Μπαράζ ανατιμήσεων στα είδη πολυτελείας

Μπαράζ ανατιμήσεων στα είδη πολυτελείας

Μεγάλοι οίκοι μόδας, όπως οι Chanel, Louis Vuitton, Rolex, Bottega Veneta, Versace, αυξάνουν τις ήδη υψηλές τιμές τους

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε ακόμη μικρότερη μερίδα αγοραστών ενδέχεται να απευθύνονται πλέον και μελλοντικά οι γνωστές μάρκες πολυτελείας, αφού μια σειρά επώνυμων οίκων, συμπεριλαμβανομένων των Chanel, Louis Vuitton, Rolex και Bottega Veneta, ανεβάζει περαιτέρω τις τιμές. Η τάση αυτή φαίνεται να συμπαρασύρει προς τα πάνω και τις τιμές προϊόντων από εμπορικά σήματα μικρότερου βεληνεκούς, όπως αυτό του Versace. «Αποφασίσαμε πρόσφατα να ανεβάσουμε το επίπεδο του Versace. Πιστεύουμε ότι έχουμε το σωστό προϊόν. Πιστεύουμε ότι έχουμε τη σωστή θέρμη για τη μάρκα και ξέρουμε ότι πολλοί από τους ανταγωνιστές μας έχουν σημαντικά υψηλότερες τιμές από εμάς», τόνισε χαρακτηριστικά στο πλαίσιο του Συνεδρίου Λιανεμπορίου της Goldman Sachs ο Τζον Aϊντολ, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου συμμετοχών Capri Holdings, στον οποίο εντάσσεται ο Versace αλλά και πολλά ακόμα εμπορικά σήματα στα είδη πολυτελείας.

Παρότι ο Versace έχει συνδεθεί άρρηκτα με την πολυτέλεια και τον πλούτο, βρισκόταν ανέκαθεν ένα σκαλί χαμηλότερα σε σχέση με τους μεγάλους οίκους, όπως οι Louis Vuitton, Chanel, Gucci και Prada. Αφενός, διότι είναι πολύ νεότερος, μια και ιδρύθηκε το 1978, ενώ ορισμένοι οίκοι έχουν ιστορία τουλάχιστον ενός αιώνα. Αφετέρου, επειδή εστιάζει κυρίως στην ένδυση, ενώ στη σχετική αγορά τα αξεσουάρ είναι κατά κύριο λόγο τα κομμάτια εκείνα τα οποία αποφέρουν υψηλά κέρδη, όπως αναφέρει σε σχετικό άρθρο η ιστοσελίδα Quartz. Ωστόσο, με την κυκλοφορία της κολεξιόν Fendace πριν από μερικούς μήνες (το «παιδί» της συνεργασίας Versace και Fendi) η εταιρεία απέδειξε ότι στρέφει πλέον την προσοχή της περισσότερο στα αξεσουάρ. Εξ ου και η Capri δήλωσε αισιόδοξη ότι τα ετήσια έσοδα του Versace θα αυξηθούν στα 2 δισ. δολάρια, από 1,2 δισ. δολάρια το 2021.

Η αύξηση μεριδίου της αγοράς μεταχειρισμένων ειδών πολυτελείας εντείνει τις πιέσεις στους οίκους μόδας.

Αυτή τη στιγμή, η τιμή για τις περισσότερες τσάντες Versace κινείται μεταξύ 1.000 και 3.000 δολαρίων, ενώ αντίστοιχα οι τσάντες Dior και Gucci πωλούνται μεταξύ 3.000 και 5.000 δολαρίων. Μάλιστα, ορισμένα στυλ τσαντών στη Chanel φθάνουν τις 10.000 δολάρια, τιμή που παλαιότερα θεωρείτο ότι έφθανε μόνο ο Hermes. Οι τιμές ανέρχονται και για τις υπόλοιπες εταιρείες υπό την ομπρέλα της Capri. Ενδεικτικά, οι τιμές των αξεσουάρ του Michael Kors έχουν αυξηθεί κατά περίπου 25% τα τελευταία δυόμισι χρόνια, καθώς και οι τιμές στα παπούτσια Jimmy Choo έχουν ανέβει αισθητά το 2022. Ο Τζον Aϊντολ σημείωσε μάλιστα ότι το 2023 οι αυξήσεις θα συνεχιστούν.

Η συνεχής άνοδος των τιμών στα προϊόντα πολυτελείας αποδίδεται εν μέρει στη ζημία που έχει προκαλέσει η αγορά μεταχειρισμένων ειδών πολυτελείας. «Πιστεύω ότι η αγορά από δεύτερο χέρι δημιούργησε μια άνεση με τον κόσμο της πολυτέλειας σε ορισμένα άτομα, τα οποία όχι μόνο μπορούν να αγοράσουν και να απολαύσουν τα προϊόντα, αλλά διαβλέπουν παράλληλα και τη σημασία της δυνατότητας μεταπώλησης», σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου συμμετοχών Capri Holdings, όπου ανήκει ο Versace. Ως αποτέλεσμα, αυτή η αγορά θα συνεχίσει να διογκώνεται με ρυθμό περίπου 10% ετησίως. Πέρυσι, η αποτίμησή της ανερχόταν στα 32,61 δισ. δολ. και αναμένεται να φθάσει τα 51,77 δισ. δολ. μέχρι το 2026.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή