Ο Ελον Μασκ κήρυξε πόλεμο στην Apple για το Twitter

Ο Ελον Μασκ κήρυξε πόλεμο στην Apple για το Twitter

Την κατηγορεί ότι περιόρισε τις διαφημίσεις της στο κοινωνικό δίκτυο

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πόλεμο φαίνεται ότι κήρυξε εναντίον του αμερικανικού κολοσσού της Apple ο νέος ιδιοκτήτης του κοινωνικού δικτύου του Twitter Ελον Μασκ, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι η εταιρεία περιορίζει τις διαφημίσεις της σε αυτό. Παράλληλα φέρεται να απειλεί να απομακρύνει από το κατάστημα εφαρμογών της App Store το εν λόγω δίκτυο. Σε έναν καταιγισμό σχολίων στην πλατφόρμα του Τwitter στις αρχές της εβδομάδας ο δισεκατομμυριούχος επικεντρώθηκε στην κατασκευάστρια των iPhone, επισημαίνοντας ότι η Apple «σταμάτησε να διαφημίζεται στο Twitter», διερωτώμενος: «Μήπως μισούν την ελευθερία του λόγου στην Αμερική;». Σε ένα άλλο σχόλιό του ανέφερε το εξής: «Η Apple έχει επίσης απειλήσει να αποκλείσει το Twitter από το κατάστημά της App Store, αλλά δεν μας έχει πει το γιατί». Συν τοις άλλοις, ο Ελον Μασκ, ο αυτοαποκαλούμενος «υπέρμαχος της πλήρους ελευθερίας του λόγου», εκμεταλλεύθηκε το γεγονός πως οι επικριτές της Apple της προσάπτουν ότι δεν παρέχει επαρκείς πληροφορίες σχετικά με τους λόγους για τους οποίους ορισμένες εφαρμογές και περιεχόμενο έχουν αποκλειστεί από το App Store. Δημοσίευσε, συγκεκριμένα, μια δημοσκόπηση, την οποία διεξήγαγε ανάμεσα σε 119 εκατομμύρια ακολούθους του στο Twitter, ρωτώντας τους «εάν η Apple πρέπει να δημοσιεύει όλες τις ενέργειες λογοκρισίας που έχει κάνει και επηρεάζουν τους πελάτες της». Ακόμα σε ένα άλλο ερώτημα τους παρακίνησε να απαντήσουν στο εξής: «Ποιους άλλους έχει λογοκρίνει η Apple;».

Απαντώντας σε έναν προγραμματιστή, που είπε ότι αναγκάστηκαν να αφαιρέσουν κάποιο περιεχόμενο που σχετίζεται με την πανδημία του κορωνοϊού, ο μεγιστάνας Ελον Μασκ έγραψε: «Μυστική καταστολή της ελευθερίας του λόγου από την Apple. Οι πελάτες δεν ενημερώθηκαν ποτέ. Τι στον διάβολο συμβαίνει εδώ;». Η αναστάτωση με αφορμή τον αμερικανικό όμιλο υψηλής τεχνολογίας παρατηρείται, ενώ ολοένα και περισσότερες εταιρείες ευρείας αποδοχής αποσύρουν αθόρυβα τις διαφημιστικές δαπάνες τους από την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Και αυτή η τακτική ακολουθείται από τη στιγμή που ο νέος ιδιοκτήτης της έκλεισε τη συμφωνία για να την αγοράσει αντί 44 δισ. δολαρίων στα τέλη Οκτωβρίου, ενώ διατυπώνονται πολύ έντονες ανησυχίες για το ότι η χαλάρωση των πολιτικών ελέγχου περιεχομένου του Twitter θα προκαλέσει τον πολλαπλασιασμό των τοξικών αναρτήσεων. Συν τοις άλλοις, ο Μασκ έχει απολύσει το μισό προσωπικό του κοινωνικού δικτύου, ενώ άλλα στελέχη παραιτήθηκαν κατά εκατοντάδες, μεταξύ των οποίων και πολλοί αρμόδιοι για τη διεξαγωγή ακριβώς αυτού του ελέγχου περιεχομένου αλλά και για τη συμμόρφωση με τους κανόνες του ρυθμιστικού πλαισίου, που διέπει τα κοινωνικά δίκτυα σε ΗΠΑ και Ε.Ε.

Ολοένα και περισσότερες εταιρείες ευρείας αποδοχής μειώνουν αθόρυβα τις διαφημιστικές δαπάνες τους στην πλατφόρμα.

Τέλος, σύμφωνα με στοιχεία από την εταιρεία διαφημιστικών πληροφοριών MediaRadar, η Apple έχει ξοδέψει σχεδόν 40 εκατ. δολάρια για διαφήμιση στο Twitter μέχρι στιγμής φέτος, ποσόν το οποίο αντιστοιχεί σε περισσότερο από το 80% των δαπανών της για διαφημίσεις κοινωνικής δικτύωσης. Αλλα γνωστά εμπορικά σήματα και αντίστοιχες επιχειρήσεις, όπως ο αμερικανικός κολοσσός αναψυκτικών, ποτών και σνακ Mondelez, η δανέζικη ζυθοποιία Carlsberg, η αμερικανική αεροπορική εταιρεία United Airlines και η επίσης αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία General Motors, έχουν αναστείλει τις διαφημίσεις τους στην πλατφόρμα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT