Αύξηση κατά 29%, δηλαδή 21,1 εκατ. ευρώ, παρουσίασε ο κύκλος εργασιών του ΟΛΠ Α.Ε. κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, φτάνοντας τα 93,1 εκατ. ευρώ έναντι 72 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους. Η ενίσχυση αποδίδεται στην άνοδο των εσόδων σε διάφορους τομείς δραστηριοτήτων του ΟΛΠ. Ξεχωρίζουν όμως ο τομέας της κρουαζιέρας που σημείωσε αύξηση εσόδων κατά 182,1% και ο τομέας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων (Προβλήτας Ι) με αύξηση εσόδων κατά 53,6%.
Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ Α.Ε. Yu Zenggang σημειώνει πως «η στρατηγική ανάπτυξης του λιμένα Πειραιά, την οποία υλοποιούμε συστηματικά στη βάση ενός ολοκληρωμένου και βιώσιμου σχεδίου ανάπτυξης με άμεση θετική επίδραση σε όλες τις δραστηριότητες του λιμένα, καθώς και στις τοπικές κοινωνίες και στη χώρα, οδηγεί σε εξαιρετικές επιδόσεις και δημιουργεί τις απαραίτητες προϋποθέσεις σταθερότητας και ανθεκτικότητας της εταιρείας. Συνεχίζουμε το έργο μας με πυξίδα το όραμά μας, σύμφωνα με το οποίο ο λιμένας Πειραιά είναι σταθερά ένα λιμάνι πρότυπο για όλο τον κόσμο με ανοδική πορεία και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες».
Αλμα εσόδων 182,1% κατεγράφη στον τομέα της κρουαζιέρας.
Υπενθυμίζεται πως με βάση τη σύμβαση παραχώρησης, ποσοστό 3,5% επί των συνολικών εσόδων της εισηγμένης αποδίδεται στους Δήμους Πειραιά, Σαλαμίνας, Κερατσινίου – Δραπετσώνας και Περάματος. Ωστόσο μέχρι το 2016 προβλεπόταν ότι ο ΟΛΠ. θα πλήρωνε ως ετήσιο αντάλλαγμα στο ελληνικό Δημόσιο 2% του ετήσιου τζίρου του. Μετά την ιδιωτικοποίηση και βάσει της νέας σύμβασης παραχώρησης που υπογράφτηκε το 2016 το Δημόσιο εισπράττει πλέον 3,5% και μάλιστα σε μεγαλύτερο κύκλο εργασιών. Ετσι, από τα 2 εκατ. ευρώ που εισέπραξε για την οικονομική χρήση του 2015 αναμένεται να εισπράξει πάνω από 7 εκατ. ευρώ για τη χρήση του 2022, ήτοι αύξηση 250%.
Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, «οι οικονομικές επιδόσεις του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς κατά το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς επιβεβαιώνουν ξεκάθαρα την ορθότητα και τη δυναμική της στρατηγικής της εταιρείας, καθώς και την αποτελεσματικότητα των έργων που υλοποιούνται συστηματικά και με ταχύτατους ρυθμούς στον λιμένα Πειραιά». Τονίζουν δε πως «η ανάπτυξη του λιμένα δεν είναι σε καμία περίπτωση ευκαιριακή ή αποσπασματική, αλλά είναι το αποτέλεσμα σωστής οργάνωσης και σχεδίου με στόχο τη σταθερή συμπερίληψή του ανάμεσα στα σημαντικότερα λιμάνια του κόσμου».
Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς δουλεύει με περιθώριο μεικτού κέρδους της τάξης του 47%, «ποσοστό που θεωρείται από τα πλέον εύρωστα στην ευρωπαϊκή λιμενική βιομηχανία, χωρίς ωστόσο να έχει η τιμολογιακή του πολιτική υπερβεί τα επίπεδα άλλων ανταγωνιστικών λιμένων της Ευρώπης», ισχυρίζονται αναλυτές που παρακολουθούν την ευρωπαϊκή λιμενική βιομηχανία.