Εξαγορά της Ferto από την pop market

Εξαγορά της Ferto από την pop market

Οι δύο εταιρείες δραστηριοποιούνται στον κλάδο του quick commerce και υπόσχονται παραδόσεις από συνεργαζόμενα καταστήματα σε διάστημα 20 λεπτών

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μια αρκετά «επίπονη» περίοδο διανύουν τους τελευταίους μήνες παγκοσμίως εταιρείες που ιδρύθηκαν στην πανδημία και δραστηριοποιούνται στην ταχεία παράδοση ειδών σούπερ μάρκετ (quick commerce), με αρκετούς αναλυτές να έχουν επισημάνει πως ελάχιστες θα καταφέρουν τελικά να επιβιώσουν. Το άνοιγμα των οικονομιών, ο πληθωρισμός και η αύξηση του κόστους χρήματος έχουν δημιουργήσει προβλήματα σε εταιρείες του κλάδου, των οποίων τα μοντέλα χρειάζονται μεγάλο όγκο κεφαλαίων για να καταστούν βιώσιμα. Οι εταιρείες αυτές γνώρισαν εκρηκτική άνοδο κατά τη διάρκεια της πανδημίας και τώρα αναγκάζονται είτε να συρρικνώσουν τη δραστηριότητά τους είτε να απορροφηθούν από άλλους παίκτες. Ενδεικτικά, η γερμανική quick commerce εταιρεία Gorillas, η οποία έγινε unicorn μόλις 9 μήνες μετά την ίδρυσή της το 2020, απέλυσε στα τέλη Μαΐου 320 άτομα, ενώ τώρα σχεδιάζει να αντλήσει 250 εκατ. δολ. από υφιστάμενους επενδυτές σε χαμηλότερη αποτίμηση.

Η ελληνική αγορά δεν έμεινε αλώβητη, καθώς μικρότερης εμβέλειας startup εταιρείες, που κινούνται στο πεδίο του quick commerce, ελλείψει νέων κεφαλαίων, καταλήγουν σε ανταγωνιστές. Ο λόγος για την εταιρεία Ferto των Μιχάλη Σφικτού, Αλέξανδρου Θεοδωρίδη και Εκίν Μπουράκ Οτζτουρκ, η οποία, όπως ενημερώνει και η εφαρμογή της, «μπαίνει στην ομάδα» της pop market του Τάκη Μαλαβέτα. Η Ferto ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2021 αναπτύσσοντας μια πλατφόρμα μέσω της οποίας ο καταναλωτής παραγγέλνει προϊόντα από τα συνεργαζόμενα καταστήματα (μεσαίου μεγέθους τοπικά σούπερ μάρκετ, οπωροπωλεία, κρεοπωλεία, φαρμακεία, ανθοπωλεία κ.ά.) τα οποία φτάνουν στο σπίτι του από διανομείς της εταιρείας μέσα σε 20 λεπτά. Η εταιρεία είχε ολοκληρώσει επένδυση ύψους 400.000 ευρώ στην οποία συμμετείχε το αμερικανικό επενδυτικό κεφάλαιο Plug and Play Ventures, ενώ μέσα στο φετινό καλοκαίρι σχεδίαζε να αντλήσει 2,5-3 εκατ. στο πλαίσιο νέου γύρου χρηματοδότησης. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, η Ferto αδυνατούσε να εξασφαλίσει τα κεφάλαια που επιθυμούσε και μάλιστα με ευνοϊκούς όρους, με αποτέλεσμα να προκρίνει την επιλογή της εξαγοράς της από την pop market.

Ακόμη δεν είναι γνωστό εάν η pop θα αξιοποιήσει τις –πάνω από 200– συνεργασίες που διατηρεί η Ferto με τοπικά καταστήματα στα νότια προάστια και στο κέντρο τη Αθήνας, όπως όλα όμως δείχνουν, αναμένεται να αποκτήσει την τεχνολογία και –τουλάχιστον για κάποιο διάστημα– την ομάδα της. Η pop market κλείνει σε λίγους μήνες ένα χρόνο παρουσίας στην αγορά και υπόσχεται την αποστολή ειδών σούπερ μάρκετ σε λιγότερο από 15 λεπτά. Η εταιρεία αναπτύσσει τα δικά της dark stores (αποθηκευτικοί χώροι) εντός των οποίων η ομάδα προετοιμάζει τις παραγγελίες και τις αποστέλλει στους χρήστες της εφαρμογής. Αντίστοιχες υπηρεσίες προσφέρει ο μεγάλος παίκτης της αγοράς, efood market, που επιδιώκει να ισχυροποιηθεί μετά την εξαγορά των Kiosky’s από τον όμιλο Μούχαλη, αλλά και η Wolt Market. Τέλος, παρά τις τάσεις συγκέντρωσης στην ελληνική αγορά, τον Απρίλιο έκανε την εμφάνισή της η εταιρεία Rabbit, με έδρα την Αθήνα, που υπόσχεται επίσης την αποστολή ειδών σούπερ μάρκετ σε μόλις λίγα λεπτά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή