Από τον Ελαιώνα στη Φυλή οι μεταφορικές

Από τον Ελαιώνα στη Φυλή οι μεταφορικές

Δημιουργείται σύγχρονο logistic center σε έκταση 450 στρεμμάτων

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τέλος στο χάος που επικρατεί στον Ελαιώνα, απ’ όπου σήμερα εκτελείται η πλειονότητα των εθνικών εμπορευματικών μεταφορών, επιχειρείται να μπει μέσα από την ανάπτυξη ενός σύγχρονου logistic center –του μεγαλύτερου ίσως στη Ν.Α. Ευρώπη– στη Φυλή. Το φιλόδοξο αυτό έργο θα επιτρέψει τη μετεγκατάσταση περίπου 350 μεταφορικών επιχειρήσεων που λειτουργούν σήμερα στον Ελαιώνα και διακινούν εμπορεύματα με περίπου 4.000 φορτηγά, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην αποσυμφόρηση του εμπορευματικού φόρτου στον Κηφισό και σε άλλες κεντρικές οδικές αρτηρίες. Ενα βήμα προς τη δρομολόγηση του συγκεκριμένου κέντρου logistics πραγματοποιήθηκε χθες, καθώς υπεγράφη η σύμβαση μεταξύ του Δήμου Φυλής και της μονάδας συμβάσεων στρατηγικής σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ για το έργο «Μετεγκατάσταση μεταφορικών επιχειρήσεων Ελαιώνα σε ακίνητο του Δήμου Φυλής». Το ακίνητο, έκτασης περίπου 450 στρεμμάτων πλησίον της Αττικής Οδού, παραχωρεί ο Δήμος Φυλής στο ΤΑΙΠΕΔ, που έχει αναλάβει μέχρι το τέλος του επόμενου χρόνου την ωρίμανση του έργου (χρήση γης, όροι δόμησης, περιβαλλοντικές μελέτες, συνδέσεις με οδικούς άξονες), ώστε να ξεκινήσει το έργο που θα πραγματοποιηθεί με τη μορφή ΣΔΙΤ.

Το έργο είναι προϋπολογισμού κοντά στα 500 εκατ. ευρώ και με τη μόχλευση ιδιωτικών επενδύσεων θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ, δημιουργώντας 2.800 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή του έργου και άλλες τόσες κατά τη λειτουργία του. «Ο οργανωμένος αυτός υποδοχέας είναι 470-450 στρέμματα. Από αυτά μόνο τα 80 θα απαιτηθούν από τα πρακτορεία, τα υπόλοιπα θα γίνουν logistics προστιθέμενης αξίας, θα φέρουμε θέσεις εργασίας», ανέφερε ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, εστιάζοντας στη σιδηροδρομική σύνδεσή του με το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου, με το λιμάνι του Πειραιά και με το αντίστοιχο κέντρο logistics της Θεσσαλονίκης που πρόκειται να κατασκευαστεί στο στρατόπεδο Γκόνου. Μέσω αυτού θα συνδεθεί με τα εμπορευματικά κέντρα της Κεντρικής Ευρώπης, όπως αυτό της Βουδαπέστης, της Τσεχίας κ.ά. «Φτιάχνουμε έναν οργανωμένο υποδοχέα, σωτήριο όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά για τη Ν.Α. Ευρώπη. Δεν θα είναι μόνο ένα εμπορευματικό κέντρο σε απομόνωση, το συνδέουμε με το Γκόνο. Αυτά τα δύο έργα θα “τρέξουν” ταυτόχρονα», επισήμανε. Σημειώνεται πως έχουν εξασφαλιστεί 20 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, τα οποία αναμένεται να διατεθούν ως ενίσχυση προς τις μεταφορικές επιχειρήσεις για τη μετεγκατάστασή τους στον νέο υποδοχέα. Μάλιστα, αυτή η ενίσχυση ίσως λάβει τη μορφή επιδότησης του ενοικίου για κάποια πρώτα χρόνια για όσους μετεγκατασταθούν εκεί. Προβλέπονται επίσης 10 εκατ. ευρώ για συνοδά έργα, που αφορούν συνδέσεις με την περιφερειακή Αιγάλεω, με σιδηροδρομικές γραμμές κ.ά. Ως προς το χρονοδιάγραμμα, τέλη του 2023 με αρχές του 2024 αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ για την παραχώρηση του «ώριμου» πλέον ακινήτου, ώστε το 2025 να έχουν χτιστεί οι εγκαταστάσεις για τις μεταφορικές επιχειρήσεις.

Οπως αναφέρουν στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, εκτός από τα 450 στρέμματα δεν αποκλείεται να ενταχθούν στο έργο ωρίμανσης και επιπλέον 160 στρέμματα, τα οποία είναι όμορα και ανήκουν σε ιδιώτες. Μακροπρόθεσμα, όπως συμβαίνει και στο εξωτερικό, στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα εμπορευματικό χωριό (logistic park), με δραστηριότητες που δεν θα περιορίζονται μόνο στις εμπορευματικές μεταφορές, αλλά θα εκτείνονται και στη δημιουργία ενδεχομένως ξενοδοχειακών μονάδων κ.λπ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή