Θετικά ξεκίνησε το 2023 για τη «Σαράντης»

Θετικά ξεκίνησε το 2023 για τη «Σαράντης»

Το πρώτο τρίμηνο οι πωλήσεις αυξήθηκαν πάνω από 20%

2' 21" χρόνος ανάγνωσης

Αύξηση πωλήσεων και ενίσχυση κερδοφορίας εξαιτίας και της σταδιακής αποσυμπίεσης του κόστους των πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας αναμένει για φέτος ο όμιλος Σαράντη, που δραστηριοποιείται στην παραγωγή και εμπορία καταναλωτικών προϊόντων. Την ίδια στιγμή ο όμιλος «ξεπαγώνει» διαπραγματεύσεις για νέα εξαγορά στη Ρουμανία, ενώ μετά το «διαζύγιο» με την Estée Lauder βρίσκεται σε συζητήσεις με άλλα brands, χωρίς όμως να αναμένεται νέα συμφωνία μέσα στο έτος.

Οπως ανέφερε η διοίκηση της εταιρείας κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του 2022 στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών, οι πωλήσεις φέτος (χωρίς να ληφθεί υπόψη η εξαγορά της πολωνικής εταιρείας Stella Pack) εκτιμάται πως θα ανέλθουν στα 480 εκατ. ευρώ, από 445 εκατ. ευρώ που έκλεισε το 2022, σημειώνοντας άνοδο περίπου 8%, προερχόμενη κυρίως από την ενίσχυση του όγκου των πωλήσεων. «Πρόκειται για μια συντηρητική εκτίμηση, καθώς η χρονιά ήδη έχει ξεκινήσει δυνατά, με υπερδιπλάσια ανάπτυξη των πωλήσεων», επισήμανε ο Κώστας Ροζακέας, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και οικονομικός διευθυντής του ομίλου, προσθέτοντας πως το πρώτο τρίμηνο οι πωλήσεις αυξήθηκαν πάνω από 20%, ενώ εάν αφαιρεθούν οι εποχικές πωλήσεις των προϊόντων του Πάσχα, τότε η άνοδος φτάνει στο 17%.

Ενώ το 2022 η κερδοφορία του ομίλου είχε πιεστεί, φέτος θα κινηθεί ανοδικά λόγω της αύξησης των πωλήσεων αλλά και της μείωσης των πληθωριστικών πιέσεων. Ετσι, τα EBITDA εκτιμάται να φθάσουν στα 53,9 εκατ. ευρώ το 2023, από 45,5 εκατ. ευρώ το 2022 (+18,4%), με το περιθώριο EBITDA να διαμορφώνεται στο 11,2%, από 10,2%. Παράλληλα, τα EBIT εκτιμάται πως θα σημειώσουν αύξηση 24%, στα 40 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη θα αυξηθούν κατά 8,2%, στα 28,4 εκατ. ευρώ, όταν πέρυσι μειώθηκαν 15,3%, στα 26,2 εκατ. ευρώ. Οσον αφορά την εξαγορά της πολωνικής εταιρείας Stella Pack που παράγει προϊόντα οικιακής χρήσης, ο όμιλος δεν αποκαλύπτει το τίμημα εξαιτίας και διαπραγματεύσεων με άλλα brands του ίδιου κλάδου, αναμένει όμως σύντομα την έγκριση του deal από τις πολωνικές αρχές ανταγωνισμού.

Ο όμιλος διατηρεί προς το παρόν τέσσερις μονάδες παραγωγής (δύο στην Πολωνία, Ελλάδα, Ουκρανία), ενώ μετά την εξαγορά της Stella Pack, που διατηρεί επίσης εργοστάσιο στην Πολωνία, εξετάζεται το ενδεχόμενο εμπορικών αλλά και παραγωγικών συνεργειών μέσα από την ενσωμάτωση ενδεχομένως της μονάδας της Sarantis Polska στη Stella Pack. «Στόχος μας είναι να συγκεντρώνουμε την παραγωγή σε δικά μας εργοστάσια για τη μείωση του κόστους και να αναπτύσσουμε συνέργειες εμπορικά από μελλοντική ανάπτυξη brands που θα αγοράσουμε στο μέλλον», λέει ο όμιλος αναφορικά με τη στρατηγική του στον κλάδο των εξαγορών.

Εάν συνυπολογιστεί η συνεισφορά της Stella Pack, οι πωλήσεις φέτος θα μπορούσαν να προσεγγίσουν τα 515-520 εκατ. Ο όμιλος τονίζει πως δεν θα γίνει «ευθεία μείωση» στις τιμές των προϊόντων, αλλά έμμεση μέσω των προσφορών. Τέλος, παρουσία έχει και σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που αντιπροσωπεύουν το 10% του συνολικού τζίρου του, φιλοδοξώντας να ενισχύσει αυτό το ποσοστό με το νέο εργοστάσιο της Polipak στην Πολωνία, όπου παράγονται επίσης σακούλες απορριμμάτων ιδιωτικής ετικέτας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT