ΕΥΔΑΠ: Τρεις στη μάχη για το δίκτυο της

ΕΥΔΑΠ: Τρεις στη μάχη για το δίκτυο της

Χωρίς τη συμμετοχή ξένων εταιρειών ολοκληρώθηκε η α΄ φάση (εκδήλωση ενδιαφέροντος) του διαγωνισμού για τη συντήρηση και λειτουργία του εξωτερικού υδροδοτικού δικτύου της ΕΥΔΑΠ.

1' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χωρίς τη συμμετοχή ξένων εταιρειών ολοκληρώθηκε η α΄ φάση (εκδήλωση ενδιαφέροντος) του διαγωνισμού για τη συντήρηση και λειτουργία του εξωτερικού υδροδοτικού δικτύου της ΕΥΔΑΠ. Η τρίτη εταιρεία που διεκδικεί το έργο είναι τελικά η Μηχανική, που με αυτόν τον τρόπο επανέρχεται στη διεκδίκηση μεγάλων έργων. Ολα αυτά στον απόηχο της απόφασης του υπουργείου Υποδομών να μη στηρίξει τη συμμετοχή της ΕΥΔΑΠ στον διαγωνισμό.

Σύμφωνα λοιπόν με χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών, τα τρία σχήματα που διεκδικούν το έργο ΣΔΙΤ (σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα) των 291 εκατ. ευρώ είναι οι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΗΛΕΚΤΩΡ, Ιntrakat – ΤΕΡΝΑ και Μηχανική. Η συμμετοχή της Μηχανικής ήταν και η έκπληξη της χθεσινής ανακοίνωσης, καθώς πρόκειται για το πρώτο μεγάλο έργο που εταιρεία διεκδικεί τους τελευταίους μήνες. Η Μηχανική βρίσκεται σε φάση ανασυγκρότησης: η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εγκρίθηκε και το δικαίωμα αυτό θα ασκηθεί σε ένα έτος, ενώ βρίσκεται σε συζητήσεις με στρατηγικούς επενδυτές. Προηγήθηκε η ανακοίνωση από την ΕΥΔΑΠ Α.Ε. για τη μη συμμετοχή της στον διαγωνισμό, καθώς παρήλθε άπρακτο το διάστημα στο οποίο έπρεπε να προηγηθεί ειδική νομοθετική ρύθμιση. Η τροποποίηση του ιδρυτικού νόμου της εταιρείας ήταν απαραίτητη, καθώς δεν προβλέπει τη συμμετοχή της σε συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και τη διεκδίκηση έργων εκτός Αττικής. Πηγές του υπουργείου ανέφεραν στην «Κ» ότι ο λόγος που δεν έγινε η ρύθμιση είναι ότι η ΕΥΔΑΠ, που συντηρούσε μέχρι σήμερα το εξωτερικό υδροδοτικό δίκτυο και θα συνεχίσει για ακόμα τρία χρόνια, θα είχε δεσπόζουσα θέση στον διαγωνισμό. Και αυτό εκτιμήθηκε ότι θα μπορούσε να οδηγήσει σε προσφυγές στην Ε.Ε. με την επίκληση αθέμιτου ανταγωνισμού.

ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΗΛΕΚΤΩΡ, Ιntrakat – ΤΕΡΝΑ και Μηχανική διεκδικούν το έργο συντήρησης ύψους 291 εκατ. ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση, είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι ο διαγωνισμός, παρά το σημαντικό οικονομικό του αντικείμενο, δεν κατάφερε να προσελκύσει ομίλους από το εξωτερικό, κάποιοι από τους οποίους έχουν ήδη παρουσία στην Ελλάδα μέσω της συμμετοχής τους στα μετοχικά σχήματα της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ – για πολλούς ένα τέτοιο ενδεχόμενο θεωρείτο δεδομένο.

Οσον αφορά την εξέλιξη του διαγωνισμού, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών ο έλεγχος των δικαιολογητικών θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του έτους, ώστε οι ενδιαφερόμενοι να περάσουν στη β΄ φάση, την κατάθεση οικονομικών προσφορών. Υπενθυμίζεται ότι η σύμπραξη αφορά τη συντήρηση και λειτουργία των φραγμάτων και αγωγών μεταφοράς νερού από τους ταμιευτήρες (Μόρνο, Εύηνο, Υλίκη) στην Αθήνα για διάστημα 20 ετών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT