Στο σχήμα Mytilineos, Rover Maritime και HDK έργο 150 εκατ. του ΟΛΘ

Στο σχήμα Mytilineos, Rover Maritime και HDK έργο 150 εκατ. του ΟΛΘ

Ανάδοχος για την υλοποίηση του έργου, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, με αντικείμενο την επέκταση του έκτου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αναδείχθηκε η κοινοπραξία των εταιρειών Mytilineos, Rover Maritime και HDK.

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ανάδοχος για την υλοποίηση του έργου, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, με αντικείμενο την επέκταση του έκτου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αναδείχθηκε η κοινοπραξία των εταιρειών Mytilineos, Rover Maritime και HDK. Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί το σημαντικότερο μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων που έχει αναλάβει ο ΟΛΘ βάσει της σύμβασης παραχώρησης με το ελληνικό Δημόσιο και πρόκειται να αναβαθμίσει τη θέση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στη λιμενική βιομηχανία, παρέχοντας τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών, χωρητικότητας έως 24.000 TEU.

Σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές, το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος 17,7 μ., και πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μ., κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος. Οπως και την υλοποίηση συμπληρωματικών έργων υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης. Το έργο, σύμφωνα με έρευνα της Deloitte, υπολογίζεται ότι θα δημιουργήσει ετήσια έσοδα άνω των 230 εκατ. ευρώ σε όλο το οικοσύστημα του λιμένα που επηρεάζεται άμεσα ή έμμεσα από την επέκταση του προβλήτα 6. Ακόμη ενισχύει σημαντικά τα έσοδα του Δημοσίου από άμεσους και έμμεσους φόρους άνω των 35 εκατ. ευρώ κατ’ έτος, παράγει προστιθέμενη αξία άνω των 90 εκατ. ευρώ ετησίως κατά την περίοδο κατασκευής και στηρίζει άμεσα και έμμεσα τη δημιουργία περισσότερων από 3.300 θέσεις εργασίας.

Αντικείμενο, η επέκταση του έκτου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Επίσης, στη φάση της δεκαετούς περιόδου λειτουργίας από το 2026 έως το 2035, το έργο θα δημιουργήσει ετήσια έσοδα 272 εκατ. ευρώ, με τις ετήσιες εισπράξεις από φορολογία να εκτιμάται ότι υπερβαίνουν τα 55 εκατ. ευρώ.

«Η υλοποίηση του έργου επέκτασης του προβλήτα 6 συμβάλλει ουσιαστικά στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, προσφέροντας ποικίλα και πολλαπλασιαστικά οφέλη, για τον ΟΛΘ, αλλά και ευρύτερα για τις επιχειρήσεις που συνδέονται με τις λιμενικές δραστηριότητες, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο. Η ολοκλήρωση του έργου σηματοδοτεί την ουσιαστική αναβάθμιση της θέσης του λιμένα της Θεσσαλονίκης στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενισχύοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο του στην εξωστρέφεια της χώρας», σημειώνει ο εκτελεστικός πρόεδρος Δ.Σ. του ΟΛΘ, Αθανάσιος Λιάγκος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή