Παραγγελία 100 αεροσκαφών 737 MΑΧ 10 από την Delta Air Lines

Παραγγελία 100 αεροσκαφών 737 MΑΧ 10 από την Delta Air Lines

Στα 13,5 δισ. δολ. η αξία τους – Μεγάλη οικονομική ανάσα για την Boeing

2' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μεγάλη ανακούφιση για την αμερικανική αεροναυπηγική εταιρεία Boeing είναι οι παραγγελίες 100 αεροσκαφών τύπου 737 MΑΧ 10, με ανοιχτό το ενδεχόμενο να φθάσουν τα 140 συνολικά. Η παράδοσή τους αναμένεται να ξεκινήσει το 2025. Αξίζει να σημειωθεί πως πρόκειται για την πρώτη νέα παραγγελία της Delta Air Lines για νέα αεροπλάνα Boeing εδώ και πάνω από μία δεκαετία. Η αξία τους φθάνει τα 13,5 δισ. δολάρια σε τιμές καταλόγου, αν και οι εκπτώσεις είναι κάτι σύνηθες, ειδικά σε τόσο μεγάλο αριθμό αεροσκαφών. Στόχος είναι τα πιο αποδοτικά σε καύσιμα αεροπλάνα MΑΧ να αντικαταστήσουν τα παλαιότερα αεριωθούμενα αεροσκάφη βραχείας ατράκτου του αερομεταφορέα. Οι ειδήσεις αυτές είναι πολύ καλές για την Boeing, δεδομένου ότι η Airbus εξασφάλισε προσφάτως σημαντικές παραγγελίες, συμπεριλαμβανομένων πολλών από κρατικές αεροπορικές της Κίνας, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το αμερικανικό ενημερωτικό δίκτυο CNBC.

Αν και η ίδια η αμερικανική αεροναυπηγική δεν αποκάλυψε το κόστος των νέων αεροπλάνων της, τόνισε ότι δεν πρόκειται εξαιτίας του να αλλάξει την τελευταία της πρόβλεψη για κεφαλαιουχικές δαπάνες.

Tα αεροσκάφη ΜΑΧ αναμένεται πως θα είναι 20%-30% πιο αποδοτικά σε καύσιμα από αυτά που θα αντικαταστήσουν.

Επιπλέον ανέφερε πως με την παραγγελία αυτή θα εκσυγχρονίσει τον στόλο βραχείας ατράκτου, διότι μέσα στις επιδιώξεις της είναι να αξιοποιήσει την ανάκαμψη στα ταξίδια μετά την πτώση σε επίπεδα ναδίρ λόγω των επιπτώσεων από την πανδημία του κορωνοϊού. Ανέφερε ότι τα αεροσκάφη ΜΑΧ αναμένεται πως θα είναι 20%-30% πιο αποδοτικά σε καύσιμα από τα αεροσκάφη που θα αντικαταστήσουν. Η Delta Air Lines, με έδρα την Ατλάντα, είναι ο μόνος από τους τέσσερις μεγαλύτερους αερομεταφορείς των ΗΠΑ που δεν είχε παραγγείλει νέα αεροσκάφη Boeing τα τελευταία χρόνια, ευνοώντας την Airbus. Ο λόγος είναι πως αναζωογόνησε τόσο τον στόλο αεροσκαφών βραχείας όσο και ευρείας ατράκτου. Διαρκούσης της πανδημίας είχε αποσύρει παλαιότερα Boeing 777.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι το 737 MΑΧ ήταν ακινητοποιημένο για τουλάχιστον 18 μήνες μετά τα δύο τραγικά θανατηφόρα δυστυχήματα στα τέλη του 2018 και στις αρχές του 2019. Ο απολογισμός ήταν ο θάνατος 346 ανθρώπων, με αποτέλεσμα την καθήλωση σε όλο τον κόσμο των 737 ΜΑΧ. Το μοντέλο MΑΧ 10 είναι το μεγαλύτερο από την οικογένεια αυτή με τη βραχεία άτρακτο, ενώ ακόμα δεν έχει λάβει την αναγκαία έγκριση από τις αρμόδιες αρχές των Ηνωμένων Πολιτειών. Από μέρους της η Boeing ευελπιστεί να την εξασφαλίσει πριν από την εκπνοή του 2022, ενώ, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, ενδέχεται να ανανεωθεί παλαιότερη συμφωνία της καταριανής Qatar Airways για αεροσκάφη 737 ΜΑΧ η οποία δεν είχε ευοδωθεί. Οι εν λόγω παραγγελίες πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της Διεθνούς Εκθεσης Αερομεταφορών στο Φάρνμπορο της Βρετανίας, όπου και η ευρωπαϊκή ανταγωνίστρια της Boeing, η Airbus, εξασφάλισε χθες συμφωνία για 56 αεροσκάφη της από την οικογένεια A320neo για τη βρετανική εταιρεία χαμηλών ναύλων easyJet. Το μεγάλο επίτευγμά της, όμως, ήταν τα σχεδόν 300 αεροσκάφη τα οποία παραγγέλθηκαν από την Κίνα αρκετές εβδομάδες πριν από τη διεθνή έκθεση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή