Η νέα εποχή για τις τράπεζες στη χώρα μας
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ
η-νέα-εποχή-για-τις-τράπεζες-στη-χώρα-μα-562166983

Η νέα εποχή για τις τράπεζες στη χώρα μας

Μετασχηματισμός, αλλαγή υποκαταστημάτων, εναλλακτικά ψηφιακά δίκτυα και η διαμόρφωση ενός νέου ρόλου.

Μία νέα περίοδος έχει ήδη ξημερώσει για τις τράπεζες και στη χώρα μας, τόσο όσον αφορά τις διαθέσιμες υπηρεσίες, όσο και τα φυσικά καταστήματα και τον ρόλο που έχουν πλέον. Οι ιλιγγιώδεις ρυθμοί με τους οποίους τρέχουν οι τεχνολογικές εξελίξεις, που επιταχύνθηκαν ακόμη περισσότερο λόγω της πανδημίας, αλλά και η ανάγκη προσαρμογής στα νέα δεδομένα της εποχής με ταυτόχρονη μείωση για τα λειτουργικά κόστη, έχουν φέρει μία περίοδο με ξεχωριστές προκλήσεις και πολλές αλλαγές. Καταστήματα χωρίς γκισέ, ψηφιακές τραπεζικές υπηρεσίες (ακόμη και παροχή δανείων) με ένα κλικ από το κινητό, αλλά και συνολική αλλαγή του ρόλου της τράπεζας, που πλέον είναι και σύμβουλος για τον καταναλωτή προσφέροντάς του προσωποποιημένες επενδυτικές επιλογές, πρωταγωνιστούν στη νέα εποχή που έχει ήδη ξημερώσει και για τις ελληνικές τράπεζες.

Η νέα εποχή για τις τράπεζες στη χώρα μας-1

Με επίκεντρο το υβριδικό μοντέλο που συνδυάζει φυσική παρουσία με ψηφιακές υπηρεσίες

Το νέο τοπίο που έχει δημιουργηθεί έχει στο επίκεντρο το νέο υβριδικό μοντέλο το οποίο συνδυάζει τη φυσική παρουσία στο κατάστημα με τη χρήση ψηφιακών υπηρεσιών. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας, αλλά πάντα με επίκεντρο τον άνθρωπο, η νέα εποχή που έχει δημιουργηθεί για τις τράπεζες φροντίζει ώστε να εξασφαλίζεται η εξυπηρέτηση του πελάτη χωρίς γραφειοκρατία και αναμονή στα καταστήματα, αλλά με όλες τις διευκολύνσεις που προσφέρουν οι σύγχρονες λύσεις. Η τεχνολογία μπορεί πλέον να προσφέρει πολλές επιλογές, καθώς σχεδόν όλες οι συναλλαγές μπορούν να πραγματοποιηθούν και ψηφιακά, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία του χρήστη σε κάποιο κατάστημα. Τα διαθέσιμα κανάλια που έχει ο πελάτης της τράπεζας είναι περισσότερα, καθώς μπορεί να αξιοποιήσει υπηρεσίες web αλλά και mobile banking, ακόμη και video banking για επικοινωνία με τα στελέχη του καταστήματος στο οποίο εξυπηρετείται. Παράλληλα, οι τράπεζες έχουν φροντίσει, φυσικά, να επενδύσουν πόρους στην τεχνολογία αλλά και το ανθρώπινο δυναμικό, ώστε να ανταποκριθούν τα νέα δεδομένα, διαθέτοντας πλέον εξειδικευμένα στελέχη στον τομέα της πληροφορικής, αλλά και υποδομές που μπορούν να στηρίξουν τον νέο ψηφιακό κόσμο που έχει δημιουργηθεί (χρήση cloud, αναβάθμιση συστημάτων με τεχνολογίες αιχμής, εκτεταμένη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, εσωτερική ψηφιοποίηση με ταυτόχρονη μείωση της γραφειοκρατίας κ.ά.). Ωστόσο, η χρήση καινοτόμων τεχνολογιών γίνεται κρατώντας ισορροπίες ως προς τη διατήρηση και της φυσικής σχέσης του ιδιώτη πελάτη ή της συνεργαζόμενης επιχείρησης με την τράπεζα. Οι τράπεζες όχι μόνο έχουν φροντίσει να παραμένει η προσωπική σχέση με τους πελάτες τους, αλλά πλέον εμβαθύνουν τη σχέση τους μαζί τους, η οποία είναι πλέον αρκετά διαφορετική. Το στοίχημα δεν είναι απλά να προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες στους πελάτες τους, είτε πρόκειται για ιδιώτες είτε για επιχειρηματίες, αλλά να αναπτύξουν μαζί τους μία σχέση συμβούλου που μπορεί να τους παρέχει όλα εκείνα που χρειάζονται πέρα από την διεκπεραίωση συναλλαγών, όπως π.χ. την ενημέρωση και την παροχή προσωποποιημένων συμβουλών για προϊόντα που καλύπτουν τις ανάγκες της εποχής και των εξελίξεων, όπως επενδυτικές και ασφαλιστικές λύσεις με βάση τα διαθέσιμα προγράμματα.

