Καθυστερεί η μεταβίβαση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά

Καθυστερεί η μεταβίβαση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά

Στα τέλη Ιανουαρίου θα αποφασίσει το ΣτΕ για την προσφυγή του Δήμου Χαϊδαρίου που αφορά τον αιγιαλό.

1' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας στα τέλη Ιανουαρίου θα πρέπει να περιμένουν η Eλληνική Eταιρεία Aκινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) και το υπουργείο Oικονομικών προκειμένου να προχωρήσει η μεταβίβαση της έκτασης των 330 στρεμμάτων στο επενδυτικό όχημα του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, το οποίο πλειοψήφησε στον σχετικό διαγωνισμό.

Και αυτό διότι κατόπιν προσφυγής του Δήμου Χαϊδαρίου στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το ανώτατο δικαστήριο αποφάσισε, εν είδει ασφαλιστικών μέτρων, να απαγορεύσει στο ελληνικό Δημόσιο να προχωρήσει σε παραχώρηση του αιγιαλού έως τη συζήτηση της κυρίως υπόθεσης στις 18 Ιανουαρίου. Η παραχώρηση του αιγιαλού για ένα ναυπηγείο είναι αυτονόητα στοιχείο κρίσιμο για τη λειτουργία του. Ετσι, ναι μεν η ΕΤΑΔ μπορεί να υπογράψει σύμβαση, πλην όμως δεν μπορεί ακόμα να εξασφαλιστεί η παραχώρηση του αιγιαλού και συνεπώς η ολοκλήρωση της συναλλαγής θα καθυστερήσει έτι περαιτέρω. Σημειώνεται ότι αντίστοιχη προσφυγή –με το επιχείρημα ότι ο αιγιαλός δεν έπρεπε να παραχωρηθεί και πρέπει να είναι προσβάσιμος στο κοινό– είχε καταθέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας και κατά του όμορου ακινήτου, 330 στρεμμάτων επίσης, που εκποιεί κατόπιν διαγωνισμού η Ειδική Διαχείριση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, πλην όμως εκείνο το αίτημα απερρίφθη. Ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου είναι ο αγοραστής του ακινήτου τόσο της ΕΤΑΔ όσο και της Ειδικής Διαχείρισης με τίμημα 37,3 εκατ. και 25,2 εκατ., αντιστοίχως.

Το ζήτημα εκτιμάται ότι θα επιφέρει χρονική μόνο καθυστέρηση και όχι ουσιαστική εξαιτίας του προηγούμενου με τον Ειδικό Διαχειριστή, αν και ορισμένες νομικές πλευρές σημειώνουν πως εκείνη η περίπτωση αφορούσε ιδιωτική επιχείρηση, ενώ η συγκεκριμένη το Δημόσιο. Σε κάθε περίπτωση η απόφαση χαρακτηρίζεται από κύκλους της αγοράς κρίσιμη, όχι μόνο για τα ίδια τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, αλλά και για το επενδυτικό κλίμα. Και αυτό διότι εκτιμάται πως εάν υπάρξει ένα τέτοιο προηγούμενο θέτει εν αμφιβόλω παραχωρήσεις αιγιαλού μπροστά σε εταιρικές εγκαταστάσεις εν γένει και θα αποτελέσει αντικίνητρο για τρέχοντα και νέα επιχειρηματικά σχέδια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT