Zara: Σε δικαστικές μάχες για την επωνυμία της

Zara: Σε δικαστικές μάχες για την επωνυμία της

Ιδιοκτήτρια μπουτίκ στη βορειοανατολική Βρετανία βγήκε νικήτρια στον δικαστικό αγώνα με τον ισπανικό κολοσσό

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συνήθως, στην ερώτηση ποια θα ήταν η έκβαση σε μία διαμάχη εμπορικής επωνυμίας ανάμεσα στη Zara και σε μια μικρή εταιρεία, οι άνθρωποι θα απαντούσαν αυθόρμητα η πρώτη. Τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά και συχνά, τηρουμένων των αναλογιών, ο Δαυίδ νικάει τον Γολιάθ. Σε σχετικό δημοσίευμα του ΒBC, αναφέρεται η δικαστική διαμάχη ανάμεσα στην Αμπερ Κότρι, ιδιοκτήτρια μπουτίκ και σχεδιάστρια στο Ντάρλινγκτον της βορειοανατολικής Βρετανίας, και στον ισπανικό κολοσσό της Zara. Η υπόθεση έγινε πρωτοσέλιδο τον Αύγουστο, διότι η Αμπερ Κότρι βγήκε νικήτρια στον δικαστικό αγώνα για το εμπορικό της σήμα House of Zana. Τώρα πλέον ευελπιστεί ότι από τη δική της ιστορία θα εμπνευστούν και άλλες μικρές εταιρείες, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι δεν προσέλαβε δικηγόρο για να την εκπροσωπήσει. Μιλώντας στο BBC, είπε πως ήταν απόλυτα βέβαιη για το δίκαιο του αιτήματός της, εξ ου και δεν ανέθεσε σε άλλο άτομο την υπεράσπισή της. Η υπεύθυνη Αρχή πνευματικών δικαιωμάτων και πατεντών στο Ηνωμένο Βασίλειο συμφώνησε πως η οποιαδήποτε ομοιότητα μεταξύ της δικής της επωνυμίας και του ομίλου Ζara ήταν ασήμαντη και φευγαλέα.

Εκτοτε, έχει κατακλυστεί από μηνύματα άλλων μικροεπιχειρηματιών, οι οποίοι έχουν και αυτοί, όπως η ίδια, επιστολές από τους δικηγόρους της Zara. «Η επιστολή λέει συνήθως ότι “η εταιρεία επιθυμεί ζωηρά να επιλύσει αυτό το θέμα φιλικά”, αλλά δεν υπάρχει μέση λύση, δεν υπάρχει περίπτωση να συζητήσουμε κάτι», τονίζει η Αμπερ Κότρι. Και συνεχίζει η επιστολή: «Σας δίνονται μόνο μερικές εβδομάδες για να υπογράψετε, λέγοντας ότι θα αποσύρετε την αίτηση εμπορικού σήματος, και στη συνέχεια άλλους τρεις μήνες για να “καταργήσετε” την επωνυμία σας, αυτή είναι η μόνη επιλογή».

Μια ακριβή επιλογή

Οπως παρατηρεί το BBC, βέβαια, η αλλαγή επωνυμίας μιας επιχείρησης δεν είναι φθηνή, εφόσον μεταφράζεται σε εκτεταμένη δράση, η οποία αφορά τροποποίηση συσκευασίας, εμπορευμάτων, ιστοσελίδων και μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ενα παράδειγμα, όπου και πάλι εμπλέκεται η Zara, είναι αυτό της Τζιούχι Τζέιν από την Τζαϊπούρ της Ινδίας, η οποία ονόμασε την εταιρεία χειροποίητων παπουτσιών της Zarsá –μια συγχώνευση της λέξης ουρντού Zar και το επίθεμα από τα Χίντι «sa». Οπως είπε, σήμαινε «σαν χρυσός» και αφορούσε το νήμα που χρησιμοποιεί στο ράψιμο. Ξόδεψε σχεδόν 30.000 στερλίνες και επί δύο χρόνια αποδύθηκε σε μια δικαστική διαμάχη με τη Zara. Η τελευταία αρχικά απέστειλε ειδοποίηση εναντίωσης το 2017 και στη συνέχεια ακόμη μία, όταν μετονομάστηκε σε Zarsalife. Τελικά συγκατένευσε με το όνομα Sozan Jaipur. Η Τζιούχι Τζέιν εξομολογείται πως ουδέποτε έλαβε αποζημίωση για όσα εμπορεύματα πήγαν χαμένα μετά την αλλαγή επωνυμίας, ούτε και υπάρχει κάποιο χρηματικό αντίτιμο να τη θεραπεύσει από τον συναισθηματικό και ψυχικό αντίκτυπο της όλης διαδικασίας.

Ενας άλλος ιδιοκτήτης επιχείρησης με τον οποίο επικοινώνησε η Zara ήταν ο Μόγιεν Ταγιάρι από το Λονδίνο, ο οποίος διηύθυνε όχι εταιρεία ένδυσης, αλλά… ξηρών καρπών και μπαχαρικών. Λεγόταν Zaravand και η έμπνευση ήταν η γενέτειρα της συζύγου του στο Ιράν. Ξόδεψε σχεδόν 4.000 λίρες σε επιστολές νομικού περιεχομένου για να διατηρήσει το όνομα της επιχείρησής του. Τέλος, η Ομοσπονδία Μικρών Επιχειρήσεων (FSB) στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει ζητήσει μια υπηρεσία επίλυσης, υποστηριζόμενη από την κυβέρνηση για περιπτώσεις όπως αυτές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή