Σε Πάσχα και τουρισμό ποντάρουν οι μικρές εταιρείες ένδυσης

Σε Πάσχα και τουρισμό ποντάρουν οι μικρές εταιρείες ένδυσης

Η ακρίβεια και οι επικείμενες εκλογές δημιουργούν προβληματισμό στις επιχειρήσεις για την πορεία του τζίρου τους

1' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Υψηλές είναι οι προσδοκίες των Ελλήνων εμπόρων για την πορεία των πωλήσεων του «ελληνικού ρούχου» το Πάσχα και ειδικότερα την καλοκαιρινή περίοδο, όπου το κύμα των τουριστών αναμένεται να τονώσει την αγορά. Την ίδια στιγμή, εκπρόσωποι της αγοράς αναφέρουν πως το πρώτο τρίμηνο «δεν ήταν ιδιαίτερα δυνατό» για τον κλάδο της ένδυσης, ενώ παρά τις προσδοκίες τους παραμένουν επιφυλακτικοί λόγω της ακρίβειας αλλά και των επικείμενων εκλογών. «Το Πάσχα είναι καθοριστικό για την πορεία των πωλήσεων, καθώς φέτος ο Απρίλιος ξεκινάει με αύξηση του κατώτατου μισθού, άρα τόνωση των εισοδημάτων, και με αποκλιμάκωση του πληθωρισμού. Αυτό θα επαναφέρει την αγορά σε μια κανονικότητα», αναφέρει στην «Κ» εκπρόσωπος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος, προσθέτοντας πως ο Μάρτιος, που παραδοσιακά είναι ένας δύσκολος μήνας για τον κλάδο της ένδυσης, ήταν υποτονικός αφού, μεταξύ άλλων, η κατανάλωση επηρεάστηκε για δύο εβδομάδες από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

«Για τους κλάδους της ένδυσης – υπόδησης το πρώτο τρίμηνο δεν ήταν ιδιαίτερα καλό, αρχικά λόγω των παρατεταμένων εκπτώσεων και προσφορών που πραγματοποιήθηκαν πριν από τη θεσμοθετημένη περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων. Σε έρευνες διαπιστώσαμε πως το 30% των επιχειρήσεων, ειδικά στον κλάδο της ένδυσης – υπόδησης, έχει κάνει κάποιου είδους προσφορά την περίοδο των Χριστουγέννων, πράγμα που σημαίνει πως ένα μέρος του κόσμου ψώνισε τότε», αναφέρει ο Θεόδωρος Καπράλος, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς και αντιπρόεδρος της ΕΣΕΕ. Ο ίδιος τονίζει επίσης πως οι πωλήσεις σε χοντρά είδη (μπουφάν και παλτά), τα οποία κάνουν υψηλούς τζίρους, δεν κινήθηκαν ιδιαίτερα καλά το πρώτο τρίμηνο, αφού φέτος δεν είχαμε βαρύ χειμώνα, ενώ επισημαίνει πως ο πληθωρισμός αλλά και το ενεργειακό κόστος δεν επέτρεψαν στα νοικοκυριά να κάνουν «παρορμητικές αγορές».

Το Πάσχα μεγάλες προσδοκίες έχουν κυρίως οι εταιρείες με προϊόντα παιδικής ένδυσης, ενώ οι έμποροι αναμένουν την καλοκαιρινή περίοδο για να τονώσουν τους τζίρους τους με την έλευση των τουριστών. «Αυτό βέβαια θα εξαρτηθεί από την ακρίβεια αλλά και από άλλους παράγοντες, όπως οι εκλογές, καθώς την περίοδο πριν και μετά τις εκλογές η αγορά συνήθως παγώνει», αναφέρει ο κ. Καπράλος. Σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΠΕΕ, το 2022 οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων ξεπέρασαν τα 3,1 δισ. ευρώ για τις επιχειρήσεις που τηρούν διπλογραφικά βιβλία, σημειώνοντας άνοδο 18,4% σε σύγκριση με το 2021.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT