500 τζετ στη Ρωσία κινδυνεύουν να χάσουν εταιρείες μίσθωσης

500 τζετ στη Ρωσία κινδυνεύουν να χάσουν εταιρείες μίσθωσης

Νέος νόμος Πούτιν δίνει τη δυνατότητα να καταχωρίζονται στη χώρα

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νέος νόμος, τον οποίο ενέκρινε ο Βλαντιμίρ Πούτιν, θα δίνει τη δυνατότητα σε ξένα μισθωμένα αεροσκάφη να καταχωρίζονται στη χώρα, όπερ σημαίνει ότι ενδεχομένως οι ξένες εταιρείες εκμίσθωσής τους να χάσουν έως και 500 τζετ που βρίσκονται στη Ρωσία. Οπως αναφέρει σχετικώς το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων TASS, επικαλούμενο επίσημο κυβερνητικό έγγραφο, στόχος της πρωτοβουλίας είναι να διατηρηθεί εντός της χώρας ο στόλος των ξένων αεροσκαφών, ώστε να εξακολουθήσουν να διεκπεραιώνουν δρομολόγια εντός συνόρων. Οι κυρώσεις, οι οποίες επιβλήθηκαν στη Ρωσία από τη Δύση μετά την εισβολή της στην Ουκρανία, σημαίνουν ότι οι εκμισθωτές οφείλουν να ολοκληρώσουν τα συμβόλαια που έχουν υπογράψει με τις αεροπορικές εταιρείες της χώρας έως τις 28 Μαρτίου. Εκτιμάται πως πάνω από 500 αεροσκάφη έχουν δοθεί σε αυτές προς ενοικίαση από ξένες επιχειρήσεις.

Πολλά αεροσκάφη, τα οποία μισθώνουν οι ρωσικοί αερομεταφορείς για λόγους ρυθμιστικού πλαισίου και ασφαλείας, καταχωρίζονται στις Βερμούδες. Εντούτοις, στις 13 Μαρτίου η αρμόδια Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας των Βερμούδων ανακοίνωσε ότι αναστέλλει όλα τα πιστοποιητικά αξιόπλοου για τα υπό ρωσική διαχείριση αεροσκάφη. Με απλά λόγια αυτό ισοδυναμεί με καθήλωση του στόλου των ρωσικών αερομεταφορέων. Εάν, όμως, η Ρωσία προβεί σε νέα καταχώριση των τζετ, αυτό σημαίνει πως θα μπορούν να πετούν στη χώρα υπό την εποπτεία των αρμοδίων Αρχών εκεί. Φυσικά, ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός πως τα μισθωμένα αεροπλάνα βρίσκονται στην ιδιοκτησία των εταιρειών ενοικίασης, οι οποίες θα πρέπει τώρα να αντιμετωπίσουν την προοπτική να τα διαγράψουν πλήρως ως περιουσιακά στοιχεία. Κι ενώ οι εν λόγω εταιρείες μπορεί και να έχουν τη δυνατότητα να θέσουν τέλος στα συμβόλαια, η ανάκτηση των αεροσκαφών δείχνει απίθανη υπό το πρίσμα της νέας νομοθεσίας και άλλων συναφών μέτρων. Εν τω μεταξύ, η εκ νέου απόκτησή τους είχε δυσχερανθεί από την αρχή της επιβολής των κυρώσεων της Δύσης, διότι ο εναέριος χώρος σε ορισμένες περιπτώσεις είχε κλείσει για τις ρωσικές αεροπορικές. Συν τοις άλλοις, οι εταιρείες μίσθωσης αεροπλάνων λόγω κυρώσεων δεν μπορούσαν να μεταβούν στη Ρωσία για να τα διεκδικήσουν. Επιπροσθέτως, η Μόσχα είχε ήδη συστήσει στις αεροπορικές εταιρείες να μην εκτελούν διεθνείς πτήσεις, κάνοντας χρήση μισθωμένων τζετ, ούτως ώστε να αποφύγουν την πιθανότητα να κατασχεθούν όταν βρίσκονται σε ξένες χώρες.

Η Μόσχα έχει συστήσει στις αεροπορικές εταιρείες να μην εκτελούν διεθνείς πτήσεις με μισθωμένα αεροπλάνα, ούτως ώστε να αποφύγουν κατασχέσεις.

Αξίζει, επίσης, να αναφερθεί πως οι κυρώσεις έχουν προκαλέσει και άλλες επιπτώσεις. Οι διεθνείς αεροναυπηγικές εταιρείες έχουν παύσει να παρέχουν υπηρεσίες συντήρησης, επισκευών, καθώς και εξαρτήματα για τα αεροσκάφη στη Ρωσία.

Οπως, λοιπόν, είναι αναμενόμενο, εγείρονται ερωτήματα σχετικά με το εάν η Ρωσία μπορεί να συντηρεί τον στόλο της και αυτός να συνεχίσει να διεκπεραιώνει υπό όρους ασφαλείας τα δρομολόγιά του. Οι ξένες εταιρείες μίσθωσης φοβούνται πως τα δικά τους αεροσκάφη θα μείνουν χωρίς εξαρτήματα, ώστε να μπορούν να πετάνε τα ρωσικής ιδιοκτησίας τζετ. Τέλος, όπως επισημαίνουν αναλυτές του κλάδου αερομεταφορών, στο μέλλον οι εταιρείες ενοικίασης αεροσκαφών δεν θα θέλουν να ξανασυνεργαστούν με αερομεταφορέα της Ρωσίας και οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις δεν θα θέλουν να καλύψουν τα κόστη των σχετικών συμβολαίων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή