efood: Τα επόμενα βήματα επέκτασής της

Στόχος η εδραίωση στη μικρή λιανική, το δίκτυο φυσικών καταστημάτων και το quick commerce

2' 36" χρόνος ανάγνωσης

Σε τέσσερις πυλώνες θα στηριχθεί η στρατηγική επέκτασης της efood μετά την εξαγορά τεσσάρων εταιρειών του ομίλου Μούχαλη, καταλήγοντας να αναπτύξει τελικά ένα «360 μοντέλο», το οποίο θα βασίζεται στη χονδρική εμπορία και διανομή προϊόντων ζαχαρωδών και σνακς, στο φυσικό δίκτυο καταστημάτων (μίνι μάρκετ και περίπτερα), στην efood market (μικρή λιανική μέσω της efood), αλλά και στο quick commerce (διανομή προϊόντων εντός 60 λεπτών από την παραγγελία). Φυσικά παραμένει και αναπτύσσεται περαιτέρω η κύρια δραστηριότητα της efood, ήτοι η παραγγελιοληψία μέσω της πλατφόρμας της και η διανομή. Σήμερα, άλλωστε, τα συνεργαζόμενα με την πλατφόρμα καταστήματα φτάνουν τις 20.000, με την προμήθεια για παραγγελιοληψία και διανομή να ανέρχεται σε 25% επί της παραγγελίας και σε 12% μόνο για παραγγελιοληψία.

Σε ό,τι αφορά την υπηρεσία efood market, η εταιρεία διαθέτει ήδη 42 αποθηκευτικούς χώρους (dark stores για την εξυπηρέτηση των παραγγελιών) και στόχος είναι να επεκτείνει περισσότερο το δίκτυό της, προσθέτοντας επιπλέον κωδικούς. Σήμερα, η εταιρεία καλύπτει σχεδόν όλες τις μεγάλες πόλεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο Κρήτης, Βόλος, Ιωάννινα), ενώ με το δίκτυο των καταστημάτων που απέκτησε μέσω της εξαγοράς των εταιρειών του ομίλου Μούχαλη θα μπορέσει να ενισχύσει ακόμη περισσότερο την υπηρεσία efood market. Επιπλέον, από τους 3.000 κωδικούς που μπορεί να βρει σήμερα ο καταναλωτής, το επόμενο διάστημα σχεδιάζεται η αύξησή τους σε 4.000-5.000. Παράλληλα, στα σχέδια της εταιρείας είναι η παράταση του ωραρίου λειτουργίας των dark stores, κάτι που ήδη εφαρμόζεται σε ορισμένα από αυτά, από τις 22.30 μέχρι τις 00.45. Σε ό,τι αφορά την ταχύτητα παράδοσης, η εταιρεία επισημαίνει πως ο μέσος όρος παράδοσης των προϊόντων έχει πέσει στα 16 λεπτά.

Καθοριστικής σημασίας για την efood όσον αφορά την εδραίωσή της στη μικρή λιανική, κλάδος με σημαντικό τζίρο, είναι βεβαίως η απόκτηση των καταστημάτων Kiosky’s (μίνι μάρκετ – convenience stores), καθώς και δικτύου περιπτέρων, ένα δίκτυο που συνολικά αριθμεί πάνω από 400 σημεία πώλησης. Στόχος της efood είναι να αναπτύξει περαιτέρω τον αριθμό των φυσικών καταστημάτων Kiosky’s μέσω του συστήματος δικαιόχρησης (franchising), να τα εκσυγχρονίσει τεχνολογικά, αλλά και να ενισχύσει την κατηγορία των έτοιμων γευμάτων – σνακς.

Κρίσιμης σημασίας θεωρείται και η απόκτηση της «Αλφα Διανομές», της χονδρεμπορικής εταιρείας ζαχαρωδών και ψιλικών, η οποία μετράει συνολικά πάνω από 1.000 πελάτες – καταστήματα μικρής λιανικής, ενώ φέρνει ως «κληρονομιά» και σημαντικές συμφωνίες με μεγάλους πελάτες, όπως τη Unilever (για το 30% της Αττικής), την Jacobs για το κανάλι του HORECA, την Chipita και την ΙΟΝ.

Σε λίγο πιο πρώιμο στάδιο βρίσκεται ο σχεδιασμός για την τύχη των ηλεκτρονικών πλατφορμών etable.gr (ηλεκτρονική κράτηση σε εστιατόριο) και delivery.gr, τις οποίες επίσης απέκτησε από τον όμιλο Μούχαλη. Για τη μεν πρώτη, η διοίκηση της efood εκτιμά ότι έχει προοπτική ανάπτυξης και επιθυμεί να την εξελίξει. Σε ό,τι αφορά το delivery.gr, τα στελέχη της efood δηλώνουν πως θα αναμένουν την ολοκλήρωση της συναλλαγής τον προσεχή Ιούλιο για να δουν ζητήματα ανάπτυξης αλλά και πιθανής σύγκρουσης συμφερόντων. Υπενθυμίζεται ότι η efood έχει συνεργασία με τη «Σκλαβενίτης», ενώ η delivery.gr με την ΑΒ Βασιλόπουλος.

Σήμερα οι διανομείς της efood ανέρχονται σε 5.000 (με 4.000 περίπου εκκρεμείς αιτήσεις), εκ των οποίων λιγότεροι από τους μισούς απασχολούνται με σχέση μισθωτής εργασίας, πλήρους ή μερικής, και οι υπόλοιποι ως ελεύθεροι επαγγελματίες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT