Λιμάνι Πειραιά: Στα 10 κορυφαία παγκοσμίως

Λιμάνι Πειραιά: Στα 10 κορυφαία παγκοσμίως

Μείωση κατέγραψε, κατά το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν από το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο περιλαμβάνεται στα 10 κορυφαία παγκοσμίως στον δείκτη ναυτιλίας 2022.

2' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μείωση κατέγραψε, κατά το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν από το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο περιλαμβάνεται στα 10 κορυφαία παγκοσμίως στον δείκτη ναυτιλίας 2022. Σύμφωνα με στοιχεία της Cosco Shipping Ports, το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου διακινήθηκαν από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά 2,1 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια, αριθμός μικρότερος κατά 9,6% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Τον Ιούνιο, έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2021, ο αριθμός των κοντέινερ υποχώρησε κατά 9,7%, σε 0,357 εκατ., με την πτώση, που καταγράφεται και τους προηγούμενους μήνες, να αποδίδεται στα περιοριστικά μέτρα κατά της διασποράς της πανδημίας στην Κίνα που συνδέονται με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ευρύτερα η εφοδιαστική αλυσίδα. Από τα υπόλοιπα λιμάνια της Cosco στην Ευρώπη, μείωση εμπορευματοκιβωτίων σε ποσοστό 6,4% και 3,6% εμφανίζουν το Reefer Terminal στο ιταλικό λιμάνι Vado (Λιγουρία) και ο λιμένας της Αμβέρσας, αντίστοιχα.

Το λιμάνι του Πειραιά, που διαχειρίζεται η Cosco Shipping, κατέλαβε την ένατη θέση διεθνώς στον Δείκτη Ναυτιλιακών Κέντρων Xinhua-Baltic (ISCD), μια ετήσια ανεξάρτητη κατάταξη η οποία αξιολογεί συγκριτικά την επίδοση των κορυφαίων πόλεων λιμανιών και των ναυτιλιακών κέντρων σε όλο τον κόσμο και βασίζεται σε σειρά δεικτών.

Το α΄ εξάμηνο ο αριθμός των διακινηθέντων εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε 9,6% λόγω προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα.

«Είμαστε πολύ υπερήφανοι που το λιμάνι του Πειραιά συμπεριλαμβάνεται για τρίτη συνεχή χρονιά σε αυτόν τον σημαντικό παγκόσμιο ναυτιλιακό δείκτη, ο οποίος παρέχει αντικειμενική και αμερόληπτη μέτρηση του επιπέδου ανάπτυξης αλλά και της κατάστασης των διεθνών ναυτιλιακών κέντρων», ανέφερε ο πρόεδρος του ΟΛΠ Yu Zenggang. To 2021 o κύκλος εργασιών του ΟΛΠ ανήλθε σε 154,2 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 49,2 εκατ. ευρώ και τα κέρδη μετά από φόρους σε 36,8 εκατ. ευρώ. Το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή διαμορφώθηκε σε 0,63 ευρώ και είναι αυξημένο κατά 57,5% σε σχέση με το 2020 (0,40 ευρώ). Σύμφωνα με όσα έχει αναφέρει σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο πρόεδρος του ΟΛΠ, από το 2016, όταν η Cosco Shipping άρχισε να ελέγχει και να λειτουργεί το λιμάνι του Πειραιά, η εταιρεία έχει προσφέρει στην τοπική κοινωνία περισσότερες από 3.000 άμεσες θέσεις εργασίας και πάνω από 10.000 θέσεις εργασίας σε συναφείς υπηρεσίες, συνεισφέροντας 1,4 δισ. ευρώ σε επενδύσεις, φόρους, δασμούς και κοινωνικές εισφορές.

Το 2022 αναμένονται στο λιμάνι 750 κρουαζιερόπλοια, το 66% των οποίων έχουν το λιμάνι του Πειραιά ως homeport, ενώ έχουν προγραμματιστεί αφίξεις και νέων εταιρειών. Το υποχρεωτικό επενδυτικό σχέδιο του ΟΛΠ προβλέπει την επέκταση του σταθμού κρουαζιέρας, με το λιμάνι του Πειραιά να έχει σκαρφαλώσει, κατά την τελευταία δεκαετία, από την 93η στην 26η θέση παγκοσμίως, και με την τρέχουσα ετήσια χωρητικότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων να είναι 7,2 εκατομμύρια TEU. Το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί το πέμπτο μεγαλύτερο της Ευρώπης και το τρίτο μεγαλύτερο στη Μεσόγειο μετά τη Βαλένθια και την Ταγγέρη (Tangier-Med).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή