H Porsche πατάει γκάζι για το χρηματιστήριο για 10 δισ. ευρώ

H Porsche πατάει γκάζι για το χρηματιστήριο για 10 δισ. ευρώ

H εισαγωγή θα γίνει στις 29 του μηνός και αναμένεται να εκδοθούν 911 εκατ. μετοχές

1' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εάν επιτύχει, θα είναι η μεγαλύτερη δημόσια εγγραφή (IPO) στη Γερμανία, αλλά και στην Ευρώπη εδώ και δεκαετίες. Εχουν περάσει 26 ολόκληρα χρόνια από την εισαγωγή της Deutsche Telekom στο χρηματιστήριο, που είχε προκαλέσει φρενίτιδα και τζίρο που ξεπερνούσε τα 9,65 εκατ. ευρώ, σε σημερινές τιμές. Φιλοδοξία της Porsche είναι να προσελκύσει περισσότερα από 10 δισ. ευρώ και όλα δείχνουν ότι θα τα καταφέρει, όπως αναφέρει η Deutsche Welle. Ηδη το κεφάλαιο της ανώνυμης εταιρείας έχει χωριστεί κατά το ήμισυ σε κοινές μετοχές με δικαίωμα ψήφου και προνομιακές μετοχές χωρίς δικαίωμα ψήφου, οι οποίες όμως δικαιούνται υψηλότερο μέρισμα. Aναμένεται να εκδοθούν 911 εκατομμύρια μετοχές, αριθμός συμβολικός, που παραπέμπει στο πιο εμβληματικό μοντέλο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, την Porsche 911 Carrera.

H εισαγωγή στο χρηματιστήριο θα γίνει στις 29 τρέχοντος, όπως ανακοίνωσε εκπρόσωπος της εταιρείας. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του γερμανικού Τύπου, στους επίδοξους επενδυτές περιλαμβάνονται το Εμιράτο του Κατάρ, που επιδιώκει να αποκτήσει μερίδιο 20% στην Porsche, τα κρατικά επενδυτικά ταμεία της Νορβηγίας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, καθώς και η αμερικανική εταιρεία διαχείρισης κεφαλαίου T. Rowe Price. Εάν η εισαγωγή στο χρηματιστήριο έχει την αναμενόμενη επιτυχία, τον Δεκέμβριο θα συγκληθεί έκτακτη συνέλευση μετόχων για την πληρωμή μερίσματος, που θα ισοδυναμεί με το 49% των ακαθάριστων εισπράξεων από την πώληση των μετοχών, ενώ οι εργαζόμενοι στην εταιρεία θα λάβουν μπόνους 2.000 ευρώ έκαστος. «Κατά πάσα πιθανότητα η δημόσια εγγραφή της Porsche θα έχει επιτυχία», λέει ο Αρντ Ελινγκχορστ, συνεργάτης της εταιρείας ανάλυσης δεδομένων Quantco με ειδίκευση στην αυτοκινητοβιομηχανία.

«Πρόκειται για ένα ισχυρό εμπορικό σήμα και οι επενδυτές ανυπομονούν». Υπενθυμίζεται, τέλος, πως μιλάμε για την ίδια Porsche, που επί δεκαετίες παρέμενε υπό οικογενειακή ιδιοκτησία και μάλλον απέφευγε τους «πειρασμούς» του χρηματιστηρίου, οι οποίοι άλλωστε έχουν και υποχρεώσεις, για παράδειγμα τη διαφάνεια στη λήψη αποφάσεων και την τακτική λογοδοσία προς τους μετόχους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή