Μάρτιν Μπράντενμπουργκερ στην «Κ»: Συνεχίζουμε να επενδύουμε στην προσβάσιμη ποιότητα

Μάρτιν Μπράντενμπουργκερ στην «Κ»: Συνεχίζουμε να επενδύουμε στην προσβάσιμη ποιότητα

Αυξάνουμε διαρκώς την ποικιλία των προϊόντων στα καταστήματά μας

8' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μία ακόμη «απρόβλεπτη και ρευστή χρονιά» θεωρεί το 2023 ο πρόεδρος διοίκησης της Lidl Ελλάς Μάρτιν Μπράντενμπουργκερ, ο οποίος πάντως επισημαίνει ότι η κατάσταση στην αγορά σε ό,τι αφορά τις τιμές δείχνει σημάδια σταθεροποίησης ή ακόμη και βελτίωσης. Ο επικεφαλής της μεγαλύτερης εκπτωτικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, ο οποίος βρίσκεται στη θέση αυτή από τον Νοέμβριο του 2021, μιλάει σήμερα στην «Κ» για τις επενδύσεις της εταιρείας στην Ελλάδα, εξειδικεύει τις παροχές που ανακοίνωσε πρόσφατα η Lidl Ελλάς στους εργαζομένους, ενώ δίνει «απάντηση» στο υπουργείο Ανάπτυξης τόσο για το πρόσφατο πρόστιμο που επιβλήθηκε στην εταιρεία όσο και γενικότερα για τα προβλήματα που θεωρεί ότι υπάρχουν στη νομοθεσία για το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, χωρίς μάλιστα να αποκλείει προσφυγή στη Δικαιοσύνη, ακολουθώντας το παράδειγμα των άλλων επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ στις οποίες πρόσφατα επιβλήθηκαν πρόστιμα.

– Πώς έκλεισε το 2022 για τη Lidl από πλευράς αξίας και όγκου πωλήσεων;

Βιώσαμε ένα ρευστό και γεμάτο προκλήσεις επιχειρηματικό περιβάλλον. Αλλά και μια ιδιαίτερα δύσκολη συνθήκη για τον μέσο καταναλωτή. Για εμάς κάθε ημέρα ήταν ένα στοίχημα ποιότητας και εμπιστοσύνης. Ακόμη και σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, είμαστε το λιγότερο 10% φθηνότεροι από τους ανταγωνιστές μας, με βάση εσωτερική έρευνα όπου συγκρίναμε πάνω από 200 προϊόντα βασικής ανάγκης. Οι πελάτες μας αντιλαμβάνονται ότι πέρα από την καλύτερη σχέση ποιότητας – τιμής, προσφέρουμε απλότητα στην αγοραστική εμπειρία.

To πρόγραμμα πιστότητας Lidl Plus συνεχίζει να γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλές και προσωποποιημένο στις ανάγκες του καταναλωτή και οι πελάτες μας, που είναι χρήστες της εφαρμογής, επωφελούνται από τις πολυάριθμες επιπρόσθετες προσφορές. Συγκεκριμένα, με τη λειτουργία «Οσο ψωνίζεις κερδίζεις!», οι πελάτες μπορούν να εξοικονομούν έως και 6 ευρώ κάθε μήνα. Αυτός είναι άλλωστε και ένας ακόμη σημαντικός λόγος που οδήγησε στην αύξηση της πελατειακής μας βάσης. Χτίσαμε εμπιστοσύνη, εξελίξαμε το «αγοραστικό ταξίδι» στο κατάστημα, «μεγαλώσαμε» το καλάθι των αγορών. Οι πωλήσεις μας αντικατοπτρίζουν αυτά ακριβώς τα δεδομένα.

Είμαστε μεν discount, αλλά με τη φιλοσοφία και τις δυνατότητες μιας μεγάλης πολυεθνικής εταιρείας, που επενδύει στην προσβάσιμη ποιότητα.

– Συμπληρώθηκε ένας χρόνος από τον πόλεμο στην Ουκρανία. Πόσο αυτό επηρέασε την καταναλωτική ζήτηση, αλλά και το κόστος λειτουργίας της Lidl; Σε τι ενέργειες έχετε προβεί για να αντιμετωπίσετε το αυξημένο κόστος;

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η χρονιά που πέρασε χαρακτηρίστηκε από αναπάντεχα γεγονότα που επηρέασαν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο την ψυχολογία του μέσου καταναλωτή. Και ασφαλώς είχαν αντίκτυπο στην οικονομία του τόπου. Θα σταθώ περισσότερο στο κόστος της ενέργειας και του πολλαπλασιαστικού αποτυπώματος που άφησε στην παραγωγική αλυσίδα. Κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε μια ακόμη πρόκληση, όπως άλλωστε όλη η ελληνική αλλά και η διεθνής αγορά. Το αυξημένο ενεργειακό κόστος, αποτέλεσμα του πολέμου στην Ουκρανία, είχε προφανώς σημαντικό αντίκτυπο στα λειτουργικά έξοδα. Και στην εταιρεία μας τα λειτουργικά έξοδα υπερδιπλασιάστηκαν. Γι’ αυτό και προχωρήσαμε στην εγκατάσταση περίπου 10.000 φωτοβολταϊκών πάνελ, ενώ υιοθετήσαμε εσωτερικά πληθώρα μέτρων για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Φροντίζουμε, στο μέτρο του δυνατού βέβαια, η εφοδιαστική μας αλυσίδα να λειτουργεί απρόσκοπτα, μέσα από τις υγιείς συνεργασίες που σταθερά επιδιώκουμε. Με όρους ποιότητας και προϋποθέσεις που διασφαλίζουν τις καλύτερες δυνατές τιμές για τον καταναλωτή.

– Με βάση την εμπειρία σας, πότε εκτιμάτε ότι θα υπάρξει αποκλιμάκωση των τιμών στα τρόφιμα και στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού;

Ακόμη και σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, είμαστε το λιγότερο 10% φθηνότεροι από τους ανταγωνιστές μας.

Παρακολουθούμε με προσοχή την εξέλιξη των μεγεθών της αγοράς και φυσικά τις διεθνείς εκτιμήσεις για την πορεία της οικονομίας στην Ελλάδα και τον κόσμο. Αυτή τη στιγμή είναι δύσκολο να κάνουμε κάποια συγκεκριμένη πρόβλεψη, μια και το 2023 θα είναι κατά πάσα πιθανότητα μια ακόμη απρόβλεπτη και «ρευστή» χρονιά. Κρίνοντας από κάποια πρώτα δείγματα, όπως οι τιμές των βασικών εμπορευμάτων και της ενέργειας, η κατάσταση φαίνεται να σταθεροποιείται ή και να βελτιώνεται και όχι να επιδεινώνεται.

– Το 2022 παρατηρήθηκε μια έντονη στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Πώς αποτυπώνεται η εξέλιξη αυτή στο μερίδιο αγοράς της Lidl; Και τελικά είστε ο δεύτερος ή ο τρίτος παίκτης της αγοράς;

Κατά γενική ομολογία τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αποτελούν ολοένα και περισσότερο πόλο έλξης για τους καταναλωτές. Μας χαροποιεί ιδιαίτερα η θετική ανταπόκριση των πελατών μας στις φρέσκες κατηγορίες μας, όπως τα γαλακτοκομικά και τυροκομικά προϊόντα. Οι Ελληνες καταναλωτές συνειδητοποίησαν ότι ένα προϊόν ιδιωτικής ετικέτας δεν υστερεί από το αντίστοιχο επώνυμο brand. Σε ό,τι αφορά τη Lidl Ελλάς είμαστε υπερήφανοι που τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας προέρχονται από αναγνωρισμένους, ποιοτικούς παραγωγούς και ξεχωρίζουν για τις υψηλές διατροφικές προδιαγραφές τους. Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η σειρά γαλακτοκομικών προϊόντων «Γάλπο» και φυσικά η σειρά τοπικών προϊόντων γεωγραφικής προέλευσης «Νώμα». Προφανέστατα, ένας ακόμη σημαντικός λόγος που ενισχύει τις πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι η ελκυστικότερη τιμή. Προσφέρουμε διαχρονικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που συνδυάζουν με βέλτιστο τρόπο την υψηλή ποιότητα και τις καλύτερες τιμές της αγοράς.

– Η Lidl Ελλάς θεωρείται η αλυσίδα σούπερ μάρκετ που πληρώνει πιο γρήγορα από τις άλλες αλυσίδες τους προμηθευτές της. Θεωρείτε ότι οι καθυστερήσεις που υπάρχουν από τους άλλους λιανεμπόρους στρεβλώνουν τελικά τον ανταγωνισμό σε βάρος της Lidl;

Παραμένουμε ο πιο συνεπής και αξιόπιστος εταίρος για τους προμηθευτές μας, με μέσο όρο εξόφλησης τις 41 ημέρες, όταν ο μέσος όρος του κλάδου είναι 117 ημέρες. Η συνέπεια αυτή κάθε άλλο παρά στρεβλώνει τον ανταγωνισμό εις βάρος μας, ίσα ίσα προωθεί την υγιή επιχειρηματικότητα και καλλιεργεί τις σχέσεις μας με τους προμηθευτές μας.

