Aυξάνονται διεθνώς οι πωλήσεις tablet

Aυξάνονται διεθνώς οι πωλήσεις tablet

Αντοχές στη διεθνή οικονομική και γεωπολιτική αστάθεια επιδεικνύει η παγκόσμια αγορά tablet, όπως επιβεβαιώνουν τα στοιχεία των πωλήσεων κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αντοχές στη διεθνή οικονομική και γεωπολιτική αστάθεια επιδεικνύει η παγκόσμια αγορά tablet, όπως επιβεβαιώνουν τα στοιχεία των πωλήσεων κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδος (ΣΕΠΕ), οι πωλήσεις tablet έφτασαν τα 40,5 εκατ. μονάδες το δεύτερο τρίμηνο του 2022, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 0,15% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Στον αντίποδα, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της International Data Corporation (IDC), η αγορά των Chromebook συνέχισε την πτωτική της πορεία. Οι πωλήσεις Chromebook μειώθηκαν κατά 51,4%, σε ετήσια βάση, το εξεταζόμενο διάστημα, φθάνοντας τα 6 εκατ. συσκευές το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Σύμφωνα με την ανάλυση της IDC που επεξεργάστηκε ο ΣΕΠΕ, οι ομαλότερες συνθήκες στον τομέα της εκπαίδευσης, οι πολλές προωθητικές ενέργειες, όπως οι ημέρες διαδικτυακής προώθησης στην Κίνα και η Prime Day της Amazon στις ΗΠΑ οδήγησαν σε καλύτερες πωλήσεις την αγορά tablet.

Οι αναλυτές επισημαίνουν επίσης ότι νέοι προμηθευτές, όπως οι Xiaomi, OPPO, vivo και realme, είχαν επίσης επιδόσεις πέρα από τις προσδοκίες, γεγονός που συνέβαλε στην ανάπτυξη της αγοράς tablet Android το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Οσον αφορά τα Chromebook, η πτώση χαρακτηρίζεται από τους αναλυτές αναμενόμενη, καθώς η συσσώρευση αποθεμάτων παραμένει σημαντική, ενώ η ζήτηση στον τομέα της εκπαίδευσης έχει επιβραδυνθεί. Πάντως, όπως προσθέτουν οι αναλυτές, ο όγκος των πωλήσεων Chromebook εξακολουθεί να είναι πάνω από τα προ πανδημίας επίπεδα.

Στην Ελλάδα αγοράστηκαν 40,5 εκατ. μονάδες το δεύτερο τρίμηνο του 2022.

«Η αγορά των tablet απέδωσε καλύτερα από το αναμενόμενο παρά τις πληθωριστικές πιέσεις, τα γεωπολιτικά ζητήματα και τους συνεχείς περιορισμούς στην Κίνα λόγω COVID», αναφέρει το Mobility and Consumer Device Trackers της IDC. Οπως εξηγεί η σχετική αναφορά, υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που λειτουργούν υπέρ της αγοράς των tablet. Αρχικά, ο ένας είναι η συνεχής ζήτηση για φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις έναντι των υπολογιστών, ενώ ο δεύτερος σχετίζεται με το γεγονός πως πολλοί κορυφαίοι παίκτες έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά με τις στρατηγικές και τα κανάλια διανομής τους.

Αξιοσημείωτος είναι επίσης ο πολλαπλασιασμός των αποσπώμενων συσκευών χαμηλού κόστους, ειδικά από νεοεισερχόμενους παίκτες σε περιοχές όπως η Ασία/Ειρηνικός (εκτός από την Ιαπωνία και την Κίνα), που εκμεταλλεύονται τη ζήτηση για συσκευές για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Οσον αφορά τα Chromebook, οι αναλυτές σημειώνουν ότι παρά την πτώση των πωλήσεων τα τελευταία τρίμηνα, υπάρχουν ακόμη ευκαιρίες, καθώς η πανδημία έχει επιφέρει θετικές αλλαγές στην υιοθέτηση του Chrome. «Η ανάγκη για εξ αποστάσεως μάθηση επιτάχυνε τα σχέδια των σχολείων να φτάσουν σε αναλογία 1:1 για υπολογιστές προς μαθητές και αυτή η αναλογία πιθανότατα θα συνεχίσει να ισχύει και στο μέλλον. Ακόμη και αν οι αποστολές υπολογιστών μειωθούν σε άλλες κατηγορίες, το Chrome θα συνεχίσει σε αυτά τα υψηλά επίπεδα», καταλήγουν οι αναλυτές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή