Σε διαβούλευση η εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας

Σε διαβούλευση η εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας

Εφικτή η ολοκλήρωση της μεταβίβασης του Σκαραμαγκά μέσα στο φθινόπωρο

2' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Προσδοκίες για την ολοκλήρωση των διαδικασιών αναδιάρθρωσης των χρεών της Ελευσίνας και της μεταβίβασης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά εντός του έτους δημιουργούν οι τελευταίες εξελίξεις. Ωστόσο οι δύο μεγαλύτερες πλην όμως προβληματικές ναυπηγικές επιχειρήσεις της χώρας έχουν ακόμα αρκετές εκκρεμότητες, κυρίως δε αυτή της Ελευσίνας.

Στον Σκαραμαγκά, ο οποίος πρόκειται να μεταβιβαστεί στον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου που επικράτησε στους διαγωνισμούς της Εταιρείας Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) και της Ειδικής Διαχείρισης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά τον Ιούλιο του 2021 με τίμημα 37,3 εκατ. ευρώ στον πρώτο και άλλων 25,2 εκατ. στον δεύτερο για το άλλο μισό του ναυπηγείου, εκκρεμεί η διαδικασία αποζημίωσης των εργαζομένων. Με βάση τον νόμο περί Ειδικής Διαχείρισης ο νέος μέτοχος θα αναλάβει τα ναυπηγεία ελεύθερα υποχρεώσεων. Ωστόσο η Ειδική Διαχείριση πρέπει να αποζημιώσει τους εργαζομένους και να τους απολύσει μέσω της προβλεπόμενης διαδικασίας πριν μεταβιβάσει το συγκρότημα. Η κυβέρνηση αναμένεται να καταβάλει, όπως οφείλει απόρροια σχετικής διαιτητικής απόφασης, 120 εκατομμύρια στην Ειδική Διαχείριση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, με τα οποία θα αποζημιωθεί το μεγαλύτερο μέρος των απαιτήσεων των εργαζομένων, οι οποίες αθροιστικά αγγίζουν τα 180 εκατομμύρια.

Προκειμένου να επισπευσθεί η διαδικασία και να καταστεί δυνατή η μεταβίβαση των ναυπηγείων στον νέο επενδυτή – μέτοχο αναμένεται να υπάρξει σχετική κυβερνητική πρωτοβουλία, ώστε όταν καταβληθούν οι υποχρεώσεις του Δημοσίου προς την Ειδική Διαχείριση, αυτές να μπορέσουν να καταβληθούν άμεσα στους εργαζομένους και να απεμπλακούν από τη διαδικασία της ένταξής τους στο προϊόν της ειδικής διαχείρισης από το οποίο θα αποζημιωθούν όλοι οι πιστωτές. Παρ’ όλα αυτά ομάδες εργασίας του ομίλου Προκοπίου βρίσκονται ήδη στα ναυπηγεία μελετώντας τον χώρο, σχεδιάζοντας και προγραμματίζοντας τις μηχανολογικές και άλλες επενδύσεις που θα απαιτηθούν προκειμένου να αναταχθούν οι επιμέρους μονάδες του συγκροτήματος. Καλά πληροφορημένες πηγές εκτιμούν πως το φθινόπωρο πιθανότατα να έχει ολοκληρωθεί η μεταβίβαση στον νέο ιδιοκτήτη.

Το υπουργείο Ανάπτυξης θα διαπραγματευθεί την αναδιάρθρωση των χρεών της Ελευσίνας, ενώ θα αποζημιωθούν πλήρως οι εργαζόμενοι.

Πιο περίπλοκη ωστόσο είναι η κατάσταση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, η οποία πάντως τα τελευταία εικοσιτετράωρα έχει προσλάβει νέα δυναμική επίλυσης. Ειδικότερα, με τροπολογία που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή και να ψηφιστεί έως τα τέλη του μηνός, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων αναλαμβάνει την εξουσιοδότηση να διαπραγματευθεί και να συμφωνήσει την αναδιάρθρωση του χρέους των ναυπηγείων, το οποίο ανέρχεται στα 440 εκατομμύρια και είναι κυρίως προς το Δημόσιο, τα ταμεία και το Πολεμικό Ναυτικό. Και αυτό διότι διατυπώθηκαν επιφυλάξεις κυρίως από το Πολεμικό Ναυτικό, που αποτελεί έναν από τους πιστωτές των ναυπηγείων, να προσυπογράψουν απομείωση των απαιτήσεών τους και έτσι με την τροπολογία την ευθύνη αναλαμβάνει το υπουργείο Ανάπτυξης. Επιδιώκεται, κατά πληροφορίες, ο περιορισμός των οφειλών τους στο ήμισυ και η μακροχρόνια ρύθμισή τους σε δόσεις.

O υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης χθες Παρασκευή δήλωσε χαρακτηριστικά πως βρίσκεται πλέον στη δημόσια διαβούλευση «το δυσκολότερο ίσως πράγμα που έχω κάνει αυτά τα τρία χρόνια στο υπουργείο, η λύση για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας».

Εξέφρασε δε την εκτίμηση πως ο νόμος θα έχει ψηφιστεί μέχρι το τέλος Ιουλίου. Σύμφωνα με τον υπουργό, «διασώζονται όλες οι θέσεις εργασίας στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και οι εργαζόμενοι θα πληρωθούν τα χρήματα που τους χρωστάνε τα ναυπηγεία εδώ και 7-8 χρόνια. Οι εργαζόμενοι θα πάρουν περίπου 41 εκατομμύρια ευρώ», ανέφερε. Το μοντέλο εξυγίανσης που προωθείται, προβλέπει στρατηγικό επενδυτή την ΟΝΕΧ και χρηματοδοτική στήριξη από την αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα DFC.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT