Κόντρα Lufthansa– Ryanair για θέματα ανταγωνισμού

Κόντρα Lufthansa– Ryanair για θέματα ανταγωνισμού

Δύο από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης αναζωπύρωσαν τη διαμάχη για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των κανόνων που διέπουν τις χρονοθυρίδες απογείωσης και προσγείωσης της Ευρώπης

1' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δύο από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης αναζωπύρωσαν τη διαμάχη για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των κανόνων που διέπουν τις χρονοθυρίδες απογείωσης και προσγείωσης της Ευρώπης, με την ιρλανδική Ryanair να κατηγορεί τη γερμανική Lufthansa ότι εκμεταλλεύεται τις ανησυχίες για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, ώστε να πλήξει τον ανταγωνισμό. Η χαλάρωση του κανόνα όσον αφορά τα δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης στην Ευρωπαϊκή Ενωση έδωσε τη δυνατότητα στους μεγάλους αερομεταφορείς να διατηρήσουν την πρόσβαση στα αεροδρόμια κατά τη διάρκεια της κρίσης του κορωνοϊού παρά την απότομη πτώση της κίνησης, προκαλώντας αντιδράσεις από ανταγωνιστές χαμηλού κόστους, που επιθυμούν να επεκταθούν σε αεροδρόμια που είχαν κάποτε ασφυκτική κίνηση. Από την πλευρά της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας, ο επικεφαλής της, Κάρστεν Σπορ, είχε δηλώσει τον Δεκέμβριο πως η Lufthansa πρέπει να διεκπεραιώσει δεκάδες χιλιάδες επιπλέον πτήσεις με σχεδόν άδεια αεροσκάφη τον χειμώνα, ώστε να ανταποκριθεί στις προδιαγραφές της Ε.Ε. Ωστόσο, η χρήση –και μάλιστα άσκοπη– της χρονοθυρίδας προκαλεί και άχρηστες εκπομπές αερίων ρύπων, οι οποίοι και ευθύνονται για την υπερθέρμανση του πλανήτη.

Στο επίκεντρο, τα δικαιώματα απογείωσης και προσ-γείωσης στην Ευρω-παϊκή Ενωση.

Η Ryanair –ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας φθηνών εισιτηρίων στην Ευρώπη– αντεπιτέθηκε, επισημαίνοντας χθες ότι η Lufthansa προσπαθούσε να εμποδίσει τους αντιπάλους της στη διαμάχη που διαρκεί μήνες για τις λεγόμενες «πτήσεις-φαντάσματα». «Αντί να εκτελεί κενές πτήσεις, η Lufthansa θα έπρεπε να απελευθερώσει τις θέσεις σε αυτές τις πτήσεις προς πώληση σε χαμηλό κόστος, ώστε να ανταμείψει τους Γερμανούς και τους Ευρωπαίους φορολογουμένους που την επιδότησαν με δισεκατομμύρια ευρώ κατά τη διάρκεια της κρίσης της πανδημίας του κορωνοϊού», δήλωσε ευθαρσώς ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Μάικλ Ο’ Λίρι. Εκπρόσωπος της Lufthansa είπε ότι η γερμανική αεροπορική εταιρεία δεν είχε αναφερθεί ποτέ σε «πτήσεις-φαντάσματα».

Ο διευθύνων σύμβουλος του αερομεταφορέα, μιλώντας τον περασμένο μήνα στην εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung, ανέφερε ότι θα είχε μειώσει ακόμα περισσότερο τα δρομολόγια, εάν δεν υπήρχαν οι προβλέψεις της Ε.Ε. Σύμφωνα με αυτές, οι αερομεταφορείς πρέπει να χρησιμοποιούν τουλάχιστον το 80% των χρονοθυρίδων απογείωσης και προσγείωσης για να τις διατηρήσουν το επόμενο έτος, ενώ λόγω κορωνοϊού τώρα ισχύει το ποσοστό 50%. Τέλος, εκτός από τις αεροπορικές, είναι και ορισμένες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις οι οποίες ζητούν αλλαγές, αν και η αρμόδια επίτροπος Μεταφορών Αντίνα Βαλεάν δήλωσε στους Financial Timeς πως «οι κανόνες ως έχουν προσφέρουν την αναγκαία ευελιξία στις αεροπορικές εταιρείες, ώστε να αποφεύγουν τις άδειες πτήσεις».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή