεταξύ των παικτών», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της easyJet, Γιόχαν Λούντγκρεν. Αξίζει να σημειωθεί πως η Wizz έχει δυναμική παρουσία σε προορισμούς της Ανατολικής Ευρώπης, όπως η Πολωνία και η Ρουμανία, όταν η easyJet έχει εδραιωθεί σε χώρες όπως η Βρετανία, η Ιταλία, η Ελβετία, η Γερμανία και η Γαλλία. Ωστόσο, εάν συνδυαστούν τα δεδομένα του 2020 για τις εταιρείες easyJet και Wizz Air, και πάλι υστερούν έναντι της ιρλανδικής Ryanair κατά σχεδόν 20 εκατομμύρια επιβάτες.