ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ημέρα των Εργένηδων με ρεκόρ πωλήσεων για Alibaba και JD.com

Υψηλά κέρδη απεκόμισαν οι δύο κορυφαίες κινεζικές πλατφόρμες  των Alibaba και JD.com στο πλαίσιο των εκδηλώσεων κατανάλωσης για την Ημέρα των Εργένηδων

Ημέρα των Εργένηδων με ρεκόρ πωλήσεων για Alibaba και JD.com

Υψηλά κέρδη απεκόμισαν οι δύο κορυφαίες κινεζικές πλατφόρμες  των Alibaba και JD.com στο πλαίσιο των εκδηλώσεων κατανάλωσης για την Ημέρα των Εργένηδων, η οποία στην περίπτωση της πρώτης διήρκεσε 11 ημέρες, ενώ πολυήμερη ήταν και για τη δεύτερη. Αμφότερες οι εταιρείες είχαν πωλήσεις σχεδόν 139 δισ. δολαρίων, κάτι το οποίο αποτελεί νέο ρεκόρ, όπως αναφέρει το αμερικανικό ενημερωτικό δίκτυο του CNBC. Και αυτό σημειώθηκε παρά τις ανησυχίες αναλυτών και οικονομολόγων για την αγοραστική δύναμη των Κινέζων καταναλωτών και τον αντίκτυπο της εκστρατείας του Πεκίνου με στόχο να περιστείλει την ισχύ των τεχνολογικών κολοσσών.

Οι δύο κινεζικοί κολοσσοί είχαν τζίρο σχεδόν 139 δισ. δολαρίων.

Παρά ταύτα, σε δημοσίευμά του το BBC επισημαίνει πως ήταν ελαφρώς πιο «χαμηλόφωνες» οι εκπτώσεις αυτές από άλλες χρονιές, ακριβώς λόγω του Πεκίνου – αξίζει να αναφερθεί πως η Ημέρα των Εργένηδων ξεκίνησε μόνον ως ένα 24ωρο προσφορών και εκπτώσεων. Η Alibaba άρχισε φέτος τις προσφορές από αρχές Νοεμβρίου, η JD.com από τέλη Οκτωβρίου, ενώ η παρατεταμένη διάρκεια αποζημίωσε τις πλατφόρμες με υψηλές πωλήσεις. Πάντως, στο 11ήμερο της Alibaba οι πωλήσεις αυξήθηκαν με τον βραδύτερο ρυθμό από τότε που ξεκίνησε η Ημέρα των Εργένηδων, το 2009, δηλαδή κατά 8,5% εν συγκρίσει με το 2020. Αλλά οι καταναλωτικές δαπάνες εκτινάχθηκαν σε πρωτοφανή επίπεδα, φθάνοντας τα 540,3 δισ. γουάν, ήτοι 84,5 δισ. δολάρια. Στη δε περίπτωση της JD, αυτή ανακοίνωσε πως ο όγκος των συναλλαγών στην πλατφόρμα της ανήλθε συνολικά στα 349,1 δισ. γουάν, δηλαδή έφθασε στα 54,6 δισ. δολάρια, παρουσιάζοντας μια ενίσχυση κατά 28% εν συγκρίσει με τα 271,5 δισ. γουάν την ίδια περίοδο προ ενός έτους.

Ο όγκος συναλλαγών δεν μεταφράζεται αυτόματα σε άμεσα έσοδα για τις JD και Alibaba, ενώ σε αυτόν δεν αποτυπώνονται και οι επιστροφές. Παρά ταύτα, όμως, εκφράζει τη διάθεση των Κινέζων καταναλωτών και καταναλωτριών να ψωνίσουν από αυτές. Από πλευράς των ομίλων λιανεμπορίου, αυτοί διεμήνυσαν τη δέσμευσή τους έναντι κοινωνικών και περιβαλλοντικών στόχων, κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων, επιδιώκοντας να εναρμονιστούν με τα κελεύσματα του Πεκίνου, που θέλει το νέο του δόγμα να δίνει προτεραιότητα σε μια ευημερία καθολική και ισότιμη. «Η δυναμική αύξηση πωλήσεων στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την Ημέρα των Εργένηδων αποτυπώνει την ισχύ της κινεζικής οικονομίας, που εδράζεται στην κατανάλωση», ανέφερε ο πρόεδρος της Alibaba, Γιανγκ Γκουάνγκ.