Πρώτη συμφωνία για ευρωπαϊκές σπάνιες γαίες

Πρώτη συμφωνία για ευρωπαϊκές σπάνιες γαίες

Την πρώτη συμφωνία στον κλάδο αυτοκινήτου (στη σύγχρονη ιστορία της Γηραιάς Ηπείρου) για την προμήθεια σπανίων γαιών από την Ευρώπη υπέγραψε η γερμανική εταιρεία εξαρτημάτων αυτοκινήτου Schaeffler με τη νορβηγική REEtec

2' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την πρώτη συμφωνία στον κλάδο αυτοκινήτου (στη σύγχρονη ιστορία της Γηραιάς Ηπείρου) για την προμήθεια σπανίων γαιών από την Ευρώπη υπέγραψε η γερμανική εταιρεία εξαρτημάτων αυτοκινήτου Schaeffler με τη νορβηγική REEtec.

Αξίζει να επισημανθεί στο σημείο αυτό ότι η μεγαλύτερη προμηθεύτρια σπανίων γαιών είναι η Κίνα, μιλώντας σε διεθνή κλίμακα.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε διοικητικό στέλεχος της γερμανικής εταιρείας στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Ρόιτερς, οι προμήθειες αυτές είναι άκρως απαραίτητες στην ηλεκτροκίνηση. Η Ευρωπαϊκή Ενωση καθοδηγεί την εκστρατεία τόνωσης της εγχώριας παραγωγής σπανίων γαιών και πανίσχυρων μαγνητών, που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή τόσο των πράσινων οχημάτων όσο και των αεριοστροβίλων, με κύριο στόχο την απεξάρτηση από την Κίνα. Συγκεκριμένα, η Schaeffler συνήψε συμφωνία πενταετούς διάρκειας με τη REEtec ώστε να την τροφοδοτεί με οξείδια σπανίων γαιών, αρχής γενομένης από το 2024, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο γενικός διευθυντής της πρώτης, Αντρέας Σικ. Οι σπάνιες γαίες είναι απαραίτητες για την κατασκευή μαγνητών.

Σε συνέντευξή του, ο κ. Σικ τόνισε ότι «η εταιρεία μας μεταμορφώνεται σε μια προμηθεύτρια ηλεκτρικών οχημάτων και αυξάνουμε σημαντικά την ταχύτητά μας προς την κατεύθυνση αυτή. Οπότε, από πλευράς σπανίων γαιών, έχουμε ανάγκη αποδοτικούς συνεργάτες και όχι απλώς να χρησιμοποιούμε τον συνηθισμένο δίαυλο μέσω Κίνας. Η ανάγκη μάς καλεί για μια ευρωπαϊκή εφοδιαστική αλυσίδα». Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν μαζική αύξηση του αριθμού ηλεκτρικών αμαξιών, εξ ου και κατά τα τελευταία χρόνια κλείνουν συμφωνίες με εξορυκτικούς ομίλους για τις πρώτες ύλες μπαταριών, όπως το κοβάλτιο, το λίθιο και το νικέλιο. Εντούτοις, τέτοιες συναλλαγές στο πεδίο των σπανίων γαιών είναι σπάνιες. Τον Δεκέμβριο, λόγου χάριν, η αμερικανική General Motors ήλθε σε συμφωνία για τις προμήθειές της σε μαγνήτες σπανίων γαιών από τις ΗΠΑ, αλλά στην τωρινή περίπτωση η συμφωνία είναι η πρώτη στην Ευρώπη.

Τη συνεργασία υπέγραψαν η γερμανική εταιρεία εξαρτη- μάτων αυτοκινήτου Schaeffler με τη νορβηγική REEtec.

Η Ε.Ε., το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες να δημιουργήσουν βιομηχανικούς ομίλους στον τομέα των σπανίων γαιών και των μαγνητών, ούτως ώστε να αυτονομηθούν από την αγορά της Κίνας. Η τελευταία διαθέτει το 98% των μονίμων μαγνητών στη Γηραιά Ηπειρο, συγκεκριμένα. Η Schaeffler, ηγετική δύναμη στην κατασκευή ρουλεμάν για τις αυτοκινητοβιομηχανίες όπως είναι οι Volkswagen, General Motors και Honda, συνήθως αγοράζει επεξεργασμένα εξαρτήματα από υπεργολάβους. Η εστίαση της Schaeffler στη βιωσιμότητα την κάνει να προμηθεύεται πρώτες ύλες για πρώτη φορά αντί να παραγγέλνει έτοιμους μαγνήτες, λέει ο κ. Σικ. Συν τοις άλλοις, συνεργάζεται με άλλους εταίρους στη Γηραιά Ηπειρο για να χρησιμοποιούν τις σπάνιες γαίες που επεξεργάζεται η νορβηγική REEtec και να κατασκευάζουν μόνιμους μαγνήτες. Οταν ερωτήθηκε εάν η Schaeffler ήταν έτοιμη να πληρώσει προσαύξηση στους εγχώριους μαγνήτες, οι οποίοι παράγονται με διαφάνεια και βιώσιμο τρόπο, επισήμανε τα εξής: «Από την εμπορική σκοπιά δεν κάνουμε περίπατο, όλο αυτό συνιστά μια πρόκληση, αλλά έχουμε δεσμευθεί να είμαστε βιώσιμοι». Δεν έδωσε περαιτέρω οικονομικά στοιχεία, αν και είναι γνωστό πως ο κλάδος του αυτοκινήτου λόγω μικρών περιθωρίων κάνει δραστικές περικοπές. Τέλος, καλά πληροφορημένες πηγές τονίζουν ότι ολοένα και περισσότερο τα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών αποδέχονται ότι, για να αγοράζουν σπάνιες γαίες από την Ευρώπη, πρέπει να πληρώνουν υψηλότερο τίμημα.

Πηγή: REUTERS

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή