Μαζική στροφή σε online πληρωμές μέσα στην πανδημία

Μαζική στροφή σε online πληρωμές μέσα στην πανδημία

Συστηματική στροφή στα ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών σημειώνεται στη μετά COVID-19 εποχή, με τους καταναλωτές να υιοθετούν μαζικά τις online πληρωμές

1' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συστηματική στροφή στα ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών σημειώνεται στη μετά COVID-19 εποχή, με τους καταναλωτές να υιοθετούν μαζικά τις online πληρωμές. Πέρα από τα παραδοσιακά μέσα ψηφιακών πληρωμών, οι Ελληνες στρέφονται και σε εναλλακτικά κανάλια, όπως τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια ή οι απευθείας μεταφορές χρημάτων, τα οποία προ πανδημίας δεν ήταν ιδιαίτερα –έως και καθόλου–δημοφιλή.

Για παράδειγμα, η χρήση ηλεκτρονικών πορτοφολιών (πρακτικά το κινητό τηλέφωνο χρησιμοποιείται ως πορτοφόλι) αυξήθηκε από την έναρξη της πανδημικής κρίσης κατά 301% και από 2% το 2019 τριπλασιάστηκε στο 6% το πρώτο εξάμηνο του 2021. Εντυπωσιακή είναι, μάλιστα, η διείσδυση των ψηφιακών πορτοφολιών στις μεγαλύτερες ηλικίες των Ελλήνων καταναλωτών: η χρήση ηλεκτρονικών πορτοφολιών στους Ελληνες ηλικίας 55 έως 64 ετών αυξήθηκε κατά 1.539% μέσα σε λιγότερο από μία διετία, φθάνοντας το 13% από μόλις 1% το 2019.

Ταυτόχρονα, οι ηλεκτρονικές πληρωμές (PayPal) αυξήθηκαν κατά 179% και αντιστοιχούν πλέον ποσοστιαία στο 26%, από 9% πριν από μία διετία. Αλλά και η χρήση online μεταφορών χρημάτων εκτοξεύθηκε στη διάρκεια της πανδημικής κρίσης κατά 148%, για να φτάσει στο 21% από 9% πριν από την είσοδο της COVID-19 στη ζωή μας.

Κερδίζουν έδαφος τα ψηφιακά πορτο- φόλια, το PayPal και οι απευθείας μεταφορές χρημάτων.

Πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Focus Bari, η αντικαταβολή παραμένει το πιο δημοφιλές μέσο πληρωμών για τους Ελληνες που αγοράζουν μέσω Διαδικτύου, καθώς την προτιμάει το 64%, από 40% το 2019 (αύξηση κατά 61% σε λιγότερο από μία διετία).

Το δεύτερο πιο δημοφιλές μέσο πληρωμών, που χρησιμοποιούν οι Ελληνες κατά τις online αγορές τους, είναι η χρεωστική κάρτα: την προτιμάει το 57% των e-shoppers από 27% στα τέλη του 2019, γεγονός που σημαίνει ότι η χρήση αυξήθηκε κατά 113% εν μέσω πανδημίας.

Ακολουθούν οι πιστωτικές κάρτες με 29%, από 16% πριν από το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης (αύξηση 88%).

Η δε χρήση προπληρωμένων καρτών από τους Ελληνες που αγοράζουν online διευρύνθηκε κατά 108% και πλέον φτάνει στο 13%, από 6% πριν από την πανδημία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή