«Γκάζι» 55 εκατ. ευρώ στη startup instacar

«Γκάζι» 55 εκατ. ευρώ στη startup instacar

Η εταιρεία ευέλικτου leasing οχημάτων αναπτύσσει πλατφόρμα υπηρεσιών και εξετάζει την επέκτασή της σε νέες αγορές

4' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κεφάλαια ύψους 55 εκατ. ευρώ αντλεί η ελληνική startup ευέλικτου leasing οχημάτων instacar, βάζοντας «γκάζι» στην επέκτασή της σε νέες αγορές και προχωρώντας στην εξέλιξή της σε μία εφαρμογή που θα παρέχει το σύνολο των υπηρεσιών που σχετίζονται με το αυτοκίνητο, από τη μίσθωση μέχρι το service, την αλλαγή ελαστικών, το πλύσιμο ή ακόμη και το παρκάρισμα.

«Τα 55 εκατ. ευρώ περιλαμβάνουν ΑΜΚ και δανεισμό», εξηγεί στην «Κ» ο Αντώνης Σαμοθράκης, ο οποίος μαζί με τον Αντώνη Ζώη ίδρυσαν το 2018 την instacar. «Στον γύρο χρηματοδότησης ηγήθηκε η Autohellas και το ελληνικό fund Ellikonos 2 SCA SICAR, που έχει επενδύσει σε επιχειρήσεις όπως η Ροδούλα, η Μινέρβα κ.ά. Στον γύρο συμμετείχαν, επίσης, ο όμιλος Olympia και το Velocity.Partners που μαζί με την Autohellas είχαν επενδύσει και στο παρελθόν στην instacar».

Η εταιρεία έχει αναπτύξει μία πλατφόρμα ευέλικτης μίσθωσης οχημάτων, δηλαδή ηλεκτρικών ποδηλάτων, αυτοκινήτων, βαν κ.ά., τα οποία ένας ιδιώτης ή μία επιχείρηση μπορεί να μισθώσει από 1 έως 24 μήνες. «Αυτή η διαδικασία πραγματοποιείται χωρίς τις δεσμεύσεις και χωρίς την προκαταβολή που ισχύει κατά το παραδοσιακό leasing, ενώ ο καταναλωτής με ένα μηνιαίο μίσθωμα μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα σύγχρονο όχημα και να το αποκτήσει με μερικά κλικ».

Ο κ. Σαμοθράκης στέκεται στην ευελιξία που προσφέρει το συγκεκριμένο μοντέλο μίσθωσης οχημάτων. «Η instacar σού επιτρέπει να νοικιάσεις για όσο διάστημα επιθυμείς το όχημα που θέλεις, με την επιλογή να το αλλάξεις ή και να το αγοράσεις». Ο ίδιος εκτιμά πως η ευελιξία στρέφει όλο και περισσότερες επιχειρήσεις και καταναλωτές σε τέτοια μοντέλα, ακόμη και σε περιόδους οικονομικής αβεβαιότητας, όπως αυτή που διανύουμε σήμερα.

Μέσα από τη χρηματοδότηση των 55 εκατ. ευρώ η εταιρεία αναμένεται να αυξήσει τον στόλο των οχημάτων που έχει στο χαρτοφυλάκιό της, φιλοδοξώντας να ξεπεράσει τα 5.000 οχήματα μέσα στο 2023. Παράλληλα, ακολουθώντας και το παράδειγμα επενδυτών της, εξετάζει την είσοδό της σε χώρες όπως η Ρουμανία και η Πορτογαλία. «Εχουμε επιλέξει προς το παρόν να έχουμε Ελληνες στρατηγικούς επενδυτές. Funds του εξωτερικού με τα οποία είχα έρθει κατά καιρούς σε επαφή, ζητούσαν από εμάς ραγδαία και ανεξέλεγκτη ανάπτυξη, κάτι που δεν θέλω να υπάρξει στο στάδιο που βρίσκεται η εταιρεία. Χρειάζονται σταθερά βήματα για να μπορέσουμε να υποστηρίξουμε την επέκτασή μας σε άλλες χώρες».

Η instacar όπως και άλλες εταιρείες δανείζονται κεφάλαια προκειμένου να εξελίξουν το μοντέλο τους βάζοντας ως ενέχυρο (collateral) τα ίδια τα οχήματα. Σε ένα όμως περιβάλλον που τα επιτόκια αυξάνονται και το κόστος χρήματος ακριβαίνει, η βιωσιμότητα τέτοιων μοντέλων προκαλεί ερωτήματα. «O δανεισμός της instacar γίνεται με προνομιακούς όρους και προέρχεται από συστημικές τράπεζες, ευρωπαϊκές και ελληνικές. Επίσης, τα επιτόκια είναι σε λογικά επίπεδα, κάτι που οφείλεται και στους επενδυτές μας, αφού η παρουσία της Autohellas και του ομίλου Olympia στο μετοχικό μας κεφάλαιο προσφέρει μία ασφάλεια στους δανειστές μας». Ο κ. Σαμοθράκης επισημαίνει πως δεν είναι στην πρόθεση της εταιρείας να προχωρήσει σε αυξήσεις μισθωμάτων το επόμενο διάστημα, εξαιτίας της ευρύτερης οικονομικής αστάθειας που επικρατεί στην αγορά.

Αναμένεται να αυξήσει τον στόλο των οχημάτων που έχει στο χαρτοφυλάκιό της, φιλοδοξώντας να ξεπεράσει τα 5.000 οχήματα μέσα στο 2023.

Η εταιρεία αγοράζει το 90% των οχημάτων που έχει στο χαρτοφυλάκιό της, στην πλειονότητά τους καινούργια, ενώ τα υπόλοιπα, τα υπενοικιάζει από εισαγωγικές εταιρείες και dealers. Παράλληλα, προκειμένου να μη βγει «χαμένη» σε περίπτωση πτώσης της αξίας των αυτοκινήτων στο μέλλον, η εταιρεία διατηρεί εξασφαλίσεις σε αυτά ως προς την αξία μεταπώλησής τους. «Αναπτυσσόμαστε 100% κάθε χρόνο, ο τζίρος μας πέρυσι ανήλθε στα 7 εκατ. ευρώ, και διατηρούμε μία ομάδα 65 ατόμων. Εχουμε πάνω από 3.000 πελάτες, από τους οποίους οι περισσότεροι είναι μικρομεσαίες επιχειρήσεις όλων των κλάδων».

Από το 2019, οπότε η instacar λάνσαρε για πρώτη φορά την υπηρεσία της, ο ανταγωνισμός στον κλάδο του ευέλικτου leasing οχημάτων έχει αρχίσει να εντείνεται, κάτι που δεν ανησυχεί τον ίδιο. «Είμαστε ένας από τους πιο εδραιωμένους παίκτες της αγοράς και αναβαθμίζουμε την τεχνολογία μας διαρκώς, σε μια προσπάθεια να διαφοροποιηθούμε από τον ανταγωνισμό», αναφέρει ο κ. Σαμοθράκης, εξηγώντας πως το instacar εξελίσσεται σε έναν πάροχο όλων των υπηρεσιών που περιστρέφονται γύρω από το αυτοκίνητο. «Δημιουργούμε ένα one stop application μέσω του οποίου μπορεί κανείς να μισθώνει το αυτοκίνητό του, να κλείνει ραντεβού για το συνεργείο, να βρίσκει πάρκινγκ κ.ά. Ακόμη και εάν το αμάξι δεν έχει μισθωθεί μέσω της instacar».

«Δυσκολευτήκαμε να σηκώσουμε δανεισμό για την υποστήριξη του επιχειρηματικού μας μοντέλου, δεδομένου πως δεν υπήρχαν οργανισμοί στην Ελλάδα για να δανείζουν σε εταιρείες σαν και εμάς τα ποσά που απαιτούνταν για την ανάπτυξή μας. Υπήρχαν μόνο τράπεζες και ιδιώτες», αναφέρει, μιλώντας για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε η εταιρεία τα τελευταία χρόνια.

«Η δεύτερη δυσκολία ήταν οι καθυστερήσεις στην παράδοση καινούργιων οχημάτων και οι ελλείψεις στην αγορά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, κάτι που τελικά μετατράπηκε σε ευκαιρία για εμάς. Αν και πράγματι δεν μπορούσαμε να παραλάβουμε πολλά οχήματα και να αναπτύξουμε πιο γρήγορα την εταιρεία, το γεγονός πως προσφέραμε σε μια τέτοια συγκυρία ετοιμοπαράδοτα οχήματα σε όσους είχαν την ανάγκη να μετακινηθούν, τελικά μας ωφέλησε». Αυτές οι προκλήσεις βοήθησαν και στη σύλληψη της ιδέας για τη δημιουργία της instacar.

«Οταν ήμουν σε γνωστή πλατφόρμα παραγγελιών προσπαθούσα να πάρω τα πρώτα μας αυτοκίνητα με leasing, ωστόσο οι εταιρείες leasing τότε δεν μας εξυπηρετούσαν, διότι η εταιρεία είχε μεν τεράστιους τζίρους αλλά είχε ζημίες. Τελικά, έπειτα από πολύ κόπο καταφέραμε να παραλάβουμε κάποια, δίνοντας όμως τεράστιες προκαταβολές», επισημαίνει. Αυτές οι δυσκολίες αλλά και η γνωριμία του με τον κ. Ζώη, ο οποίος διατηρούσε μία rent a car εταιρεία στη Μύκονο, συνέβαλαν στη δημιουργία της εταιρείας. «Τα έβαλα όλα κάτω και θεώρησα ότι αυτό πρέπει να γίνει business», καταλήγει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή