Αναταράξεις στην Boeing μετά την αεροπορική τραγωδία στην Κίνα

Αναταράξεις στην Boeing μετά την αεροπορική τραγωδία στην Κίνα

Η συντριβή του Boeing 737-800 NG τη Δευτέρα στην Κίνα αποτελεί τον τελευταίο κραδασμό για την αμερικανική αεροναυπηγική εταιρεία, αυξάνοντας τις πιθανότητες για νέα ενδελεχή εξέταση από τις αρμόδιες αρχές.

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η συντριβή του Boeing 737-800 NG τη Δευτέρα στην Κίνα αποτελεί τον τελευταίο κραδασμό για την αμερικανική αεροναυπηγική εταιρεία, αυξάνοντας τις πιθανότητες για νέα ενδελεχή εξέταση από τις αρμόδιες αρχές, αλλά και φέρνοντάς την αντιμέτωπη με ακόμα μία καταστροφή. Ισως να χρειαστούν εβδομάδες ή και μήνες προτού όσοι διεξάγουν τις έρευνες εξακριβώσουν την αιτία που προκάλεσε την πτώση του αεροσκάφους με περισσότερους από 130 επιβάτες, που ανήκε στην China Eastern Airlines. Η έκβαση της διαδικασίας, πάντως, θα έχει σοβαρή επίπτωση στην Boeing, η οποία πρόσφατα ανέκαμψε έπειτα από χρόνια προβλήματα στο μονού διαδρόμου αεροσκάφος της 737 ΜΑΧ, ενώ αντιμετώπισε και μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις των διπλού διαδρόμου αεροσκαφών 787 Dreamliner. Τις τελευταίες δεκαετίες χιλιάδες 737-800 NG έχουν μεταβεί από τη μία άκρη του κόσμου στην άλλη με ασφάλεια και πολλοί αναλυτές του κλάδου των αερομεταφορών αρνήθηκαν να συνδέσουν το δυστύχημα με κάποιο θεμελιώδες σχεδιαστικό ελάττωμα, πλην, όμως, η μετοχή της εταιρείας υποχώρησε 3,6% και της China Eastern 6,5%.

Πέρυσι η Boeing είχε τις καλύτερες πωλήσεις της από το 2018 και παραγγελίες 535 αεροσκαφών. Πάντως, επανειλημμένως είχε διάφορα ζητήματα, όπως τις απώλειες 3,5 δισ. δολαρίων το τελευταίο τρίμηνο του 2021 λόγω καθυστερήσεων των 787 Dreamliner, γεγονός που έκανε την εταιρεία να εμφανίσει ζημίες 4,2 δισ. δολαρίων.

Η συντριβή του 737-800 NG θα έχει επίπτωση στην εταιρεία, που είχε πρόσφατα ξεπεράσει τα προβλήματα με το 737 ΜΑΧ.

Επιπλέον έπρεπε να αντεπεξέλθει στην επιβράδυνση του κλάδου που προκάλεσε η πανδημία και έκανε τις αεροπορικές να «παγώσουν» τις παραγγελίες. Η κρίση για την αμερικανική αεροναυπηγική ξεκίνησε με τα ΜΑΧ, τα οποία δέχθηκαν σφοδρή κριτική εξ αφορμής δύο πολύνεκρων δυστυχημάτων στα τέλη του 2018 και τον Μάρτιο του 2019 σε Ινδονησία και Αιθιοπία αντίστοιχα. Αφότου καθηλώθηκαν τα εν λόγω αεροπλάνα σε όλο τον κόσμο, επακολούθησαν τριβές με τις ρυθμιστικές αρχές, αγωγές, δισεκατομμύρια δολάρια σε πρόστιμα, διακανονισμοί και απώλεια παραγγελιών. Στα τέλη του 2020 οι ΗΠΑ ενέκριναν τις εκ νέου πτήσεις με ΜΑΧ, αφότου έγιναν σημαντικές μετατροπές, ενώ η Κίνα το έπραξε στις αρχές Δεκεμβρίου του 2021. Και αυτό σημαίνει, κατά τους αναλυτές, ότι θα πετούσαν και πάλι στη χώρα τους προσεχείς μήνες, αλλά πλέον η επαναφορά τους συνδέεται με τις έρευνες για το δυστύχημα του 737-800 NG. Η συντριβή των δύο ΜΑΧ σχετίστηκε άμεσα με το λογισμικό ελέγχου πτήσης, ονόματι MCAS. Το ΜΑΧ είναι και το μοναδικό εμπορικής χρήσης αεροσκάφος που χρησιμοποιεί το ΜCAS. Το τελευταίο τοποθετήθηκε στο ΜΑΧ ώστε να γίνουν οι αναγκαίες αλλαγές μετά την αναβάθμισή του από τη σειρά αεροσκαφών NG (Next Generation).

Η Κίνα, τέλος, για την Boeing και την οικογένεια των μοντέλων 737 είναι σημαίνουσα αγορά και η δεύτερη μεγαλύτερη συνολικά μετά την αμερικανική. Από τα 25.000 επιβατικά αεροπλάνα στον κόσμο σήμερα, το 17% ανήκει στην ομάδα των Boeing 737-800 NG, σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων αερομεταφορών Cirium. Η Κίνα φιλοξενεί τα σχεδόν 1.200 εξ αυτών, με την Ευρώπη να ακολουθεί με 1.000, ενώ με σχεδόν 800 έπονται οι ΗΠΑ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή