Ρωσικά πλοία: Αλλάζουν σημαία για να αποφύγουν τις δυτικές κυρώσεις

Ρωσικά πλοία: Αλλάζουν σημαία για να αποφύγουν τις δυτικές κυρώσεις

Αυξάνεται ο αριθμός των ρωσικών πλοίων που χρησιμοποιούν σημαία άλλης χώρας προκειμένου να κρύψουν τους δεσμούς τους με τη Μόσχα και να αποφύγουν τον κίνδυνο των κυρώσεων.

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αυξάνεται ο αριθμός των ρωσικών πλοίων που χρησιμοποιούν σημαία άλλης χώρας προκειμένου να κρύψουν τους δεσμούς τους με τη Μόσχα και να αποφύγουν τον κίνδυνο των κυρώσεων. Σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία Windward Ltd που έχει έδρα στο Τελ Αβίβ, 18 ρωσικά πλοία, ανάμεσα στα οποία και 11 μεταφοράς φορτίου, άρχισαν να χρησιμοποιούν ξένη σημαία μέσα στον Μάρτιο. Ο αριθμός αυτός είναι υπερτριπλάσιος του αντίστοιχου μηνιαίου μέσου όρου σε ό,τι αφορά τα ρωσικά πλοία. Είναι, άλλωστε, η πρώτη φορά που ένας διψήφιος αριθμός ρωσικών πλοίων προβαίνει σε αυτή τη μεταβολή. Οπως ανέφερε η Windward, «ορισμένα από αυτά τα περιστατικά ενδέχεται να σχετίζονται με την πρόθεση των πλοιοκτητών να κρύψουν την ταυτότητά τους ώστε να δραστηριοποιούνται και να συνεργάζονται με τη Ρωσία, χωρίς όμως να κινδυνεύουν να τους επιβληθούν κυρώσεις».

Τα πλοία που άλλαξαν σημαία ανήκουν σε όλες τις κατηγορίες, από δεξαμενόπλοια μέχρι θαλαμηγούς βαθύπλουτων ολιγαρχών που προσπαθούν να συγκαλύψουν την ταυτότητά τους και κλείνουν τα συστήματα εντοπισμού τους τα οποία πρέπει να λειτουργούν όσο βρίσκονται εν πλω. Σύμφωνα με τη Windard, από τα 18 πλοία, τα τρία είναι δεξαμενόπλοια και τα δύο από αυτά μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο. Εντεκα πλοία μεταφοράς φορτίου ανήκουν στον ίδιο στόλο και συγκεκριμένα σε μια εταιρεία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και άλλαξαν σημαία όλα στις νήσους Μάρσαλ. Στόχος τους, πάντως, είναι να μην εντοπισθούν, ενώ δεν λείπουν και οι περιπτώσεις στις οποίες μια εταιρεία κινείται από κίνητρο ηθικής φύσης. Για πολλές εταιρείες ισχύει βέβαια ότι οι πρακτικές που εφαρμόζουν ενδέχεται να εγκυμονούν κινδύνους. Επιδιώκουν εν ολίγοις να κινούνται ελεύθερα για να μην αντιμετωπίσουν κυρώσεις.

Δεκαοκτώ ρωσικά πλοία άρχισαν να χρησιμοποιούν ξένη σημαία μέσα στον Μάρτιο.

Η χρήση σημαίας άλλου κράτους δεν είναι βέβαια κάτι ασυνήθιστο. Συχνά συμβαίνει επειδή ένα πλοίο περιήλθε στον έλεγχο άλλου ιδιοκτήτη. Σε ό,τι αφορά τα πλοία της Σιγκαπούρης, για παράδειγμα, στη διάρκεια του περασμένου έτους υπήρξαν περιπτώσεις 17 πλοίων που άλλαξαν σημαία, ενώ στην Ιαπωνία το σύνηθες είναι πέντε πλοία τον μήνα να στραφούν σε ξένη σημαία. Αυτοί οι αριθμοί όμως παραμένουν κατά το μάλλον ή ήττον σταθεροί. Οι μεταβολές που επήλθαν, αντιθέτως, στον ρωσικό στόλο των 3.300 πλοίων είναι θεαματικές γιατί ξαφνικά σε μικρό χρονικό διάστημα αυξήθηκαν πάρα πολύ τα πλοία που στράφηκαν σε ξένη σημαία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή