Αποχή διανομέων της Wolt λόγω μειώσεων των αποδοχών τους

Αποχή διανομέων της Wolt λόγω μειώσεων των αποδοχών τους

Οι διανομείς χαρακτηρίζουν «επικοινωνιακό τρικ» την αύξηση που ανακοίνωσε η εταιρεία – Ουσιαστικά μειώνεται κατά 40%, λένε

2' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Γεια σου, Wolter! Για την καλύτερη δυνατή διαχείριση των ενεργών παραγγελιών, έχουμε μειώσει προσωρινά την ακτίνα διανομής στα κοντινά σε εσάς καταστήματα και ενδέχεται οι χρόνοι παράδοσης να είναι μεγαλύτεροι από ό,τι συνήθως. Λυπούμαστε για την αναστάτωση και ευχαριστούμε για την κατανόηση». Αυτό το μήνυμα αντίκριζαν χθες το βράδυ όσοι έμπαιναν στην εφαρμογή της Wolt, με την εξέλιξη αυτή να συνδέεται άμεσα με την αποχή μεγάλης μερίδας των διανομέων της γνωστής πλατφόρμας, κινητοποίηση που συνδέεται με την απόφαση της εταιρείας να προχωρήσει σε μείωση των αμοιβών.

Αν και χθες η εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία υποστηρίζει ότι η μέση αμοιβή ανά ώρα, βάσει του νέου τρόπου υπολογισμού, είναι αυξημένη κατά 5,2% σε σύγκριση με αυτή που ίσχυε τον Μάρτιο του 2022 και φτάνει στα 8,40 ευρώ, οι διανομείς τη χαρακτηρίζουν «επικοινωνιακό τρικ». Αλλωστε η μέση αμοιβή ανά ώρα είναι στοιχείο εντελώς υποκειμενικό, καθώς εξαρτάται από σειρά παραγόντων για το πόσες παραγγελίες μπορεί ή θέλει να διεκπεραιώσει ένας διανομέας. Οπως τονίζουν οι εργαζόμενοι που μίλησαν στην «Κ», διαθέτουν πληθώρα στοιχείων που δείχνουν ότι ενεργός συνεργάτης δεν έλαβε ούτε μία παραγγελία μέσα σε μία ώρα. Σημειώνεται ότι η Wolt τόσο στην ανακοίνωση που εξέδωσε χθες όσο και σε επικοινωνία που είχε η «Καθημερινή» με εκπρόσωπό της (σ.σ. η «Καθημερινή» επιχείρησε να επικοινωνήσει και με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Wolt στην Ελλάδα, χωρίς, όμως, αποτέλεσμα) αποφεύγει να δώσει στοιχεία για το ύψος της αμοιβής ανά παραγγελία. Σύμφωνα με όσα ανέφερε εκπρόσωπος της Wolt στην «Καθημερινή», το διάστημα 2020-2022 η μέση αμοιβή ανά ώρα ήταν 7,98 ευρώ ενώ το ύψος της αμοιβής ανά παραγγελία καθοριζόταν με βάση την ώρα, την ημέρα και την απόσταση παραλαβής και παράδοσης. Τα νέα στοιχεία που έχουν προστεθεί στον υπολογισμό της αμοιβής είναι η δυσκολία προσέγγισης, η έλλειψη προσφοράς άλλων διανομέων, αλλά και η… ανωφέρεια, όπως επισημάνθηκε στην «Καθημερινή».

Οι διανομείς από την πλευρά τους υποστηρίζουν ότι με το νέο μοντέλο υπολογισμού επέρχεται όχι αύξηση, αλλά μείωση κατά 40% της ελάχιστης αμοιβής ανά παραγγελία σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Οπως υπογραμμίζουν, η ελάχιστη αμοιβή/παραγγελία πλέον διαμορφώνεται σε 1,36 ευρώ και η χιλιομετρική αποζημίωση σε 0,20-0,30 ευρώ από 2,10 ευρώ/παραγγελία πέρυσι και χιλιομετρική αποζημίωση 0,60 ευρώ.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε το Σωματείο Αυτοαπασχολούμενων Διανομέων Τροφίμων Αττικής (ΣΑΔΤΑ) μετά τη συνάντηση που είχαν εκπρόσωποί του χθες με τη διοίκηση της Wolt, αναφέρεται ότι η εταιρεία δεν δεσμεύτηκε για ελάχιστη αμοιβή ούτε για ελάχιστο αριθμό παραγγελιών ανά ώρα, ούτε για συγκεκριμένη χιλιομετρική αποζημίωση. «Δεσμεύτηκε προφορικά, χωρίς να δώσει ακριβή στοιχεία ότι θα περιορίζει σταδιακά τον αριθμό των λογαριασμών που έχει αποδώσει σε διαχειριστές και θα τους αντικαθιστά με ελεύθερους επαγγελματίες. Επίσης προφορικά και σε περίπτωση που αποδειχθεί ότι διαχειριστής δεν τηρεί την εργατική νομοθεσία θα του επιβάλει ποινή περιορισμού του αριθμού των λογαριασμών που του έχει αποδώσει», αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΣΑΔΤΑ.

Μετά και αυτή την εξέλιξη οι διανομείς θεωρούν ότι η προσφυγή στον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας (ΟΜΕΔ) αποτελεί μονόδρομο.

Την ίδια ώρα, αλγεινή εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η εταιρεία ακόμη δεν έχει δημοσιεύσει τα οικονομικά της αποτελέσματα για τη χρήση του 2021, με την καταληκτική προθεσμία να είναι η 4η Ιανουαρίου 2023. Στη Wolt έχει επιβληθεί από το ΓΕΜΗ αναστολή καταχώρισης, καθώς η εταιρεία δεν προέβη στις αναγκαίες καταχωρίσεις ούτε εξέθεσε στην αρμόδια υπηρεσία τους λόγους για τους οποίους δεν πρέπει να της επιβληθεί αναστολή καταχώρισης. Χθες, πάντως, εκπρόσωπος της εταιρείας υποστήριξε μιλώντας στην «Καθημερινή» ότι σύντομα θα δημοσιευθούν τα αποτελέσματα, χωρίς ωστόσο να υπάρξει απάντηση για τους λόγους της καθυστέρησης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT