«ΑΒ Βασιλόπουλος»: Κέρδη 30,7 εκατ. το 2021

«ΑΒ Βασιλόπουλος»: Κέρδη 30,7 εκατ. το 2021

Ο τζίρος διαμορφώθηκε στο 1,96 δισ., μειωμένος κατά 2,69% σε σύγκριση με το 2020

2' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κάτω από τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ υποχώρησε το 2021 ο τζίρος της «ΑΒ Βασιλόπουλος», με το διάλειμμα του 2020, όταν έσπασε για πρώτη φορά από το 2017 το φράγμα των 2 δισ. ευρώ, να αποδεικνύεται τελικά πολύ σύντομο. Η καθοδική πορεία της αλυσίδας έρχεται σε αντίθεση με τον βασικό ανταγωνιστή που είναι η «Σκλαβενίτης», αλλά και με το σύνολο της αγοράς, η οποία και τη δεύτερη χρονιά της πανδημίας έκλεισε με ανάπτυξη, 1,3%, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ. Η αλυσίδα, πάντως, μετά και τις αναταράξεις στη διοίκηση, ψάχνει πλέον να βρει τον βηματισμό της υπό τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο Νίκο Λαβίδα, με έκτακτες παροχές προς τους εργαζομένους και με αλλαγές στο πρόγραμμα επιβράβευσης των πελατών της. Επιπλέον, πραγματοποιεί επενδύσεις ύψους 60-70 εκατ. ευρώ οι οποίες αφορούν νέα καταστήματα, ανακαινίσεις υφιστάμενων, αλλά και επέκταση των αποθηκών.

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσιοποίησε η «ΑΒ Βασιλόπουλος», ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε σε 1,96 δισ. ευρώ το 2021, από 2,02 δισ. ευρώ το 2020, παρουσιάζοντας μείωση της τάξεως του 2,69%. Η μείωση αυτή αποδίδεται από την ίδια την εταιρεία στο γεγονός ότι κατά την προηγούμενη χρήση, λόγω της πανδημίας COVID-19, είχε σημειωθεί κατακόρυφη αύξηση της κατ’ οίκον κατανάλωσης, που οδήγησε σε αυξημένη καταναλωτική δαπάνη. Επιπλέον, όπως σημειώνει στην οικονομική της έκθεση, οι πληθωριστικές πιέσεις και η αύξηση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου στο δεύτερο εξάμηνο του 2021 περιόρισαν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση του καλαθιού αγορών τους.

Τα μεικτά κέρδη υποχώρησαν σε 537,8 εκατ. ευρώ το 2021 από 557,1 εκατ. ευρώ το 2020, παρουσιάζοντας μείωση κατά 3,47%. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) μειώθηκαν σε 168,7 εκατ. ευρώ το 2021 έναντι 174,4 εκατ. ευρώ το 2020, παρουσιάζοντας μείωση κατά 3,25% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 43 εκατ. ευρώ το 2021 έναντι 39 εκατ. ευρώ το 2020, καταγράφοντας αύξηση 10,14%, ενώ τα κέρδη χρήσεων διαμορφώθηκαν σε 30,7 εκατ. ευρώ έναντι 28,3 εκατ. ευρώ το 2020, ενισχυμένα κατά 8,59%. Η διοίκηση, πάντως, προτείνει τη μη διανομή μερίσματος για τη χρήση του 2021, όπως είχε πράξει και για τη χρήση του 2020. Το 2021 η εταιρεία πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους 73,6 εκατ. ευρώ, κυρίως για την επέκταση του δικτύου της και την ανακαίνιση υφιστάμενων καταστημάτων. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του 2021 έθεσε σε λειτουργία 4 νέα καταστήματα σούπερ μάρκετ και 46 καταστήματα με το σύστημα της δικαιόχρησης (franchising). Στο τέλος του 2021 το δίκτυο της «ΑΒ Βασιλόπουλος» αριθμούσε συνολικά 592 καταστήματα (314 εταιρικά, 264 franchising και 14 καταστήματα cash & carry).

Παρά την αύξηση των καταστημάτων ο αριθμός των εργαζομένων το 2021 ήταν μικρότερος σε σύγκριση με το 2020 (14.774 έναντι 15.386).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή