Νέα μείωση συνδρομητών για Netflix

Νέα μείωση συνδρομητών για Netflix

Οι ειδήσεις από το μέτωπο της Netflix είναι σχετικά άσχημες, αλλά όχι τόσο όσο οι εκπρόσωποί της είχαν προβλέψει, ενώ οι ίδιοι εκτιμούν πως θα υπάρξει ανάκαμψη το τρίτο τρίμηνο.

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι ειδήσεις από το μέτωπο της Netflix είναι σχετικά άσχημες, αλλά όχι τόσο όσο οι εκπρόσωποί της είχαν προβλέψει, ενώ οι ίδιοι εκτιμούν πως θα υπάρξει ανάκαμψη το τρίτο τρίμηνο. Η χρονιά δεν είχε ξεκινήσει καλά, με τη Netflix να ανακοινώνει μείωση συνδρομητών για πρώτη φορά στη δεκαετή ιστορία της. Ως αποτέλεσμα, η μετοχή της καταβαραθρώθηκε. Ομως, όπως επισημαίνει σε σχετικό της δημοσίευμα η βρετανική εφημερίδα Financial Times, κατά το δεύτερο τρίμηνο έθεσε πιο χαμηλούς στόχους, τους οποίους και υπερέβη με τη βοήθεια της νέας σεζόν της επιτυχημένης σειράς Stranger Things. Η τιμή της μετοχής της ανήλθε περισσότερο από 7%, αφότου η Netflix ανακοίνωσε πως ναι μεν έχασε την τριμηνία Απριλίου – Ιουνίου σχεδόν 1 εκατομμύριο συνδρομητές, 970.000 για την ακρίβεια, αλλά επειδή είχε προβλέψει διπλάσιες απώλειες το επενδυτικό κοινό ανακουφίστηκε.

To τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου έχασε 1 εκατ. πελάτες, αν και ανέμενε ότι θα έχανε 2 εκατ.

Πάντως, πρόκειται για τη χειρότερη απώλεια στην ιστορία της πλατφόρμας. «Είναι δύσκολο να μιλήσω για επιτυχία, έχοντας μειωθεί η συνδρομητική μας βάση κατά ένα εκατομμύριο», είπε, χωρίς περιστροφές, ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ριντ Χάστινγκς. «Μιλάμε για απώλεια 1 εκατομμυρίου, αντί για το διπλάσιο. Ο ενθουσιασμός μας μετριάζεται από τα λιγότερο άσχημα αποτελέσματα». Μέχρι στιγμής φέτος η αγορά των χωρών Ασίας – Ειρηνικού είναι η μόνη όπου η Netflix έχει προσθέσει συνδρομητές. Η εταιρεία ενέγραψε 2,2 εκατομμύρια συνδρομητές εκεί το πρώτο εξάμηνο του 2022, ενώ έχασε πελάτες στον υπόλοιπο κόσμο.

Οι δραστικότερες απώλειες σημειώθηκαν σε ΗΠΑ και Καναδά, τις μεγαλύτερες αγορές της πλατφόρμας με σχεδόν 2 εκατομμύρια αποχωρήσεις. Η βασική μηνιαία συνδρομή φθάνει τα 15,49 δολάρια, ήτοι υπερβαίνει τις ανταγωνιστικές των Disney Plus και ΗΒΟ Μax με 8 δολάρια και 15 δολάρια αντιστοίχως. Με την ύφεση να πλησιάζει και τον πληθωρισμό να εκτινάσσεται στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 40 ετών στις ΗΠΑ, η Netflix παλεύει να κρατήσει την ελκυστικότητά της, όταν απέναντί της έχει ένα διεθνές κοινό με θεατές ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένους σε θέματα κόστους και αρκετούς αξιόλογους ανταγωνιστές – εξ ου και συνεργάζεται πλέον με τη Μicrosoft, ώστε να προσφέρει ψυχαγωγικές υπηρεσίες με την παρεμβολή διαφημίσεων ως μια προσιτή συνδρομή. Μέχρι πρότινος προσέλκυε τους ανθρώπους ως μια φθηνή εναλλακτική έναντι άλλων ακριβών συνδρομών. Σήμερα η Netflix είναι η πιο ακριβή επιλογή ανάμεσα σε μια πληθώρα κόμβων υπηρεσιών ροής. «Η κρίση της αύξησης του κόστους διαβίωσης έχει δεινό αντίκτυπο σε όλες τις εταιρείες και καμιά δεν είναι άτρωτη», δήλωσε ο Πάολο Πεσκατόρε, αναλυτής της PP Foresight. Και όλα αυτά συμβαίνουν την ίδια στιγμή, που οι μεγαλύτερες εταιρείες πολυμέσων και τεχνολογίας στον κόσμο έχουν εξαπολύσει γενναία και δαπανηρή προσπάθεια να ανταγωνιστούν τη Netflix. Η μετοχή τους πάντως είχε τη χειρότερη επίδοση το πρώτο εξάμηνο στον δείκτη S&P 500, ενώ η χρηματιστηριακή τους αξία έχει συρρικνωθεί από περισσότερα από 300 δισ. δολάρια τον Νοέμβριο του 2021 σε 90 δισ. δολάρια. Παρά ταύτα, τέλος, η Netflix παραμένει πολύ μπροστά από τους ανταγωνιστές της, με 221 εκατομμύρια συνδρομητές έναντι 138 εκατομμυρίων της Disney Plus.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή