Οταν ο Μάικ Πελιτέρι άρχισε να πιλοτάρει το δικό του αεροσκάφος το 2013, δεν δυσκολευόταν να βρει θέση στάθμευσης, αλλά έκτοτε η κατάσταση άλλαξε. Οι χώροι σπανίζουν πλέον. Ο ίδιος ως εργολάβος γενικών έργων εντάχθηκε στη χορεία των ολοένα και αυξανόμενων επαγγελματιών συναδέλφων του, που δεν έχουν προηγουμένως εργαστεί στις αερομεταφορές. Και τώρα ο ίδιος κατασκευάζει υπόστεγα αεροσκαφών. Την περίοδο της πανδημίας η μετακίνηση με ιδιωτικά τζετ εκτινάχθηκε, διότι οι ταξιδιώτες ήθελαν να αποφύγουν τον συνωστισμό ή το να φορούν επί ώρες τη μάσκα εν πτήσει. Ολοι αυτοί από τα συνήθη επιβατικά αεροσκάφη στράφηκαν στα ναυλωμένα και το 2021 οι απογειώσεις και προσγειώσεις επαγγελματικής χρήσης αεροσκαφών αυξήθηκαν 40% σε σύγκριση με το 2020, βάσει ορισμένων εκτιμήσεων. Η WingX, η οποία παρακολουθεί τα επαγγελματικά αεροπορικά ταξίδια, ανέφερε ότι το 2021 αποδείχθηκε η χρονιά με την υψηλότερη κίνηση στην Ιστορία για τις μετακινήσεις αυτές.
Αυξήθηκαν 40% σε σύγκριση με το 2020 – Σπανίζουν πλέον οι χώροι στάθμευσής τους στο έδαφος.
Ενόσω, όμως, πληθαίνουν τα ιδιωτικά αεροσκάφη στους αιθέρες, τόσο σπανίζουν οι χώροι στάθμευσής τους στο έδαφος, κάτι το οποίο έγινε εμφανές το 2019. Ο κ. Πελιτέρι, κάτοικος Σιάτλ, επισημαίνει ότι εισήλθε στις δραστηριότητες κατασκευής υποστέγων διότι είχε πλέον απογοητευθεί από τη δυσκολία να βρει χώρο πάρκινγκ για το ιδιωτικό του τζετ, όταν μετακόμισε στο Κερ ντ’ Αλίν του Αϊντάχο. Μέχρι τη λήξη του 2023 σχεδιάζει να έχει ολοκληρώσει τέσσερα νέα υπόστεγα εκεί. Αν και οι ΗΠΑ διαθέτουν τα περισσότερα αεροδρόμια από κάθε άλλη χώρα στον κόσμο, φθάνοντας τις 20.000 με τις τοπικές αρχές να κατέχουν τα περισσότερα εξ αυτών, η περίπτωση των υποστέγων για ιδιωτικά τζετ διαφέρει. Οι εργολάβοι θα πρέπει να συνεργαστούν με εταιρείες σταθερής βάσης, όπως λέγονται, που λειτουργούν όπως οι μαρίνες για τα σκάφη, προσφέροντας όλες τις αναγκαίες υπηρεσίες πτήσης. Οι εργολάβοι διαπραγματεύονται μακροπρόθεσμες μισθώσεις μαζί τους και κτίζουν υπόστεγα. Κατά το Αμερικανοϊσραηλινό Ταλ Κέιναν, πρώην πιλότο μαχητικών, που η εταιρεία του Sky Harbour δημιουργεί δίκτυο πολυτελών υποστέγων στις ΗΠΑ, η χρόνια έλλειψη έχει να κάνει εν μέρει με το ότι τα περισσότερα αεροδρόμια ανήκουν στο δημόσιο. «Δεν είναι καλή ιδέα οι Αρχές να κάνουν χρήση δημοσίων κονδυλίων για να κτίσουν υπόστεγα επαγγελματικής χρήσης στα αεροδρόμια της περιοχής τους», επισημαίνει. Τα υπόστεγα που ο ίδιος κατασκευάζει περιλαμβάνουν γραφεία και κουζίνες, παρέχοντας και υπηρεσίες τροφοδοσίας, καθαρισμού, διακίνησης κ.ά. Τέλος, η Κατρίν Τζιστ, διευθύντρια ακινήτων αερομεταφορών της κτηματομεσιτικής CBRE, διευκρινίζει πως πλέον πλησίον των μεγάλων περιαστικών αεροδρομίων απλά δεν υπάρχει διαθέσιμη γη προς μίσθωση.