Η νέα εποχή για τις τράπεζες στη χώρα μας-2

Από τη δεκαετία του ’90 στην πορεία για το 2030

H Eurobank, μία από τις τράπεζες που έχουν εμβληματικό ρόλο στην πορεία του τραπεζικού συστήματος στην Ελλάδα, έχει περάσει ήδη στη νέα εποχή και συνεχίζει την πορεία της προς το μέλλον με στόχους και όραμα. Στο πλαίσιο του προγράμματος «Eurobank 2030 | Τράπεζα της Ανάπτυξης», η τράπεζα προσβλέπει στη δημιουργία ενός νέου μοντέλου στην ελληνική αγορά γύρω από το τρίπτυχο «Άνθρωπος – Τεχνολογία – Βιωσιμότητα». Στόχος της τράπεζας είναι να συμβάλει στην εθνική προσπάθεια βιώσιμης ανάπτυξης, μέσω ενός επιχειρησιακού σχεδιασμού που έχει ήδη αρχίσει να υλοποιείται με ορίζοντα δεκαετίας και αναπτύσσεται σε τρεις κεντρικούς άξονες. Τη χρηματοδότηση εμβληματικών έργων και επενδύσεων μεγάλων και μεσαίων επιχειρήσεων (κυρίως μέσω επενδύσεων βάσει των κριτηρίων ESG), την ολιστική στήριξη των μικρότερων επιχειρήσεων προκειμένου να γίνουν πιο ανταγωνιστικές και την ανάπτυξη του ανθρωποκεντρικού μοντέλου Phygital.

H Eurobank αποτελεί μία από τις τράπεζες που έχουν αφήσει το ισχυρό τους αποτύπωμα στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα, για περισσότερα από τριάντα χρόνια. Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για την ιστορία της τράπεζας, μία νέα έκδοση ρίχνει φως σε όλα εκείνα που πρέπει να γνωρίζετε για την πορεία της από το ξεκίνημά της. Το βιβλίο «Eurobank 1989-2008. Τα πρώτα 20 χρόνια: Ανάπτυξη με διεθνή χαρακτήρα» αποτελεί μία μελέτη που καταγράφει τα γεγονότα ίδρυσης, ανάπτυξης και εδραίωσης της Eurobank στο ελληνικό και ευρύτερο χρηματοπιστωτικό σύστημα. Η μελέτη επικεντρώνεται στα πρώτα 20 χρόνια της ιστορίας της τράπεζας και στον τρόπο με τον οποίο συνέβαλε στη διαμόρφωση της σύγχρονης επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα. Η έκδοση καλύπτει όλες τις φάσεις ανάπτυξης της Eurobank, εμβαθύνοντας στην πρώτη εικοσαετία που ήταν κρίσιμη για την σταδιακή εξέλιξη της τράπεζας, αλλά και για τη ριζική αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας.

Η συστηματική καταγραφή και ανάλυση των επιτευγμάτων της Eurobank σε μία περίοδο που συμπίπτει με την ανάπτυξη του ελληνικού τραπεζικού συστήματος, αποτελεί χρήσιμο εργαλείο για τους ιστορικούς και μελετητές του μέλλοντος. Το έργο της συγγραφής ανατέθηκε στον κ. Χρήστο Βλ. Γκόρτσο, δικηγόρο και καθηγητή Δημοσίου Οικονομικού Δικαίου στη Νομική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Ποταμός.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή