ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εργασία σε 24ωρη βάση για να φύγουν τα εμπορεύματα από τα λιμάνια των ΗΠΑ

Κυριολεκτικά σε εικοσιτετράωρη βάση, με ολονυχτίες και διευρυμένα ωράρια, λειτουργούν τα αμερικανικά λιμάνια προκειμένου να ξεφορτώσουν τα πλοία τα εμπορεύματά τους και να αντιμετωπίσουν τα πρωτοφανή προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί στην εφοδιαστική αλυσίδα

ergasia-se-24ori-vasi-gia-na-fygoyn-ta-emporeymata-apo-ta-limania-ton-ipa-561538567

Κυριολεκτικά σε εικοσιτετράωρη βάση, με ολονυχτίες και διευρυμένα ωράρια, λειτουργούν τα αμερικανικά λιμάνια προκειμένου να ξεφορτώσουν τα πλοία τα εμπορεύματά τους και να αντιμετωπίσουν τα πρωτοφανή προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί στην εφοδιαστική αλυσίδα. Το λιμάνι του Λος Αντζελες και το αμερικανικό συνδικάτο λιμενεργατών δέχθηκαν να εργάζονται περισσότερες ώρες, να επεκτείνουν τις νυχτερινές βάρδιες και να έχουν πλήρη απασχόληση και τα Σαββατοκύριακα, προκειμένου να μειωθούν οι ουρές αναμονής που καθυστερούν τις παραδόσεις πολλών προϊόντων. Την ασυνήθιστη είδηση ανακοίνωσαν χθες εκπρόσωποι του Λευκού Οίκου, οι οποίοι τόνισαν ότι ζητούμενο είναι να αντιμετωπισθεί η κρίση που έχει παρουσιαστεί στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα.

Οπως ανέφεραν σε διεθνή ΜΜΕ, πολλές άλλες εταιρείες, ανάμεσά τους η Walmart, η FedEx και η UPS, δεσμεύθηκαν επίσης να εργάζονται περισσότερο τις νύχτες, προκειμένου να φεύγουν πιο γρήγορα τα εμπορευματοκιβώτιά τους από τα λιμάνια. Διαπιστώνοντας τη σοβαρότητα της κατάστασης, ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν αναμένεται να συζητήσει τις νέες αυτές πρωτοβουλίες με εκπροσώπους των εταιρειών αυτών στη διάρκεια διαδικτυακής στρογγυλής τράπεζας. Η παράταση του ωραρίου λειτουργίας του λιμανιού του Λος Αντζελες, κάτι που έχει ήδη κάνει από τα μέσα Σεπτεμβρίου το λιμάνι Λονγκ Μπιτς στην Καλιφόρνια, θα επιτρέψει επίσης να εκφορτωθούν πιο γρήγορα πολλά εμπορευματοκιβώτια που παραμένουν επί ημέρες στα πλοία.

Η συμφόρηση στα λιμάνια προστίθεται σε σειρά προβλημάτων επιμελητείας (logistics), τα οποία έχουν τους τελευταίους μήνες προκαλέσει αναταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Στόχος, να μειωθούν οι ουρές αναμονής των εμπορικών πλοίων και να αποκατασταθεί η εφοδιαστική αλυσίδα.

Ακόμη και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο προειδοποίησε ότι αυτά τα προβλήματα, σε συνδυασμό με την ανισότητα στην πρόσβαση σε εμβόλια κατά της COVID-19 σε παγκόσμιο επίπεδο, εμποδίζουν την παγκόσμια ανάπτυξη. Από την πλευρά της, η Αμερικανίδα υπουργός Οικονομικών, Τζάνετ Γέλεν, ζήτησε από τους Αμερικανούς να μην πανικοβάλλονται λόγω των καθυστερήσεων στις παραδόσεις προϊόντων και των ελλείψεων που παρατηρούνται, διαβεβαιώνοντας στη διάρκεια συνέντευξής της στο αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο CBS ότι δεν θα υπάρξουν ελλείψεις δώρων τα Χριστούγεννα και τα καταστήματα θα έχουν εφοδιαστεί πλήρως. «Πιστεύω ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος οι καταναλωτές να πανικοβληθούν λόγω της έλλειψης προϊόντων, τα οποία θέλουν να αγοράσουν για τα Χριστούγεννα» διαβεβαίωσε η κ. Γέλεν και προσέθεσε πως «η αμερικανική οικονομία ανακάμπτει. Οπότε ενδέχεται να υπάρξουν μεμονωμένες ελλείψεις προϊόντων και υπηρεσιών τους επόμενους μήνες, αλλά υπάρχει επαρκής προσφορά προϊόντων»  

Οι αιτίες των προβλημάτων αυτών είναι πολλές. Η παραγωγή πολλών εταιρειών επηρεάζεται από την άνοδο των κρουσμάτων της COVID-19 σε διάφορες χώρες. Παράλληλα, οι καταναλωτές προχώρησαν σε μαζικές παραγγελίες προϊόντων για να διασκεδάσουν ή να ανανεώσουν το σπίτι τους, καθώς λόγω των lockdowns τα σπίτια εξελίχθηκαν σε χώρος ψυχαγωγίας και εργασίας. Εξάλλου, πολλές εταιρείες δυσκολεύονται αυτή την περίοδο να προσλάβουν εργαζομένους σε ζωτικής σημασίας θέσεις για την εφοδιαστική αλυσίδα, από αποθηκάριους μέχρι οδηγούς φορτηγών.

Οι καθυστερήσεις όμως στην εκφόρτωση των εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια του Λος Αντζελες και του Λονγκ Μπιτς, όπου φτάνει το 40% των εμπορευματοκιβωτίων με προορισμό τις ΗΠΑ, επιδεινώνουν το πρόβλημα.

Το αμερικανικό συνδικάτο λιμενεργατών (ILWU) διαβεβαίωσε ότι τα μέλη του είναι διατεθειμένα να εργαστούν περισσότερες ώρες. Επιπλέον οι εταιρείες Walmart, FedEx, UPS, Samsung, Home Depot, Τarget δεσμεύθηκαν να εκμεταλλευθούν το νέο διευρυμένο ωράριο των λιμανιών. «Με αυτές τις έξι εταιρείες, περισσότερα από 3.500 επιπλέον εμπορευματοκιβώτια θα εκφορτώνονται κάθε εβδομάδα τη νύχτα έως το τέλος του έτους» επισήμανε ο Λευκός Οίκος.