Συναλλαγές με τράπεζες και εταιρείες τηλεφωνίας με Gov.gr Wallet

Συναλλαγές με τράπεζες και εταιρείες τηλεφωνίας με Gov.gr Wallet

Δεν απαιτείται η φυσική παρουσία για την προσκόμιση αντιγράφου αστυνομικής ταυτότητας

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet, που περιλαμβάνει τα ψηφιακά αντίγραφα της αστυνομικής ταυτότητας και του διπλώματος οδήγησης, έχουν τη δυνατότητα, από χθες, οι πολίτες να συναλλάσσονται με τις τράπεζες και τις εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας. Αυτό κατέστη εφικτό μετά την έκδοση της απαιτούμενης Κοινής Υπουργικής Απόφασης που ρυθμίζει δύο ζητήματα. Την ταυτοποίηση με το Gov.gr Wallet στις τράπεζες και τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους και την έκδοση του εγγράφου στοιχείων ταυτότητας στις περιπτώσεις που οι τράπεζες και οι εταιρείες κινητής και σταθερής έχουν υποχρέωση τήρησης φωτοαντιγράφου του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας. «Από σήμερα οι πολίτες μπορούν να χρησιμοποιούν το Gov.gr Wallet στις συναλλαγές τους με τράπεζες και εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας», ανέφερε χθες σε ανάρτησή του στο Twitter ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης.

Ποια είναι επακριβώς η διαδικασία; Μόλις κάποιος σκανάρει τον κωδικό QR ενός πολίτη μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet, ο τελευταίος λαμβάνει ειδοποίηση, προκειμένου να δώσει έγκριση στον ελεγκτή για να επαληθεύσει τα στοιχεία του. Μετά την έγκριση του ελέγχου, στην οθόνη της εφαρμογής εμφανίζεται ένας εξαψήφιος κωδικός τον οποίο ο πολίτης πρέπει να υπαγορεύσει ή να επιδείξει στον ελεγκτή και εκείνος με τη σειρά του να τον καταχωρίσει στη δική του συσκευή. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία, τότε και μόνο τότε τα στοιχεία του ψηφιακού αντιγράφου εμφανίζονται για μία και μόνο φορά στη συσκευή του ελεγκτή, χωρίς τη δυνατότητα αποθήκευσης.

Επιπλέον, για όσες συναλλαγές με τις τράπεζες και τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών μέχρι σήμερα ήταν αναγκαία η τήρηση φωτοαντιγράφου δελτίου αστυνομικής ταυτότητας, καθιερώνεται η δυνατότητα έκδοσης ψηφιακού εγγράφου. Για τον σκοπό αυτό, ο υπάλληλος της τράπεζας ή του παρόχου, αφού ταυτοποιήσει τον πολίτη μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet, εισάγει στο ειδικά διαμορφωμένο σύστημα του φορέα τον αριθμό του δελτίου ταυτότητας του φυσικού προσώπου και ζητάει την έκδοση του εγγράφου. Στη συνέχεια ο πολίτης λαμβάνει ειδοποίηση για το αίτημα στο Gov.gr Wallet. Αφού δώσει τη συγκατάθεσή του, στην οθόνη της εφαρμογής εμφανίζεται ένας εξαψήφιος κωδικός τον οποίο πρέπει να υπαγορεύσει ή να επιδείξει στον υπάλληλο. Εκείνος με τη σειρά του, τον καταχωρίζει στο σύστημα. Το έγγραφο που εκδίδεται αυτόματα διαθέτει μοναδικό κωδικό και QR code και θα τηρείται στα πληροφοριακά συστήματα των ανωτέρω φορέων με δική τους ευθύνη για όσο διάστημα απαιτείται.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT