ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συμφωνίες λόγω έλλειψης ημιαγωγών

Συμφωνίες λόγω έλλειψης ημιαγωγών

Σε επιχειρηματικές συμμαχίες στρέφονται οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Αμερικής, όπως οι Ford και General Motors, αναζητώντας διέξοδο από το τούνελ στο οποίο βρίσκονται εξαιτίας της ανεπάρκειας ημιαγωγών στην παγκόσμια αγορά. Τα εν λόγω εξαρτήματα είναι ζωτικής σημασίας για την κατασκευή αυτοκινήτων, καθώς και πάμπολλων άλλων συσκευών της σύγχρονης καθημερινότητας. Συγκεκριμένα, για να μπορέσουν να εξασφαλίσουν σταθερή ροή προμηθειών συνεργάζονται με κατασκευάστριες ημιαγωγών. Η Ford, λόγου χάριν, όπως αναφέρει σχετικό δημοσίευμα της Washington Post, δήλωσε ότι συνήψε συμφωνία με την GlobalFoundries για να κατασκευάζει περισσότερους ημιαγωγούς, που θα χρησιμοποιεί η πρώτη. Συν τοις άλλοις, οι δυο επιχειρήσεις σχεδιάζουν να συνεργαστούν στην έρευνα και την ανάπτυξη νέων ημιαγωγών, οι οποίοι χρειάζονται για να θέσουν σε λειτουργία ηλεκτρικά αμάξια, συστήματα αυτόνομης οδήγησης και άλλες τεχνολογίες του μέλλοντος, όπως είπε ο πρώτος τη τάξει αντιπρόεδρος της GlobalFoundries, Μάικ Χόγκαν.

Σε ανάλογες κινήσεις προσανατολίζεται και η έτερη αυτοκινητοβιομηχανία από τις ιστορικές «τρεις αδελφές» του Ντιτρόιτ, η General Motors. Οπως διευκρίνισε ο πρόεδρός της, Μαρκ Ρους, η εταιρεία του θα συγκατασκευάσει ημιαγωγούς μαζί με ορισμένες άλλες του κλάδου, οι οποίοι ημιαγωγοί θα αποδίδουν περισσότερα ηλεκτρονικά χαρακτηριστικά στα οχήματά της. Η στρατηγική της αυτοκινητοβιομηχανίας αναθεωρείται υπό το πρίσμα της μεγάλης έλλειψης υλικών, η οποία εξακολουθεί να ταλανίζει τον κλάδο. Κατά τις εκτιμήσεις της διευθυνούσης συμβούλου της GM, Μέρι Μπάρα, θα διαρκέσει έως και το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Ειδικότερα, η General Motors, όπως αναφέρει το Bloomberg, θα συνεργαστεί με τις εξής επιχειρήσεις: Qualcomm, STMicroelectronics, Taiwan Semiconductor Manufacturing, Renasas Electronics, ON Semiconductor, NXP Semiconductors και Infineon Technologies.

Αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προχωρούν σε συμβάσεις αποκλειστικότητας με παραγωγούς ημιαγωγών.

Μέχρι σήμερα η εταιρεία χρησιμοποιεί κυρίως ευρεία γκάμα ημιαγωγών. Τώρα πλέον σκέφτεται να μειώσει τα επιμέρους είδη τους σε μόλις τρεις οικογένειες ημιαγωγών για τα επόμενα χρόνια. Αρα θα μειωθεί κατά 95% η ποικιλία των ημιαγωγών τους οποίους παραγγέλνει η General Motors, διευκολύνοντας τις εταιρείες κατασκευής τους να καλύψουν τις ανάγκες της και αυξάνοντας τα περιθώρια κέρδους, όπως προσέθεσε ο κ. Ρους. Τόνισε ακόμη πως η GM χρειάζεται να μειώσει την περιπλοκότητα των ημιαγωγών, διότι η ραγδαία αύξηση των λειτουργιών υψηλής τεχνολογίας στα νέα της μοντέλα σε συνδυασμό με τη γρήγορη στροφή στα ηλεκτροκίνητα αμάξια σημαίνει πως χρειάζεται περισσότερους ημιαγωγούς. «Εκτιμούμε πως οι προδιαγραφές ημιαγωγών θα υπερδιπλασιαστούν τα επόμενα χρόνια, διότι τα οχήματα, που θα κατασκευάζουμε, θα προσομοιάζουν περισσότερο με τεχνολογικές πλατφόρμες», υπογράμμισε ο κ. Ρους. Το γ΄ τρίμηνο η General Motors είχε μειωμένες κατά 33% τις πωλήσεις και τα κέρδη ελαττώθηκαν στο μισό σχεδόν λόγω χαμένης παραγωγής, που οφείλεται στην ανεπάρκεια ημιαγωγών. Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων AlixPartner, ο παγκόσμιος κλάδος αυτοκινήτου εξαιτίας των ελλείψεων θα παραγάγει φέτος 7,7 εκατομμύρια οχήματα λιγότερα, που ισοδυναμούν με απώλεια 210 δισ. δολαρίων σε έσοδα.

Οπως επισημαίνει η Washington Post, εν κατακλείδι, η συνεργασία της αυτοκινητοβιομηχανίας από τη μία και των εταιρειών ημιαγωγών από την άλλη φανερώνει τη μείζονα σημασία τους. Τα προηγούμενα χρόνια, οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούσαν παλαιότερου σχεδιασμού ημιαγωγούς και τους εξασφάλιζαν όσοι τους προμήθευαν ανταλλακτικά. Οι τελευταίοι αγόραζαν ημιαγωγούς και με αυτούς κατασκεύαζαν διάφορα εξαρτήματα, όπως ηλεκτρικά παράθυρα ή καντράν. Συχνά, όπως παρατηρούν σύμβουλοι του κλάδου, τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν γνώριζαν πολλά για την προέλευση των ημιαγωγών και αυτό τους στοίχισε φέτος με τις εκτεταμένες ελλείψεις λόγω πανδημίας.