Σήμερα συνεργαζόμαστε με περισσότερους από 400 Ελληνες προμηθευτές προϊόντων, ενώ το 60% του τζίρου μας προέρχεται από τα δικά τους προϊόντα. Από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να ενισχύουμε, όσο περισσότερο μπορούμε, τις προοπτικές τους στην εθνική αγορά. Αλλά και να τις αναδεικνύουμε δυναμικά, πέρα από τα σύνορα της Ελλάδας.

– Πρόκειται να αναπτύξετε ηλεκτρονικό κατάστημα ή να ξεκινήσετε συνεργασία με κάποια από τις πλατφόρμες παραγγελιοληψίας και διανομής ή να κάνετε οι ίδιοι τη διανομή;

Παρακολουθούμε προσεκτικά τις εξελίξεις στο ψηφιακό εμπόριο και κινούμαστε πάντα με γνώμονα το επιχειρηματικό μας μοντέλο. Αλλωστε, η καινοτομία είναι άρρηκτα δεμένη με το DNA μας. Κάθε βήμα μπροστά γίνεται τον κατάλληλο χρόνο, με τον κατάλληλο τρόπο.

Μάρτιν Μπράντενμπουργκερ στην «Κ»: Συνεχίζουμε να επενδύουμε στην προσβάσιμη ποιότητα-1
Στη Lidl Ελλάς είμαστε υπερήφανοι που τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας προέρχονται από αναγνωρισμένους, ποιοτικούς παραγωγούς και ξεχωρίζουν για τις υψηλές διατροφικές προδιαγραφές τους, τονίζει ο κ. Μπράντενμπουργκερ. Φωτ. Shutterstock

Οι παροχές προς τους εργαζομένους και οι επενδύσεις στο δίκτυο

Ψηφιακή σήμανση στα ράφια, νέα καταστήματα, αλλά και συνέχιση της εγκατάστασης φωτοβολταϊκών συστημάτων περιλαμβάνει ο επενδυτικός σχεδιασμός της Lidl Ελλάς για το επόμενο διάστημα.
 
– Ποιο είναι το ύψος των επενδύσεων που πραγματοποίησε η Lidl Ελλάς το 2022 και τι αφορούσαν; Τι προβλέπει ο επενδυτικός σχεδιασμός για το επόμενο διάστημα;

Μέχρι σήμερα έχουμε επενδύσει συνολικά στη χώρα πάνω από 1,4 δισ. ευρώ. Οπως είχαμε ανακοινώσει την προηγούμενη χρονιά, συνεχίζουμε να υλοποιούμε πρόγραμμα ύψους 100 εκατ. ευρώ στο δίκτυο των καταστημάτων και των αποθηκών μας. Συγκεκριμένα το 2022 εκσυγχρονίσαμε τρία καταστήματα σε Γλυφάδα, Σύρο και Κιλκίς, κατασκευάσαμε εκ νέου τρία καταστήματα στα Ιωάννινα, στη Σπάρτη και τη Ραφήνα, ενώ ανοίξαμε δύο νέα σημεία στον Λιμένα Θάσου και στον Νέο Κόσμο και πρόσφατα εγκαινιάσαμε κατάστημα στην Πλατεία Αττικής.

Ταυτόχρονα, με το πρόγραμμα Lidl UP δίνουμε την ευκαιρία σε νέους ανθρώπους να αποκτήσουν εξειδικευμένη κατάρτιση και εμπειρία στελέχους λιανικής αγοράς, λαμβάνοντας αμοιβή από τον πρώτο κιόλας μήνα. Είναι μια σημαντική πρωτοβουλία που δημιουργήσαμε σε συνεργασία με το δημόσιο Πειραματικό ΙΕΚ Γλυφάδας και το Ελληνογερμανικό, Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο. Στόχος μας είναι να διπλασιάσουμε τις θέσεις μαθητείας την επόμενη χρονιά και στη συνέχεια να τις προσφέρουμε σε όλη την Ελλάδα.

Εχουμε στόχο να επενδύσουμε 20 εκατ. ευρώ για την ψηφιοποίηση μέσω της χρήσης ηλεκτρονικής σήμανσης στα ράφια (Electronic Shelf Labelling). Θέλουμε να προσφέρουμε αξιόπιστη και έγκαιρη πληροφόρηση για τα προϊόντα και τις τιμές, απλές διαδικασίες για τους εργαζομένους μας και φυσικά να συμβάλλουμε στην προστασία του περιβάλλοντος με την εξοικονόμηση 15 τόνων χαρτιού σε βάθος πενταετίας. Επίσης, σε βάθος τετραετίας θα έχουμε εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά συστήματα στο 25% των καταστημάτων μας, ενώ υπολογίζουμε να έχουμε ολοκληρώσει την εγκατάσταση σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης σε όλο το δίκτυο των καταστημάτων μας.
 
– Πρόσφατα ανακοινώσατε παροχές ύψους 6,7 εκατ. ευρώ για τους εργαζομένους στη Lidl Ελλάς. Τι ακριβώς περιλαμβάνουν αυτές οι παροχές;

Η στήριξη έρχεται σε μια δύσκολη χρονική στιγμή και επιβεβαιώνει, για μια ακόμη φορά, την αφοσίωσή μας στους πάνω από 6.700 ανθρώπους μας. Πρόκειται για αυξήσεις της τάξης του 5% που αφορούν το σύνολο των εργαζομένων στα καταστήματα, στις αποθήκες και τα γραφεία και οι οποίες θα χορηγηθούν είτε ως εφάπαξ ποσό είτε ως μηνιαία αύξηση. Η νέα αυτή μισθολογική πολιτική που θα έχει άμεση ισχύ από 1η Μαρτίου 2023, είναι προς την κατεύθυνση δημιουργίας ενός ενιαίου μισθολογικού πλαισίου για τους εργαζομένους της πρώτης γραμμής σε καταστήματα και αποθήκες σε όλη την Ελλάδα.

Με αυτόν τον τρόπο ενισχύουμε ακόμη περισσότερο τις υψηλές, άνω του μέσου όρου της αγοράς, απολαβές και ελκυστικές επιπλέον παροχές που παρέχουμε στους πάνω από 6.700 ανθρώπους μας. Παροχές όπως η ιδιωτική ιατρική ασφάλιση, καθώς και σταθερό ετήσιο πρόγραμμα διατακτικών τροφίμων που λαμβάνει εδώ και χρόνια το προσωπικό της Lidl Ελλάς κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων και του Πάσχα, συνολικού ύψους 3,3 εκατ. ευρώ.

Για παράδειγμα, ένας 8ωρος/5ήμερος υπάλληλος ταξινόμησης εμπορευμάτων της αποθήκης μας, με μηνιαίο μεικτό μισθό στα 1.100 ευρώ, θα λάβει εφάπαξ χρηματική παροχή με τη μισθοδοσία του Μαρτίου, της τάξης των 775 ευρώ μεικτά.

Είναι σημαντικό να θυμίσουμε ότι τον περασμένο Μάιο ανακοινώσαμε και έχουμε ήδη υλοποιήσει πακέτο παροχών ύψους 2 εκατομμυρίων ευρώ.

Ξεκάθαροι κανόνες

«Ασκούμε σταθερά υπεύθυνη επιχειρηματικότητα με ήθος. Σεβόμαστε και εφαρμόζουμε τους νόμους της πολιτείας χωρίς αποκλίσεις. Αυτή είναι η αυτονόητη, θεσμική δέσμευση κάθε μέλους μιας κοινωνίας δικαίου. Αλλά και η πολιτεία από τη δική της πλευρά έχει την υποχρέωση να ρυθμίζει τη λειτουργία της αγοράς με ξεκάθαρο και διαφανές νομικό πλαίσιο», τονίζει ο κ. Μπραντεμπούργκερ με αφορμή το πρόσφατο πρόστιμο στη Lidl Ελλάς. Και προσθέτει: «Με όχημα τις αξίες και τη φιλοσοφία μας, επιδιώκουμε να συμβάλουμε στην εύρυθμη λειτουργία του κλάδου, πάντα προς όφελος των καταναλωτών, ιδιαίτερα στην κρίσιμη περίοδο που διανύουμε. Για τον λόγο αυτό τον περασμένο Σεπτέμβριο είχαμε καταθέσει προτάσεις, ώστε να αντιμετωπιστεί η ασάφεια του νόμου ως προς τον ορισμό των προϊόντων που θεωρούνται “απαραίτητα για τη διατροφή”, αλλά και τον προσδιορισμό της κερδοφορίας σε σχέση με τις εκάστοτε προσφορές. Καθώς και για την απλοποίηση της λογικής υπολογισμού. Δυστυχώς, ακόμη και σήμερα το περιβάλλον παραμένει δυσλειτουργικό. Θα συνεχίσουμε να είμαστε υπέρμαχοι των ξεκάθαρων και δίκαιων κανόνων παιχνιδιού, καθώς και να αναλάβουμε νομική δράση, εφόσον χρειαστεί».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή