Ξενοδοχεία: Χρονιά-ρεκόρ για King George και «Μεγάλη Βρεταννία» το 2022

Ξενοδοχεία: Χρονιά-ρεκόρ για King George και «Μεγάλη Βρεταννία» το 2022

Ξεπέρασαν τα μεγέθη του 2019 κατά 20% τα ιστορικά ξενοδοχεία της «Λάμψα»

2' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην καλύτερη χρονιά της ιστορίας τους εξελίχθηκε το 2022 για τα ιστορικά ξενοδοχεία «Μεγάλη Βρεταννία» και King George, ιδιοκτησίας της Εταιρείας Ελληνικών Ξενοδοχείων «Λάμψα Α.Ε.» Καταλύτης για τις επιδόσεις αυτές ήταν οι Αμερικανοί ταξιδιώτες οι οποίοι, σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», κάλυψαν το 45%-50% της κίνησης στα δύο ξενοδοχεία της πλατείας Συντάγματος. Η «Λάμψα» εμφανίζεται, έτσι, μεταξύ των βασικών κερδισμένων από τη δυναμική επιστροφή των Αμερικανών στην Ελλάδα πέρυσι, οι ταξιδιωτικές δαπάνες των οποίων στη χώρα μας ξεπέρασαν το 1,155 δισ. ευρώ, ενώ το πλήθος τους ξεπέρασε το 1,043 εκατ. άτομα κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου, οπότε και τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδος.

Η χρονιά ωστόσο πέρυσι δεν ξεκίνησε τόσο εντυπωσιακά όπως τελικά έκλεισε για τη «Λάμψα». Αν και κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου παρατηρήθηκε σημαντική ανάκαμψη του τουριστικού προϊόντος, με αποτέλεσμα τη σταδιακή επάνοδο της απολεσθείσας δυναμικής των ξενοδοχείων σε επίπεδο εσόδων, χρειάστηκε να προχωρήσει η χρονιά πριν τα μεγέθη εκτοξευτούν: σύμφωνα με πηγές της «Κ», το δεύτερο εξάμηνο του έτους έγινε σαφές ότι η δυναμική της ανάκαμψης του πρώτου μισού του 2022 ενισχύθηκε σημαντικά με αποτέλεσμα η «Λάμψα» να βελτιώσει τα συνολικά της έσοδα σε επίπεδα αρκετά υψηλότερα από την τελευταία πριν από την πανδημία χρονιά, δηλαδή το 2019.

Ο κύκλος εργασιών της «Μεγάλης Βρεταννίας» και του King George αυξήθηκε κατά περίπου 20%, παρά το γεγονός πως η πληρότητα των ξενοδοχείων παρέμεινε περίπου στα ίδια με το 2019 υψηλά επίπεδα. Η εξήγηση βρίσκεται στη μεγάλη αύξηση που επιτεύχθηκε στη μέση τιμή δωματίου, η οποία ενισχύθηκε κατά περίπου 35%.

Θετικά είναι και τα αποτελέσματα των δύο θυγατρικών εταιρειών της στη Σερβία, οι οποίες λειτουργούν τα ξενοδοχεία Hyatt Regency και Mercure-Excelsior στο Βελιγράδι.

Ετσι, τα λειτουργικά αποτελέσματα αυξήθηκαν κατά περίπου 25% από την αντίστοιχη χρήση του 2019 και μάλιστα παρά την εκτίναξη του κόστους της ενέργειας και των αυξήσεων των τιμών σε βασικά προϊόντα μεγάλης κατανάλωσης στα ξενοδοχεία (τρόφιμα, ποτά, αναλώσιμα και άλλα) όπως και της ανόδου του κόστους μισθοδοσίας.

Εν τω μεταξύ, στις αρχές Αυγούστου του 2022 η «Λάμψα» προχώρησε στην πώληση του ξενοδοχείου Sheraton Rhodes Resort, έναντι τιμήματος 43,8 εκατ. ευρώ, στο ισπανικό επενδυτικό fund Azora. Ποσό που δεν συμπεριλαμβάνεται στις προαναφερθείσες οικονομικές επιδόσεις. Οπως επίσης δεν συμπεριλαμβάνονται και τα οικονομικά αποτελέσματα της θυγατρικής εταιρείας της «Λάμψα», που λειτουργεί το ξενοδοχείο Athens Capital – Mgallery στην πλατεία Συντάγματος, του οποίου η επίδοση κατά το 2022 –που αποτέλεσε και το πρώτο έτος κανονικής λειτουργίας του– ξεπέρασε κατά πολύ τις προσδοκίες της διοίκησης, επισημαίνουν κύκλοι της αγοράς.

Εκτός όμως από τις επιδόσεις-ρεκόρ που κατέγραψαν τα ξενοδοχεία της «Λάμψα» στο κέντρο της Αθήνας, θετικά είναι και τα αποτελέσματα των δύο θυγατρικών εταιρειών της στη Σερβία, οι οποίες λειτουργούν τα ξενοδοχεία Hyatt Regency και Mercure-Excelsior στο Βελιγράδι.

Υπενθυμίζεται πως κατά την τελευταία πριν από την πανδημία χρήση, δηλαδή του 2019, η «Λάμψα» εμφάνισε σε επίπεδο ομίλου κύκλο εργασιών αυξημένο κατά 16,65% σε σχέση με το 2018 και συγκεκριμένα 77,815 εκατ. ευρώ, ενώ τα ενοποιημένα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (ΕΒΙTDA) είχαν ενισχυθεί κατά 15,45% στα 23,085 εκατ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή