Μπαράζ αυξήσεων από μεγάλες βιομηχανίες σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης

Μπαράζ αυξήσεων από μεγάλες βιομηχανίες σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης

Η βιομηχανία καταναλωτικών ειδών, απορρυπαντικών και ειδών προσωπικής υγιεινής Procter & Gamble προεξοφλεί περαιτέρω επιτάχυνση του πληθωρισμού και αιτία, όπως αναφέρει στη σχετική ανακοίνωσή της, είναι η αύξηση του κόστους των πρώτων υλών.

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η βιομηχανία καταναλωτικών ειδών, απορρυπαντικών και ειδών προσωπικής υγιεινής Procter & Gamble προεξοφλεί περαιτέρω επιτάχυνση του πληθωρισμού και αιτία, όπως αναφέρει στη σχετική ανακοίνωσή της, είναι η αύξηση του κόστους των πρώτων υλών. Ανακοινώνοντας τα αποτελέσματά της για το τέταρτο τρίμηνο του 2021, η εταιρεία καταναλωτικών ειδών προειδοποίησε τους εμπόρους λιανικής για περαιτέρω αυξήσεις τιμών σε προϊόντα όπως το απορρυπαντικό Tide και η οδοντόπαστα Crest, πολλές από τις οποίες θα ισχύσουν από το τέλος Φεβρουαρίου, ενώ σε είδη προσωπικής υγιεινής οι τιμές θα αυξηθούν στα μέσα Απριλίου. Πρόκειται για το δεύτερο συναπτό τρίμηνο που η εταιρεία αναβαθμίζει τις προβλέψεις της για τις τιμές και τον πληθωρισμό. Εκτιμά πως το πρώτο τρίμηνο του 2022 θα καταβάλει 2,3 δισ. δολάρια για πρώτες ύλες και εμπορεύματα και 300 εκατ. δολάρια για μεταφορικά, ενώ το προηγούμενο τρίμηνο οι προβλέψεις της μιλούσαν για 2,1 δισ. δολάρια για πρώτες ύλες και 200 εκατ. δολάρια για μεταφορικά.

Η εταιρεία έχει ήδη αυξήσει τις τιμές της σε 10 κατηγορίες προϊόντων της που καλύπτουν ένα μεγάλο φάσμα καταναλωτικών ειδών, από προϊόντα περιποίησης βρεφών, είδη προσωπικής υγιεινής για γυναίκες και για ηλικιωμένους μέχρι προϊόντα για καθαρισμό σπιτιών, σαμπουάν, αφρόλουτρα και κρέμες σώματος. Και όπως επισημαίνουν σχετικά ρεπορτάζ των New York Times, της Wall Street Journal και του αμερικανικού ειδησεογραφικού δικτύου CNBC, οι αυξήσεις των τιμών δεν πρόκειται να πλήξουν μόνον τους Αμερικανούς καταναλωτές. Η Procter & Gamble αυξάνει τις τιμές της σε όλες τις αγορές. Ο γενικός οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Αντρε Σούλτεν, τόνισε πως «ο βαθμός και η χρονική στιγμή των αυξήσεων διαφέρουν ανάλογα με την κατηγορία, το εμπορικό σήμα και συχνά το είδος του προϊόντος σε κάθε εμπορικό σήμα και δεν πρόκειται για ενιαίες, ομοιόμορφες αυξήσεις». Σημειωτέον ότι τα στελέχη της εταιρείας υπογραμμίζουν ότι οι περισσότερες αυξήσεις που έχει ανακοινώσει δεν έχουν ακόμη επιβληθεί.

Η εταιρεία με τα περισσότερα παγκοσμίως γνωστά εμπορικά σήματα καταναλωτικών ειδών και ειδών πρώτης ανάγκης δεν είναι η μόνη που αναγκάζεται να ανεβάσει τις τιμές σε μεγάλη γκάμα προϊόντων της, καθώς ο πληθωρισμός στις ΗΠΑ έχει φτάσει στο 7%. Οπως υπογραμμίζει το σχετικό ρεπορτάζ των New York Times, πολλές επιχειρήσεις αγωνίζονται να αντιμετωπίσουν το αυξημένο κόστος που έχει επιφέρει το έμφραγμα στην εφοδιαστική αλυσίδα, το οποίο αναμένεται να επιδεινωθεί τους επόμενους μήνες εξαιτίας των νέων lockdowns στην Κίνα και των ελλείψεων προσωπικού σε εργοστάσια, λιμάνια και μεταφορικές εταιρείες φορτηγών στις ΗΠΑ.

Ανατιμήσεις από Procter & Gamble, Nestlé και Danone στις ΗΠΑ.

Βιομηχανίες τροφίμων όπως οι Nestlé και Danone έχουν ανακοινώσει από το περασμένο έτος ότι θα αυξήσουν τις τιμές τους για να καλύψουν το αυξημένο κόστος των πρώτων υλών, των εργατικών και των μεταφορικών.

Εκτίναξη μεταφορικών

Οπως αναφέρει η αμερικανική εφημερίδα, το κόστος φόρτωσης ενός κοντέινερ 12 μέτρων για τη μεταφορά προϊόντων από την Ασία προς τη Δυτική Ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών κυμαίνεται αυτή την εβδομάδα στα 14.637 δολάρια, έχοντας υποχωρήσει από τις 20.000 που είχε εκτοξευθεί τον Σεπτέμβριο, αλλά παραμένει δεκαπλάσιο από το αντίστοιχο πριν από μόλις δύο χρόνια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT