Μεγάλο κοίτασμα λιθίου βρέθηκε στη Γερμανία

Μεγάλο κοίτασμα λιθίου βρέθηκε στη Γερμανία

Σε πεδιάδα, που κείται κοντά στον Μέλανα Δρυμό της Γερμανίας, μπορεί να κρύβεται μία λύση για ένα από τα φλέγοντα προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει η Γηραιά Ηπειρος κατά τη μετάβασή της σε ένα σύστημα βιώσιμων μεταφορών.

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε πεδιάδα, που κείται κοντά στον Μέλανα Δρυμό της Γερμανίας, μπορεί να κρύβεται μία λύση για ένα από τα φλέγοντα προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει η Γηραιά Ηπειρος κατά τη μετάβασή της σε ένα σύστημα βιώσιμων μεταφορών. Σε βάθος σχεδόν δύο μιλίων βρίσκονται επαρκή κοιτάσματα λιθίου για να καλυφθούν οι κατασκευαστικές ανάγκες τουλάχιστον 1 εκατομμυρίου οχημάτων τον χρόνο. Ενας εξορυκτικός όμιλος, αυτός της αυστραλιανής Vulcan Energy Resources, διατείνεται ότι μπορεί να εκμεταλλευθεί τα εν λόγω κοιτάσματα σχεδόν με το μισό κόστος των ανταγωνιστών του και, μάλιστα, χωρίς να εκλύει τους αέριους ρύπους που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Αξίζει να σημειωθεί πως συνήθως το λίθιο, το οποίο είναι καίριας σημασίας πρώτη ύλη για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων, προέρχεται από πολύ μακρινές χώρες, οι οποίες χρησιμοποιούν μεθόδους εξόρυξης καταστρεπτικές για το περιβάλλον.

Κατά τη Vulcan Energy Resources, το έργο του 1,7 δισ. ευρώ, το οποίο έχει καταρτίσει, θα μπορούσε να αποβεί κομβικής σημασίας για τις φιλοδοξίες της Γηραιάς Ηπείρου να αναδειχθεί η πρώτη ήπειρο μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος. Οπως επισημαίνει ο Χορστ Κρόιτερ, γενικός διευθυντής της Vulcan στη Γερμανία, «εμείς πρόκειται να παράγουμε τοπικά ένα προϊόν το οποίον όχι μόνον είναι φθηνότερο, αλλά και λιγότερο ρυπογόνο από τις εναλλακτικές του». Η εν λόγω εταιρεία, η οποία οικονομικά έχει τη στήριξη και της πλουσιότερης γυναίκας στην Αυστραλία, της Τζίνα Ράινχαρτ, έχει υπογράψει συμφωνίες προμηθειών με τις αυτοκινητοβιομηχανίες Renault και Stellantis, καθώς και με τη νοτιοκορεατική κατασκευάστρια μπαταριών LG Chem. Εν τω μεταξύ, μόλις την περασμένη εβδομάδα έκανε την πιο θεαματική συνεργασία της, συνάπτοντας συμφωνία με πενταετή διάρκεια με τον κολοσσό της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen.

Επαρκεί για να καλυφθούν οι κατασκευαστικές ανάγκες τουλάχιστον 1 εκατομμυρίου οχημάτων τον χρόνο.

Ο αυστραλιανός εξορυκτικός όμιλος έχει σχεδόν καλύψει όλη του την παραγωγή σε λίθιο, εντάσσοντάς τη σε αντίστοιχες συμφωνίες εφοδιασμού, ενώ το αργότερο το 2026 σχεδιάζει να ξεκινήσει τις παραδόσεις του. Παρά ταύτα, δεν λείπουν και οι αμφισβητίες. Το έργο εξόρυξης του πολύτιμου λιθίου έχει τη βάση του σε μία τεχνολογία η οποία δεν έχει χρησιμοποιηθεί σε τόσο μεγάλη κλίμακα, ενώ υπάρχουν ενδείξεις πως οι τοπικές κοινότητες στον Μέλανα Δρυμό θα έχουν ενστάσεις όσον αφορά τον κίνδυνο που σχετίζεται με το ενδεχόμενο η άντληση λιθίου να προκαλέσει σεισμικές δονήσεις. Ο χρηματιστηριακός οίκος J Capital Research άσκησε κριτική στην εταιρεία διότι είναι υπεραισιόδοξη, ενώ εκείνη χαρακτήρισε παραπλανητική τη σχετική αναφορά και του έκανε μήνυση.

Το σχέδιο της Vulcan, πάντως, παρά τις όποιες ανησυχίες, προχωρεί, ενόσω παράλληλα διατυπώνονται ερωτήματα σχετικά με τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο από την κατασκευή οχημάτων με μπαταρίες. Από το λίθιο έως το κοβάλτιο, η κατασκευή ενός εντελώς καθαρού αμαξιού προϋποθέτει ακόμη πιο δυσπρόσιτες πρώτες ύλες από τις αντίστοιχες των συμβατικών οχημάτων και αυτό έχει και πάλι κόστος για τον πλανήτη. Η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας, ωστόσο, υπό το πρίσμα αυτό, συνέστησε στις δυτικές χώρες να εξετάσουν την πιθανότητα να αποθηκεύσουν καίριες πρώτες ύλες όπως το κοβάλτιο, το νικέλιο και το λίθιο. Tέλος, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ήδη επιτείνουν τις προσπάθειές τους για ανακύκλωση μπαταριών, ενώ επιδιώκουν να ενισχύσουν την παρουσία τους στα ορυχεία ώστε να ελέγχουν τις πρώτες ύλες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή