Η νέα συνταγή κερδών στο ντελίβερι φαγητού

Η νέα συνταγή κερδών στο ντελίβερι φαγητού

Πηγή κερδών για τις εταιρείες διανομής φαγητού η πώληση της τεχνολογίας τους στους ομίλους λιανικού εμπορίου

2' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H ζάχαρη είναι το αντίδοτο στο αλάτι και στην πικρή γεύση. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις υπηρεσίες διανομής φαγητού με ανάλογο τρόπο αναζητούν τρόπους να συνταιριάσουν τη δική τους ανάγκη για αύξηση της πελατείας τους με την επιδίωξη των επενδυτών για υψηλότερα κέρδη. Το μυστικό συστατικό θα μπορούσε να είναι η πώληση της τεχνολογίας τους σχετικά με τη διανομή φαγητού ως μια επιπλέον υπηρεσία στους ομίλους λιανικού εμπορίου. Εταιρείες τύπου DoorDash, Uber Technologies και Just Eat Takeaway, η οποία είναι η ιδιοκτήτρια της Grubhub, προσαρμόζονται με καταιγιστικούς ρυθμούς στην πραγματικότητα μετά την πανδημία: λιγότεροι νέες πελάτες πλέον παραγγέλνουν, ενώ οι επενδυτές διψούν ολοένα για περισσότερα κέρδη. Το να μπορέσουν οι εταιρείες του ομίλου να επανέλθουν στη γρήγορη ανάπτυξη των τελευταίων δύο ετών της πανδημίας είναι μεγάλη πρόκληση. Το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους η αύξηση των εσόδων για την DoorDash, της οποίας η αξία αποτιμάται σε 28 δισ. δολ. και έχει επικεφαλής τον Τόνι Σου, ήταν της τάξεως του 30% σε ετήσια βάση εν συγκρίσει με το 83% την ίδια περίοδο του 2021. Το μεικτό περιθώριο κέρδους συρρικνώθηκε στο 43% από το 53% πριν από ένα χρόνο.

Η επιβολή ελέγχου στις δαπάνες για το μάρκετινγκ ή τη διαδικασία προσλήψεων αποτελεί ένα βήμα προς την κερδοφορία. Η επινόηση νέων πηγών εσόδων, λόγου χάριν, επιτρέποντας στα εξυπηρετούμενα εστιατόρια να διαφημίζονται στις πλατφόρμες των εταιρειών διανομής, είναι ένα άλλο. Ο διευθύνων σύμβουλος της Uber, Ντάρα Κοσροβσάχι, ευελπιστεί να αυξήσει τα διαφημιστικά έσοδα από τον βραχίονα διανομής φαγητού κατά επτά φορές έως το 2024 και να φθάσουν το 1 δισ. δολ.

Μια επιλογή για τις επιχειρήσεις τύπου DoorDash είναι η δυνατότητα πολύ γρήγορης παράδοσης ως μία υπηρεσία. Βάσει μιας μηνιαίας συνδρομής, θα μπορούσαν οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ ή άλλοι όμιλοι λιανεμπορίου να χρησιμοποιούν την τεχνογνωσία παρακολούθησης τιμών και οδηγών. Οσοι παρέχουν τεχνολογία, τώρα, θα μπορούσαν να έχουν εκπτώσεις. Ανω των 100 ομίλων, συμπεριλαμβανομένων των Apple και Walmart, ήδη έχουν τέτοιες σχέσεις με την Uber, ενώ η DoorDash κατασκευάζει αποθήκες και παρέχει οδηγούς για λογαριασμό της Loblaw, της μεγαλύτερης αλυσίδας παντοπωλείων του Καναδά.

Δεδομένου ότι η τεχνολογία ήδη υπάρχει, μια τέτοια παράκαμψη θα απέδιδε υψηλότερα περιθώρια κερδών. Οι κολοσσοί της τεχνολογίας με τη χρήση συνδρομών από τη Salesforce έως τη SAP έχουν χονδρικά 70% μεικτά περιθώρια εν συγκρίσει με το 40% των επιχειρήσεων διανομής φαγητού τύπου Deliveroo, την οποία στηρίζει η Amazon. Και αυτό μεταφράζεται σε υψηλότερη βαθμολόγηση από το επενδυτικό κοινό, μια και κατά μέσον όρο οι εταιρείες λογισμικού έχουν μετοχές που διαπραγματεύονται σχεδόν επτά φορές τα έσοδα του 2024.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή