Άνοδο τζίρου με πηγή ανεκτέλεστο 2,2 δισ. αναμένει ο Αβαξ το 2023

Άνοδο τζίρου με πηγή ανεκτέλεστο 2,2 δισ. αναμένει ο Αβαξ το 2023

Μεγάλη αύξηση των κερδών στο 9μηνο του 2022 και μείωση του δανεισμού

2' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά τουλάχιστον 40% αναμένει για το 2023 ο όμιλος Aβαξ, καθώς έχει συγκεντρώσει ένα σημαντικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων ύψους 2,2 δισ. ευρώ. Το έργο της γραμμής 4 του μετρό, τα έργα υποδομής στο Ελληνικό, η νέα Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης (flyover), αλλά και ο νέος οδικός άξονας Μπράλος – Αμφισσα, που υπεγράφη πριν από μερικές ημέρες, αναμένεται να αποτελέσουν τη βασική πηγή τροφοδότησης του κύκλου εργασιών για το 2023, αλλά και τα επόμενα χρόνια.

Σε σχετική ενημέρωση χθες, ο κ. Χρήστος Ιωάννου, πρόεδρος του ομίλου Αβαξ, ανέφερε ότι «το 2022 ήταν μια πολύ επιτυχημένη χρονιά, με σημαντική ανάκαμψη και των οικονομικών μας επιδόσεων, ενώ ολοκληρώθηκε και η χρηματοοικονομική αναδιάρθρωση του ομίλου, με αποτέλεσμα να μειωθεί ο δανεισμός κατά 45% (και κατά 50% ο καθαρός δανεισμός) στα 225 εκατ. ευρώ, ένα ποσό ιδιαίτερα χαμηλό». Σύμφωνα με τον κ. Ιωάννου, τα κέρδη του εννεαμήνου του 2022 διαμορφώθηκαν στα 33,6 εκατ. ευρώ (από 4 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους), ενώ το 98% των συμβάσεων που έχει αναλάβει ο όμιλος είναι ήδη υπογεγραμμένο. Παράλληλα, φυσικά υπάρχει και η προσδοκία για ανάληψη νέων έργων, δημοσίων, παραχώρησης και ΣΔΙΤ, όπου συμμετέχει ο όμιλος, αλλά και νέες συμβάσεις στο έργο του Ελληνικού.

Σε τροχιά υλοποίησης βρίσκεται και η νέα θυγατρική εταιρεία Αβαξ Παραχωρήσεις.

Οπως τόνισε ο κ. Ιωάννου, το πρόγραμμα αποεπένδυσης από μη βασικές δραστηριότητες και από κάποιες συμμετοχές (π.χ. στην κοινοπραξία εκμετάλλευσης της παραχώρησης της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου) που εφαρμόστηκε τα προηγούμενα χρόνια, έχει πλέον ολοκληρωθεί, αποφέροντας αξιόλογα κέρδη. Υπολογίζεται ότι το συνολικό οικονομικό όφελος της εταιρείας προσέγγισε τα 97 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα να μη χρειάζεται κάποια άλλη κίνηση κεφαλαιοποίησης, όπως π.χ. μια αύξηση κεφαλαίου, για να χρηματοδοτηθεί το επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου. Μεταξύ άλλων, μεταβιβάστηκαν οι συμμετοχές της Αβαξ στην εταιρεία λειτουργίας (21,55%) και παραχώρησης (20,53%) της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου, αντί ποσού της τάξεως των 60 εκατ. ευρώ.

Σε τροχιά υλοποίησης βρίσκεται και η νέα θυγατρική εταιρεία Αβαξ Παραχωρήσεις, όπου θα συγκεντρωθούν σταδιακά όλες οι συμμετοχές του ομίλου σε έργα παραχώρησης και ΣΔΙΤ. Η νέα εταιρεία θα προσφέρει τη δυνατότητα κεφαλαιοποίησης τυχόν υπεραξιών, μέσω π.χ. της εισόδου ενός στρατηγικού επενδυτή, ή μέσω της έκδοσης ενός ομολόγου, με το οποίο θα χρηματοδοτηθούν μελλοντικές επενδύσεις του ομίλου στον τομέα των ΣΔΙΤ και των παραχωρήσεων.

​​​​​​Με τη σειρά του, ο κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, σημείωσε ότι μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου θα έχει ετοιμαστεί το εργοτάξιο για την εκκίνηση του έργου της νέας Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, ενώ εντός του Απριλίου θα ξεκινήσει και η λειτουργία του πρώτου από τους δύο μετροπόντικες για το έργο της νέας γραμμής 4 του μετρό. Σύμφωνα με τον κ. Μιτζάλη, μεταξύ της στρατηγικής στόχευσης του ομίλου για το 2023 θα είναι και η αξιοποίηση της στροφής σε ενεργειακά έργα και ιδίως υποδομές φυσικού αερίου, δεδομένης της εξειδίκευσης της εταιρείας σε τέτοια έργα. Στο πλαίσιο αυτό, πρόκειται να διεκδικήσει διεθνή έργα αγωγών φυσικού αερίου και σχετικών υποδομών στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Παράλληλα, ο Αβαξ σχεδιάζει τη συνέχιση της συμμετοχής του σε διαγωνισμούς επέκτασης των τοπικών δικτύων διανομής αερίου, ώστε να διατηρήσει τη θέση του στη σχετική αγορά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή