Μεγάλη αύξηση στην κυκλοφορία νέων Ι.Χ. τον Μάρτιο

Μεγάλη αύξηση στην κυκλοφορία νέων Ι.Χ. τον Μάρτιο

Μικρομεσαία αυτοκίνητα το 92,3% των συνολικών ταξινομήσεων νέων επιβατικών το πρώτο τρίμηνο του 2023

2' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε αύξηση των ταξινομήσεων καινούργιων επιβατικών κατά 58% τον Μάρτιο σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2022 οδήγησε η έλευση στην Ελλάδα γρηγορότερα από ό,τι αρχικά αναμενόταν αυτοκινήτων που είχαν παραγγελθεί το προηγούμενο διάστημα. Το φαινόμενο αυτό, μάλιστα, είναι εμφανές στη διάρκεια όλου του πρώτου τριμήνου του 2023, με συνέπεια οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων να καταγράφουν αύξηση κατά 50,6% σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του 2022.

Τούτο, βεβαίως, δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση, όπως τόνισαν παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτου μιλώντας στην «Καθημερινή», ότι τα προβλήματα με τις παραδόσεις των παραγγελιών αποκαταστάθηκαν. Το ανεκτέλεστο των παραγγελιών παραμένει κατά μέσον όρο στους έξι μήνες, χωρίς να λείπουν εταιρείες που έχουν ετοιμοπαράδοτα όλα τα μοντέλα τους, εταιρείες οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να παραδώσουν χωρίς καθυστέρηση τα μισά μοντέλα, άλλες στις οποίες υπάρχει αναμονή 2-3 μηνών και άλλες όπου η αναμονή ξεπερνάει κατά πολύ τους έξι μήνες. Οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις των παραγγελιών, καθυστερήσεις που σχετίζονται με τις διαταραχές λειτουργίας των εργοστασίων εξαρτημάτων και συναρμολόγησης αυτοκινήτων, κυρίως στην Κίνα, έχουν προκαλέσει σημαντικές καθυστερήσεις στην αντικατάσταση των αυτοκινήτων των εταιρειών μακροχρόνιας μίσθωσης (leasing), αλλά και βραχυχρόνιας μίσθωσης (το γνωστό μας rent a car).

Πέρα, πάντως, από την επιτάχυνση των παραδόσεων παραγγελιών, παρατηρείται αύξηση της επισκεψιμότητας στις εκθέσεις αυτοκινήτων, μέρος της οποίας καταλήγει και σε νέες πωλήσεις. Η βελτίωση, άλλωστε, των χρόνων παράδοσης των παραγγελιών αναμένεται να δώσει περαιτέρω κίνητρο στους επίδοξους αγοραστές, ενώ κάποιοι προχωρούν τώρα σε αγορά υπό τον φόβο μεγαλύτερης αύξησης των επιτοκίων με τα οποία επιβαρύνεται η χρηματοδότηση για την αγορά αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), τον Μάρτιο του 2023 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 22.682 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 17.661 που κυκλοφόρησαν τον Μάρτιο του 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 28,4%. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), τον Μάρτιο του 2023 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 13.286, αυξημένες κατά 58% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2022. Συνολικά στο α΄ τρίμηνο του 2023 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα κατά 50,6%, σε 33.774 από 22.427 πέρυσι.

Αυτά που «αντέχουν» να αγοράσουν οι καταναλωτές στην Ελλάδα είναι τα μικρομεσαία, από αυτοκίνητα πόλης μέχρι μικρά οικογενειακά δηλαδή, τα οποία αποτελούν κατά το α΄ τρίμηνο του 2023 το 92,3% των συνολικών ταξινομήσεων νέων επιβατικών, εκ των οποίων το 56,6% πρόκειται στην ουσία για την κατηγορία των «σούπερ μίνι».

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι έπειτα από πολύ καιρό το μερίδιο των ντιζελοκίνητων αυξήθηκε σε 16,6% από 15,3% πέρυσι, ενώ τα μεγαλύτερα κέρδη σε μερίδιο είχαν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με το μερίδιο αγοράς στο α΄ τρίμηνο του 2023 να φθάνει το 9,3% από 7,9% το α΄ τρίμηνο του 2022.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή