Αθ. Λιάγκος στην «Κ»: Ανάπτυξη του ΟΛΘ και μέσω εξαγορών

Αθ. Λιάγκος στην «Κ»: Ανάπτυξη του ΟΛΘ και μέσω εξαγορών

O εκτελεστικός πρόεδρος Αθ. Λιάγκος μιλάει για τα σχέδια του οργανισμού

5' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αποφασισμένος να διεκδικήσει δυναμικά τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου στους σχετικούς διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ και να συνεχίσει να αναπτύσσεται και οργανικά είναι ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης σύμφωνα με τον εκτελεστικό πρόεδρό του Αθανάσιο Λιάγκο, ο οποίος μιλώντας στην «Καθημερινή» διαψεύδει τα περί συζητήσεων με επενδυτικά κεφάλαια και ενδεχόμενη είσοδό τους στο μετοχικό κεφάλαιο της εισηγμένης. Αναφερόμενος, δε, στα σενάρια να επηρεαστεί ο ΟΛΘ από τις κυρώσεις κατά της Ρωσίας σημειώνει με νόημα πως πρόκειται για μια ελληνική εταιρεία «με βαθιές ρίζες στην οικονομία και την κοινωνία της Θεσσαλονίκης, που οι δραστηριότητες και οι επενδύσεις της δημιουργούν σημαντική προστιθέμενη αξία για την ελληνική οικονομία, ενισχύοντας τη θέση της χώρας μας στην ευρύτερη περιφέρεια». Εξηγεί, παράλληλα, το σχέδιο που υλοποιείται στα Βαλκάνια αλλά και την πορεία των υποχρεωτικών επενδύσεων βάσει της σύμβασης παραχώρησης, που έχουν συνολικό κόστος αναφοράς 180 εκατ. ευρώ. Μιλάει επίσης για νέα στρατηγική βιωσιμότητας της εισηγμένης αλλά και τις διεθνείς συμμαχίες που επιδιώκει.

– Συμμετέχετε στον διαγωνισμό για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, αλλά και σε αυτούς για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου. Μπορείτε να μας εξηγήσετε τη στρατηγική σας;

– Στον ΟΛΘ όραμά μας είναι να είμαστε ο κύριος πάροχος δικτύου συνδυασμένων μεταφορών πολλαπλών πυλών και λύσεων εφοδιαστικής για την Ελλάδα, τα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής, της Κεντρικής και της Ανατολικής Ευρώπης. Η συμμετοχή μας στους διαγωνισμούς αντανακλά αυτό το όραμα. Η ανάπτυξή μας άλλωστε γίνεται τόσο οργανικά όσο και μέσω εξαγορών. Ειδικά για λιμάνια όπου υπάρχει σημαντική επιβατική κίνηση αλλά και κίνηση φορτηγών, το ενδιαφέρον μας είναι ζωηρό αφού αποτελούν δραστηριότητα που θέλουμε να διευρύνουμε. Η Ηγουμενίτσα εντάσσεται έτσι στην περίμετρο τόσο του επιχειρηματικού όσο και του γεωγραφικού, καθώς μπορούν να αναπτυχθούν συνέργειες με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης από και προς περιοχές ενδιαφέροντός μας. Κρουαζιέρα, ακτοπλοΐα και εμπορικές μεταφορές είναι οι βασικοί λόγοι που μας ενδιαφέρει το Ηράκλειο.

– Θα μας εξηγήσετε τις κινήσεις που έχετε δρομολογήσει στα Βαλκάνια;

– Αποστολή μας είναι να παρέχουμε ένα εξελισσόμενο, αποδοτικό και αξιόπιστο δίκτυο πολλαπλών πυλών και συνδυασμένων μεταφορών, που αναβαθμίζει την εφοδιαστική αλυσίδα της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής μας. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται οι κινήσεις μας στα Βαλκάνια. Οι δραστηριότητες του dryport στη Σόφια αναπτύσσονται συνεχώς. Η σιδηροδρομική σύνδεσή του με το λιμάνι προσφέρει γρήγορες, αποδοτικές και φιλικές προς το περιβάλλον μεταφορικές λύσεις στους συνεργάτες μας. Δεν είναι τυχαίο ότι πλέον εκτελούνται τρία δρομολόγια ανά εβδομάδα. Το επόμενο βήμα για εμάς είναι η ανάπτυξη dryport στη Σερβία, ενώ εξετάζουμε αντίστοιχες κινήσεις και σε άλλες γειτονικές χώρες.

Η επέκταση του προβλήτα 6 βρίσκεται στην τελική φάση, καθώς προγραμματίζεται να συμβασιοποιηθεί εντός των αμέσως επόμενων μηνών.

– Οσοι παρακολουθούν τη λιμενική βιομηχανία διατυπώνουν την απορία γιατί δεν έχει ξεκινήσει ακόμα το βασικό έργο, η επένδυση για την επιμήκυνση του προβλήτα 6 του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

– Η επέκταση του προβλήτα 6 είναι μια εμβληματική επένδυση. Αποτελεί, δε, το σημαντικότερο έργο που έχει αναλάβει ο ΟΛΘ βάσει της σύμβασης παραχώρησης, η οποία προβλέπει υποχρεωτικές επενδύσεις με συνολικό κόστος αναφοράς 180 εκατ. ευρώ. Ετσι, τίποτα δεν μπορεί να αφεθεί στην τύχη. Επρεπε ο σχεδιασμός να γίνει προσεκτικά και με γνώμονα την πλήρη αξιοποίηση της αναπτυξιακής δυναμικής που μπορεί να προσδώσει. Αποφασίσαμε λοιπόν το έργο να γίνει μεγαλύτερο σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό. Πλέον βρισκόμαστε στην τελική φάση, καθώς προγραμματίζεται να συμβασιοποιηθεί εντός των αμέσως επόμενων μηνών και ο ανάδοχος να εγκατασταθεί αμέσως μετά. Ισως να σας είναι χρήσιμο να σημειώσω πως το έργο εκτιμάται ότι θα στηρίξει περισσότερες από 3.300 θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια υλοποίησης της επένδυσης στην ερχόμενη τριετία. Να θυμίσω επίσης πως πρόσφατα παραλάβαμε δύο νέες υπερσύγχρονες γερανογέφυρες που ενισχύουν σημαντικά τις υπηρεσίες μας και τη δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, έναντι 15,7 εκατ., ολοκληρώνοντας πάνω από το 80% των επενδύσεων σε εξοπλισμό που δεσμεύθηκε να υλοποιήσει ο ΟΛΘ.

– Από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία και μετά υπάρχει έντονη φημολογία για ενδεχόμενη συμπερίληψη του βασικού μετόχου σας στη λίστα των κυρώσεων που έχουν επιβάλει Ευρώπη και ΗΠΑ.

– Η υπευθυνότητα βρίσκεται πολύ ψηλά στον κώδικα αξιών της εταιρείας μας. Ως εκ τούτου δεν θα ήταν ούτε υπεύθυνο, ούτε πρέπον, να τοποθετηθώ πάνω σε σενάρια και φήμες. Αυτό που γνωρίζω από πρώτο χέρι, ωστόσο, είναι ότι ο ΟΛΘ είναι μια ελληνική εταιρεία με βαθιές ρίζες στην οικονομία και την κοινωνία της Θεσσαλονίκης, και πως οι δραστηριότητες και οι επενδύσεις της δημιουργούν σημαντική προστιθέμενη αξία για την ελληνική οικονομία.

– Δημοσιεύματα θέλουν τον βασικό σας μέτοχο να εξετάζει το ενδεχόμενο να αποεπενδύσει από τον ΟΛΘ. Μιλούν για επισκέψεις επενδυτικών κεφαλαίων στο λιμάνι.

– Διαπιστώνω καθημερινά την ισχυρή δέσμευση των μετόχων μας στην ανάπτυξη του λιμανιού και στη μεγέθυνση της συνεισφοράς τους στην οικονομική και επιχειρηματική ζωή της πόλης, της Βόρειας Ελλάδας αλλά και της εθνικής οικονομίας εν γένει. Επιπλέον σας διαβεβαιώνω ότι είναι απολύτως αβάσιμες οι φήμες περί επισκέψεων επενδυτικών κεφαλαίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Στην ΟΛΘ Α.Ε. εργαζόμαστε εντατικά στη βάση ενός συγκεκριμένου αναπτυξιακού και επενδυτικού σχεδιασμού. Θα ήθελα να τονίσω ότι αυτό είναι μια πολύ ισχυρή δέσμευση για όλους μας – τους μετόχους, τη διοίκηση και τους εργαζομένους της.

Ενίσχυση εξωστρέφειας

– Ποια είναι η µεγαλύτερη πρόκληση που αντιµετωπίζετε στην παρούσα φάση και ποιο κατά τη γνώµη σας είναι το µεγαλύτερο µέχρι σήµερα επίτευγµα του ιδιωτικοποιηµένου πλέον λιµανιού;

– Αν έπρεπε να ξεχωρίσω ένα επίτευγµα θα έλεγα ότι είναι η ενίσχυση της εξωστρέφειας σε όλα τα επίπεδα. Τα τελευταία χρόνια ο ΟΛΘ έχει προχωρήσει σε σειρά πρωτοβουλιών, κάποιες από τις οποίες σας προανέφερα, που αναδεικνύουν τον διεθνή προσανατολισµό του και τη δέσµευσή του στη δηµιουργία αξίας τόσο για την ίδια την εταιρεία όσο και για τους συνεργάτες και τους κοινωνικούς εταίρους της. Ακόµα ένα τέτοιο παράδειγµα είναι η υπογραφή συµφώνου συνεργασίας µε την οικονοµική ζώνη της ∆ιώρυγας του Σουέζ, άλλο είναι η συνεχής ενίσχυση των δραστηριοτήτων της κρουαζιέρας µέσω της ανάπτυξης σχέσεων µε κορυφαίους διεθνείς operators. Ακόµα, η υιοθέτηση σύγχρονων λύσεων και τεχνολογιών blockchain, η υπογραφή µνηµονίων συνεργασίας µε σειρά ακαδηµαϊκών οργανισµών και φορέων της αγοράς και άλλα. Τώρα όσον αφορά τη µεγαλύτερη πρόκληση, αυτή για εµάς είναι να συνεχίσουµε σε αυτή την κατεύθυνση αλλά και να υλοποιήσουµε τη νέα στρατηγική βιωσιµότητας, υιοθετώντας και ενσωµατώνοντας τα κριτήρια ESG. Θέλουµε ένα πιο πράσινο και πιο βιώσιµο µέλλον, επενδύοντας σε καινοτόµες τεχνολογίες και πρακτικές, δηµιουργώντας παράλληλα οικονοµική αξία στην τοπική και την ευρύτερη κοινωνία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή