ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξήθηκε κατά 14,5% ο τζίρος στο λιανικό εμπόριο τον Ιούλιο

Ανήλθε στα 3,2 δισ. από 2,8 δισ. τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Μεγάλη άνοδος πωλήσεων ρολογιών, κοσμημάτων και χαλιών

ayxithike-kata-14-5-o-tziros-sto-lianiko-emporio-ton-ioylio-561509155

Με ενισχυμένο τζίρο τόσο σε σύγκριση με τον περυσινό Ιούλιο όσο και με τον φετινό Ιούνιο έκλεισε για το λιανεμπόριο ο Ιούλιος του 2021. Τα σχετικά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) δημοσιοποιήθηκαν χθες, ανήμερα της Ημέρας Ελληνικού Εμπορίου, όπως έχει καθιερωθεί εδώ και αρκετά χρόνια η 22 Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τα οποία αφορούν μόνο τις επιχειρήσεις με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, ο κύκλος εργασιών στο λιανικό εμπόριο διαμορφώθηκε τον Ιούλιο σε 3,2 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 14,5% σε σχέση με τον Ιούλιο 2020, όταν είχε διαμορφωθεί σε 2,8 δισ. ευρώ. Σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2021 ο τζίρος του λιανεμπορίου τον Ιούλιο κατέγραψε επίσης σημαντική αύξηση, της τάξης του 7,7% ή κατά 300 εκατ. ευρώ.

Οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών τον Ιούλιο 2021 σε σχέση με τον Ιούλιο 2020 είναι το λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων σε ειδικευμένα καταστήματα (αύξηση 61,6%) και το λιανικό εμπόριο χαλιών, κιλιμιών και επενδύσεων δαπέδου και τοίχου σε ειδικευμένα καταστήματα (αύξηση 58,6%).

Από την άλλη, τη μεγαλύτερη μείωση κατέγραψαν οι κλάδοι πώλησης κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων κατά 4,8% και πώλησης παιχνιδιών (μείωση κατά 2,9%).

«Η Ημέρα του Ελληνικού Εμπορίου βρίσκει φέτος τον εμπορικό κόσμο της χώρας αντιμέτωπο με σειρά από σημαντικές προκλήσεις και ευκαιρίες οι οποίες μεσοπρόθεσμα είναι ικανές να αλλάξουν άρδην τους συσχετισμούς στην αγορά, τις προοπτικές των επιχειρήσεων, καθώς και του κλάδου συνολικά», δήλωσε χθες ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) Γιώργος Καρανίκας και πρόσθεσε: «Το ρευστό επιχειρηματικό και κοινωνικό περιβάλλον που συγκροτούν, αφενός οι υγειονομικές και οι οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας και οι συνεχιζόμενες αβεβαιότητες που απορρέουν από αυτές και, αφετέρου, οι ραγδαίες μεταβολές στις καταναλωτικές συνήθειες που συνδέονται παγκοσμίως με την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, φέρνουν την εμπορική επιχείρηση ενώπιον της επιτακτικής ανάγκης επαναπροσδιορισμού του τρόπου λειτουργίας της, είτε ως φυσικό κατάστημα είτε στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου». Ο ίδιος δεν παρέλειψε να εκφράσει για μια ακόμη φορά τη δυσαρέσκειά του για τα κοινοτικά κονδύλια, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία του Ταμείου Ανάκαμψης και του νέου προγραμματικού πλαισίου του ΕΣΠΑ θέτουν στο επίκεντρο του δημόσιου διαλόγου τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα ως καταλύτη ανάπτυξης, χωρίς όμως να διασφαλίζουν έως τώρα και την ισότιμη συμμετοχή του εμπορίου στη διάχυση των κοινοτικών κονδυλίων, είτε με τη μορφή επιδότησης είτε με τη μορφή δανείου».